Clickertraining

Gestart door Demelza, januari 27, 2008, 17:25:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Al zal ik het zelf nooit gaan gebruiken, zoals ik aangaf, ik vind het totaal niet belachelijk.
Het is een associatie die je opbouwt. Als ze iets goed doen, krijgen ze iets lekkers en een klik tegelijk. Dan leren ze vanzelf dat die klik betekent dat ze iets goed gedaan hebben, en is de traktatie na een tijdje niet meer nodig. Ik snap niet waarom dat bij honden wel normaal zou zijn, maar bij parkieten niet. Als je geen klikker gebruikt, ga je toch hetzelfde te werk? Alleen gebruik je dan in plaats van de klikker je stem naast de traktatie.
Ik zou het wel kunnen begrijpen dat iemand geen voorstander is van klikkertraining in het algemeen, dus bij alle dieren. Maar voor de ene diersoort wel, en de andere niet, nee daar kan ik geen peil op trekken. Misschien dat iemand die er hier zo over denkt met wat argumenten komen?

karin v h

Wat mij nieuwsgierig maakt is er iemand op het forum die een clicker gebruikt of in huis heeft?
Ik begrijp het best hoor dat jullie vinden dat je het wel bij een hond mag gebruiken en waarom niet bij een parkiet, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de ervaringen????
Groetjes karin

Deniese

gaat het dan ook om een speciale clicker of is het gewoon dezelfde als je voor honden hebt?

ik denk dat het zelf wel een hoop structuur geeft, maar of het werkt bij een parkiet? vinden die parkieten de  klik in eerste instantie dan ook niet iets angst aanjagens?
Ik weet het nog zo net niet ::)

groetjes Deniese

DarkWolf

Citaat van: Deniese op januari 30, 2008, 12:30:00
vinden die parkieten de  klik in eerste instantie dan ook niet iets angst aanjagens?
Je moet ze eerst kennis laten maken met de klik he. Klikken en meteen belonen (dmv trosgierst of dergelijke). Na dit enkele keren te hebben gedaan, zullen ze wel door hebben dat een klik niks erg is. Dat moet je bij elk dier doen hoor :)

Demelza

Zie ook dit filmpje, dan zie je dat het ook werkt bij een parkiet. Met het schikken schijnt het wel mee te vallen in de meeste gevallen:
http://s187.photobucket.com/albums/x89/ronsig/?action=view&current=tweety04_0001.flv

DarkWolf

@karin v h:
Het is mijn bedoeling om binnen een paar jaar alleen te gaan wonen, een hond te kopen en deze op te leren dmv clickertraining. Nu heb ik er nog geen ervaring mee, en heb ook nog geen clicker in huis.

karin v h

Citaat van: DarkWolf op januari 30, 2008, 22:59:54
@karin v h:
Het is mijn bedoeling om binnen een paar jaar alleen te gaan wonen, een hond te kopen en deze op te leren dmv clickertraining. Nu heb ik er nog geen ervaring mee, en heb ook nog geen clicker in huis.
Nou dan wacht ik daar maar eventjes op. ;D

Demelza

Ik heb een clicker in huis (ga binnenkort een nieuwe beter kopen), heb honden die reageren en leren dmv clicker en ga binnenkort met m'n grasparkieten beginnen.

Michelle

Voor je het weet doe de parkiet het click-geluidje na. Dat is lachen! :D

Parkieten-Freak

Citaat van: Michelle op februari 06, 2008, 23:23:26
Voor je het weet doe de parkiet het click-geluidje na. Dat is lachen! :D
Daar heb je inderdaad grote kans op!  :D


ciske

heb dat filmpje hier afgespeeld, en 1 van mijn parkieten begon al gelijk het geluid een keer of 3 achterelkaar te doen dus ja ....

(had het geluid van haar al eens eerder gehoord dus ja ;))

denk dus dat clickertraining hier niet gaat helpen ;)

Gr Bas, ciske en ciska

Egel007

Ik doe ook niet aan het zogenaamde "Clickertraining".
Het is inderdaad maar net wat je van je parkietje verwacht. Wanneer je er een echte circusparkiet van wilt maken, ga je gang. Maar het gewone opvoeden is voor mijn parkietje wel goed genoeg hoor. Mijn parkietje is blij, ik ben blij; wij blij. ;)
Daar hoeft geen clickertraining te pas aan te komen!

