weinig tijd

Gestart door Lukas, februari 07, 2008, 17:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas

hallo iedereen

jammer genoeg heb ik nog geen parkiet maar ben volop bezig met te "zagen" :)
ik stelde mij wel een vraag: ik heb niet zo veel tijd om voor een piruche te zorgen, de dagelijkse routine zou wel nog gaan maar ik zou niet zo veel tijd voor hen kunnen maken. daarom dat ik ook 2 parkieten vraag, maar zou het tijdsgebrek invloed kunnen hebben op mijn parkieten?

Groetjes Lukas

Ilse*

Hoi Lukas,

Welkom op het forum! :)

Wat leuk dat je graag parkietjes wil aanschaffen. Voor je parkietjes aan gaat schaffen is het belangrijk je goed in te lezen. Als je dat doet, zul je ook lezen dat parkietjes gezelschapsdiertjes zijn en dus aandacht nodig hebben. Alleen de dagelijkse routine is niet genoeg ;)
Wel is het zo dat als je voor twee parkietjes kiest, ze elkaar hebben en zo elkaar ook aandacht geven. Toch moet je dan dagelijks nog voldoende aandacht geven.

Denk goed na voor je parkietjes gaat aanschaffen. Vaak worden parkietjes 'weggedaan' doordat mensen te weinig tijd voor ze hebben :( En dat zou heel jammer zijn... Dus lees het forum en de site www.parkietenfreak.nl goed door en kijk of je voldoende tijd voor ze vrij kan maken, anders kun je misschien beter voor een ander huisdier kiezen.

Groetjes, Ilse

Diana

Hoi Lukas,

welkom op het forum. Ik denk dat je je eerst heel goed moet inlezen voor je de keuze maak om een parkietje te nemen. Zoals al hierboven vermeld kan je dat hier doen. In jou geval zal ik er goed over nadenken want je schrijf al dat je weinig tijd heb en dat zal niet ten goede komen van de parkietjes. Als je besluit om toch een parkietjes te nemen neem er dan in ieder geval 2.

Groetjes Diana

Lukas

dank je voor de informatie ik ben al volop bezig met informatie over parkieten te verzamelen en door te nemen

Lukas

DarkWolf

Hmm, vind het beetje raar dat je een dier neemt als je er toch geen tijd voor hebt.
Het is niet omdat je 2 parkieten koopt, dat je ze geen aandacht meer moet geven! ???

Egel007

DarkWolf, hij zegt toch ook niet dat hij geen tijd heeft. Hij zegt alleen dat hij weinig tijd heeft. Hij heeft er wel een beetje tijd voor, maar dat maakt verder niet uit. Misschien wilt hij huisdieren voor de gezelschap die ze je geven? Om die reden nemen namelijk de meeste mensen een parkiet of een ander huisdier.

Maar in ieder geval, het is verstandig om alles goed te bekijken voor je een parkietje aanschaft en als je er minder tijd voor hebt dan dat eigenlijk nodig is, is het verstandiger om er twee te nemen. Dan hebben ze elkaar ook nog als aandacht. Maar alsnog blijven parkieten dieren die een hoop aandacht vereisen, dus het zal zeker invloed op ze hebben. Waarschijnlijk zal het langer duren voor jullie dan echte maatjes worden, tenzij je er -zodra je wél tijd hebt- je tijd zeker volop mee doorbrengt. ;)
Maar echt heel erg slim is dit niet zo.

NaOmi_W

Het zou jammer zijn als je tijd hebt alleen maar bezig bent met eten en water verversen en de kooi schoonmaken en dat dan de tijd alweer op is. Bij mij is dat ook een tijdje zo geweest, maar kon erg van ze genieten als ik even wat langer thuis was :) Dan was ik echt wel blij met ze, zat dan op het stoeltje naast de volière en hadden ze mijn volle aandacht. Ook al had ik die periode weinig tijd voor ze, toch bleef ik er gek op en zag je toch dat ze gelukkig waren (zijn er dan wel 4...). Nu staan ze terug in de woonkamer bij mijn ouders (die er wel een beetje gek van worden) (waar ik nu ook weer woon) maar over iets van een half jaar, staan ze gezellig in mijn eigen woonkamer die ik dan met mijn vriend (dan man) deel.

