Clickertraining

Gestart door Demelza, januari 27, 2008, 17:25:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demelza

Hallo allemaal,

Wie doet er hier aan clickertraining met z'n grasje?
Ik kwam ineens op een engelse site allemaal boeken tegen overe clickertraining voor vogels. En ook in Duitsland is er een groep heel actief mee bezig.
Zijn er hier mensen die het al geprobeerd hebben?

Ik denk dat ik het binnenkort eens ga proberen en in ieder geval de boeken ga bestellen.

Dit is de duitse site:
http://www.birds-r-fun.com

@moderators, ik vond al een topic op dit forum, maar het stond op slot, dus ik kon niet meer reageren.

Caradow

Clickertraining gaat mij voor grasjes een beetje te ver...

Het is maar net wat je van je grasjes verlangt en ja, als je er kleine circusaapjes van wilt maken, kun je gaan clickeren..

Het normale opvoeden van ene grasje gaat net zo goed met een beloning in de vorm van trosgierst of een andere lekkernij..

Maar dat is mijn mening..

Milo-Pixel

Ik ben ook niet zo van de Clicker.. Ik doe het hetzelfde als wat renate zegt, doen ze iets goed krijgen ze een beloning door middel van trosgierst of iets anders wat ze lekker vinden. Ik wist wel dat het inderdaad bestaat en dat er mensen zijn die het doen, maar ik dacht dat dat meer met papegaaien was?

DarkWolf

Ach waarom niet, er zijn zoveel mensen die hun parkietje leren draaien of een pootje geven.

Ik wil over een paar jaar zeker clickertraining leren, bij de opvoeding van mijn hond. Als ik die clicker goed beheers, wil ik hem zeker gaan gebruiken bij andere dieren! Ik ken iemand die geiten kunstjes aanleert dmv clicker, het lijkt me onwijs om een dier iets van jezelf aan te leren :)

juul de parkietfreak

wat is een clickertraining? :-[

Sonja

Kijk maar even hier:
http://home.wxs.nl/~matchdog/click_leuk.htm

Er is met Google nog veel meer informatie over te vinden.
Het wordt gebruikt bij m.n. honden, maar kan ook o.a. met konijnen en vogels. (papegaai-achtigen)

Groetjes, Sonja.

Demelza

Mijn honden kunnen ook al een beetje clickertraining. Heel makkelijk om ze nieuwe dingen aan te leren. Clickertraining is natuurlijk niet alleen om circusaapjes te krijgen. Het werkt ook erg goed om dieren zelfvertrouwen te geven, mentale bezigheid te geven omdat ze moeten uitvinden wat je wilt dat ze doen, nieuwsgierigheid neemt het over van angst, etc. En natuurlijk is het gewoon leuk aandacht geven aan je maatje.

Ik heb de boeken besteld en ga eens kijken of het tam maken daarmee misschien beter gaat. Baat het niet dan schaad het niet.


Moppers

Tja, het zal vast werken. Maar ik gebruik liever mijn stem. Die heb je altijd bij de hand, een klikker niet. En het is toch ook veel leuker om ze te belonen met en 'Goed zo!' dan met een klik?

DarkWolf

Je kan ze na de klik ook nog altijd belonen met een klik :)
Ik persoonlijk zou de clicker enkel gebruiken bij het aanleren van iets, en nadien dat langzaam afbouwen dat ze beloont worden met mijn stem.

Demelza

Het idee van een click is dat het accurater is dan je stem. En een click is altijd hetzelfde geluid, je stem is dat niet. Dus in theorie zou het met de clicker sneller moeten gaan dan met de stem. Maar ja. Lijkt me zowiezo leuk om die boeken te lezen :)

En inderdaad zoals DarkWolf zegt, op een gegeven moment kan je gewoon met je stem of misschien zelfs door een aai belonen.

Safrena

Hoi

Persoonlijk vind ik een zo een clicker eigenlijk behoorlijk belachelijk om bij grasparkietjes te gebruiken.
Kan begrijpen dat mensen dit willen gebruiken bij papegaaien, honden enz....

Grasparkietjes zijn kleine diertjes en je kan bij hen net zoveel bereiken als je je stem gebruikt en ze beloond
Ik denk zelfs dat jouw eigen stem en de beloningen veel meer zullen hebben bij grasparkietjes dan dat click systeem

Vele groetjes

Siempke

even tussendoor ; Safrena ik ben het helemaal met je eens  :)

Zelf zou ik niet voor de clicker gaan maar zo ieder zijn mening  ;).

Citaat van: Demelza op januari 28, 2008, 19:30:51
Dus in theorie zou het met de clicker sneller moeten gaan dan met de stem

Ik zelf vind het fijner om het rustig op te bouwen :);)

Demelza

haha, wel grappig al die verschillende meningen, maar daarvoor had ik dit topic ook geopend. Ik weet dat het in de vogelwereld nog niet 'normaal' is. Maar ja, dat was het in de hondenwereld zo'n 10 jaar geleden ook niet en inmiddels doet niemand het meer anders. Dus wie weet ;)

Caradow

Het word in de vogelwereld best veel gebruikt, bij papegaaien dan.. voor parkietjes vind ik het geen meerwaarde hebben, maar als er ooit toch een gaai komt zou ik het zeker ook overwegen om gebruik te maken van de clicker...

xAnoeskax

Vind het voor parkieten niet zo logisch klinken.  :D
Kan natuurlijk wel, het is maar net wat je wilt.

Ik persoonlijk zou het met mijn parkiet niet doen, met mijn konijn doe ik het wel en dat gaat prima.  :)

Demelza

Wat maakt dat precies het verschil tussen je parkiet en je konijn? :)

DarkWolf

Ik zat met net dezelfde vraag als Demelza.
Waarom bij een konijn, hond, geit, gaai,... wel en bij een parkiet niet?

karin v h

Ik zie het al helemaal voor mij, ik heb 6 parkietjes moet ik dan bij ieder parkietje een andere click afspreken bijv. bij Poekie 1 click, bij Buffy 2 clicken mag ik wel uitkijken dat ik de tel niet kwijtraak.
Nee, ik vind het belachelijk maar ik denk dat hier de meningen gewoon verschillend over zijn en blijven. ;)
Groetjes karin

Parkieten-Freak

Voor één parkiet lijkt het me wel toepasbaar, voor meerdere parkieten niet.
Persoonlijk geef ik bij mijn eigen grasparkietje de voorkeur aan mijn stem, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het een handig hulpmiddel vinden.


Demelza

Voor meerdere parkieten heb je dan weer een clicker met verschillende geluidjes ;)

Maar inderdaad, met veel parkieten wordt het lastig. Maar met 2 gaat het nog best. Al helemaal als ze al op je vinger willen gaan zitten, want dan kan je gewoon apart trainen.