Nu hebben wij ook nog een hond die niet zo echt wilt luisteren. Slechts wanneer je één of ander lekkernij voor z'n neus houdt, probeert hij af en toe nog moeite te doen om ons commando op te volgen, terwijl hij op de puppycursus alles netjes opvolgde. Misschien is die "clickertraining" wat voor de hond, hahaha? :P

fullmetalgirl

mijn mening over clickertraining:

het werkt goed bij oudere parkietjes,
het stimuleert ze heel goed :)

ik vind het een echte aanrader en vind het jammer dat er zo weinig mee wordt gedaan!


Milo-Pixel

Een heel oud topic, maar toch even een (tweede) reactie van mij :)
Ik ben me de laatste tijd veel aan het inlezen in clickertraining. Op de een of andere manier is het mij wel gaan boeien.
Binnenkort wil ik dus beginnen met clickertraining, en kijken of ik én mijn vogels het leuk vinden.
Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die clickeren met hun vogels (aangezien er toch weer veel leden bij gekomen zijn) :)

DarkWolf

Citaat van: karin v h op januari 29, 2008, 22:33:02
Ik zie het al helemaal voor mij, ik heb 6 parkietjes moet ik dan bij ieder parkietje een andere click afspreken bijv. bij Poekie 1 click, bij Buffy 2 clicken mag ik wel uitkijken dat ik de tel niet kwijtraak.
Nee, ik vind het belachelijk maar ik denk dat hier de meningen gewoon verschillend over zijn en blijven. ;)
Groetjes karin
Als je gewoon dmv je stem traint, maak je toch voor elke grasparkiet een ander stemgeluid? Je traint je vogels toch apart.


Voor de rest vind ik het raar dat iedereen met zegt dat je met clicker van je grasje een circusartiest maakt. Waarom vind iedereen dat dan!? Je maakt van je hond toch ook geen circusartiest, je leert hem toch ook enkel de basis (alleen is die wat uitgebreider dan die van een vogel).

SjempieJ

Mijn mening is: Ik ozu het niet gebruiken, ik houd van rustig opbouwen en mijn stem gebruiken ;)
Mijn mening hoor. :)

Groetjess

DarkWolf

Ik kan jullie laten weten dat ik sinds augustus een hond heb en ondertussen stilletjes aan begonnen met clicker.
Ik heb het eerst geprobeert met mijn stem, maar blijkbaar vind hij de click véél duidelijker en leert hij daardoor sneller.
Op mijn grasjes heb ik het nog niet geprobeerd. En een leuk weetje, de clicker kun je regelen in volume. Voor mijn hond staat die op het luidste (wat niet luid voor ons is hoor), maar voor grasjes zou ik het dan opt laagste zetten.

lizzel

Citaat van: karin v h op januari 30, 2008, 11:54:38
Wat mij nieuwsgierig maakt is er iemand op het forum die een clicker gebruikt of in huis heeft?
Ik begrijp het best hoor dat jullie vinden dat je het wel bij een hond mag gebruiken en waarom niet bij een parkiet, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de ervaringen????
Groetjes karin

Als het goed is krijg ik er vandaag 1.
Ik zal jullie wel willen vertellen hoe het gaat enzo.
Ook heb ik er een boek bij gekocht waarin staat hoe je het beste de clicker kan gebruiken en ook leuke trucjes leren enzo.

Groetjes Liz.

animallovertje

vandaag las ik toevallig over de clickertraing.
ik heb zelf 2 honden die ik dingen geleerd heb met de clicker. dat werkt erg handig, dus heb het met mijn parkieten ook geprobeerd. ze schrokken er niet van en na een paar klikken wisten ze al erg goed hoe het werkte. ik weet niet of ik verder ga met de clickertraing, want het is wel lastig om een clicker in je hand te hebben, trosgierst en dan ook nog een parkiet op je hand..

ibi

Hallo

Ik wil binnenkort ook de clicker aanschaffen, omdat ik 4 parkieten heb waarvan 2 nog niet echt tam zijn en het moeilijk is om ze tegelijk tam te maken, ze worden vaak afgeleid door de andere parkieten.
Maar kun je het ook gebruiken voor oudere parkieten? en waar koop je zo'n clicker?

Groeten