Mocht het in jouw geval zo zijn dat je situatie niet gaat veranderen qua tijd... ja, dan moet je er nog eens goed over nadenken of je huisdieren neemt. Al denk ik zelf, dat als ze het goed kunnen vinden met zijn 2-en, ze ook wel gelukkig zullen zijn als je maar goed voor ze zorgt :) Maar dat is mijn mening  :-\

Caradow

Ik denk zelf, dat wanneer je weinig tijd hebt, dat je niet aan huisdieren moet beginnen. Ook al lijtk het nog zo leuk, als je de tijd er niet voor hebt zal dat alleen ten koste gaan van de diertjes.
Wel vind ik het heel goed dat je wel bewust hierover aan het nadenken bent :)

DarkWolf

Citaat van: Egel007 op februari 07, 2008, 20:09:22
DarkWolf, hij zegt toch ook niet dat hij geen tijd heeft. Hij zegt alleen dat hij weinig tijd heeft. Hij heeft er wel een beetje tijd voor, maar dat maakt verder niet uit. Misschien wilt hij huisdieren voor de gezelschap die ze je geven? Om die reden nemen namelijk de meeste mensen een parkiet of een ander huisdier.

Maar in ieder geval, het is verstandig om alles goed te bekijken voor je een parkietje aanschaft en als je er minder tijd voor hebt dan dat eigenlijk nodig is, is het verstandiger om er twee te nemen. Dan hebben ze elkaar ook nog als aandacht. Maar alsnog blijven parkieten dieren die een hoop aandacht vereisen, dus het zal zeker invloed op ze hebben. Waarschijnlijk zal het langer duren voor jullie dan echte maatjes worden, tenzij je er -zodra je wél tijd hebt- je tijd zeker volop mee doorbrengt. ;)
Maar echt heel erg slim is dit niet zo.
In zijn beginpost zegt hij dit: de dagelijkse routine zou wel nog gaan maar ik zou niet zo veel tijd voor hen kunnen maken.
Dat lijkt me de tijd om ze elke dag vers eten en vers drinken te geven maar geen tijd om met de vogeltjes zelf bezig te zijn...

Sonja

Hoi Darkwolf,

Ok. ;)
Maar je kunt het ook zo zien: Het is toch positief dat hij zich dat van tevoren bedenkt, en hier om informatie komt vragen. :)

Het gebeurt ook dat mensen zich dat achteraf pas realiseren, dan zijn de parkietjes de dupe.
Dat kan nu wellicht voorkomen worden. ;)

Groetjes, Sonja.

Egel007

Het is inderdaad wel erg goed van je dat je hier bewust over nadenkt. De meeste mensen komen hier pas achter als ze hun nieuwe gevleugelde vriendje al in een kooitje op hun kamer of in de woonkamer hebben staan. Daar zijn dan de parkietjes de dupe van en dat is niet leuk. Maarja, ik blijf bij mijn punt dat huisdieren nemen als je er niet zoveel tijd voor hebt, niet het slimste is wat je kunt doen. Die kleine beestjes hebben nou eenmaal ook zo hun aandacht nodig, en het zal inderdaad invloed hebben op je vogeltje wanneer ze dit niet genoeg krijgen.

roha

Wij hebben 6 parkieten en ik merk gewoon heel goed dat ze ook heel erg vragen om aandacht van ons. Dus ook bij meerdere parkieten heb je meer tijd nodig voor ze dan alleen verschonen en eten geven.

Lukas

bedankt voor alle informatie, de één al wat kritischer dan de andere.
aangezien ik deze diertjes echt wel de enige leuke huisdieren vind zal ik ook wat meer tijd doorbrengen.
jammer genoeg is dit ook niet de enige reden wrm ik geen parkieten heb, mijn moeder en zus zien graag parkieten in een kooitje maar beginnen te krijsen als hij rondvliegt( bv. mijn nicht heeft een parkiet en daar vliegt hij wel veel rond) dus ja ik vind het best wel jammer maar ja, mss komt het er ooit wel eens van

Groetjes Lukas

DarkWolf

Citaat van: Sonja op februari 07, 2008, 21:38:13
Hoi Darkwolf,

Ok. ;)
Maar je kunt het ook zo zien: Het is toch positief dat hij zich dat van tevoren bedenkt, en hier om informatie komt vragen. :)

Het gebeurt ook dat mensen zich dat achteraf pas realiseren, dan zijn de parkietjes de dupe.
Dat kan nu wellicht voorkomen worden. ;)

Groetjes, Sonja.
Dacht ik het niet dat het bruut ofzo ging overkomen...Was in ieder geval al niet de bedoeling

Egel007

Achja, DarkWolf, het valt allemaal wel mee hoor. ;)

Maarja, het is gewoon het slimste om in het geval van weinig tijd een vis te nemen, ofzo. Daar hoef je geen extra aandacht aan te besteden dan voeren en de kom verschonen, etc. ;) Die vragen ook niet zo om aandacht. Maar een parkiet, daar zou ik in jouw geval nog niet aan beginnen, tenzij je af en toe iemand kan regelen die met hem speelt, ofzo.

Groetjes!