Komen grasparkieten overeen met kakariki's?

Gestart door s-ke, februari 03, 2008, 20:07:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

s-ke

Eej,
ik heb gehoord dat kakariki's goed overeen komen met valkparkieten. Ik vind het ook mooie vogels en zou misschien daar wel een koppeltje van willen hebben. Ik heb wel valkparkieten én grasparkieten.
Nu vraag ik me af of kakariki's en grasparkieten een goede combinatie zouden zijn?
Alvast bedankt!
X

parkietengek12

hallo s-ke

volgens mij kunnen kakariki's en grasparkieten wel bij elkaar
wandt ik heb een keer gezien bij een kinderboerderij daar zaten grasparkieten valkparkieten en een kakariki bij elkaar dus
volgens mij kan het

groetjes joel

Caradow


Willemien

Hoi

Nu heb ik één kakariki gehad en samen gehad met één grasparkiet..
Dit was geen succes..
Ze zaten samen in een ruime kooi in de huiskamer maar ze konden elkaar niet met rust laten..
De kakariki zat de grasparkiet steeds te pikken..
Misschien wel in een voliere ? De kakariki was erg onrustig fladderde constant heen en weer .. gooide zijn voerbak steeds ondersteboven ..
Kakariki's zijn hele andere vogels dan valkparkieten..
Valkparkieten gaan vaak wel goed samen met grasparkieten (al kun je pech hebben)
Kakariki's zitten ook meer op de bodem te pikken en maken wat minder geluid..
Maar ja ik had één op één dus met meerdere zal misschien wel lukken ?
Ik denk ? dat kakariki het beste af zijn in een voliere met veel ruimte op de bodem (breed dus)..
en met één of meerdere soortgenoten.
Ja toch proberen het kan wel heb ik begrepen.. daarom had ik het toen ook geprobeerd..De kakariki is naar een liefhebber gegaan en ik heb 3 grasjes bij die andere gedaan en dat gaat toppie..

Groeten Willemien

Demelza

Ik was op een vogelmarkt gisteren en daar was een kweker die zei dat ze inderdaad bij elkaar kunnen. Maar je moet er wel rekening mee houden dat je voor de kakariki's groot parkietenvoer nodig hebt. Die hebben zonnebloempitten etc nodig. Dus je moet 2 verschillende bakjes voer hebben. Maar dat is bijna altijd als je 2 verschillende soorten bij elkaar zet.

s-ke