Geslacht Sky en Bliksem

Gestart door Bliksem, januari 27, 2008, 12:38:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bliksem

Ik weet nog steeds niet zeker of mijn jonge parkietjes nou meisjes of jongens zijn.
Wie kan me helpen?

Bij de foto waar ze allebei op staan gaat het om het rechter pietje.

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Bliksem,

Volgens mij heb je 2 mooie mannekes... :-*

Groetjes, Sonja.

Sanne


Demelza


Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel


Bliksem

Okee, had eigenlijk gehoopt dat Bliksem een vrouwtje was.
Maar twee mannetjes is ook wel leuk  ;D.
Alleen gaan ze dan geen ruzie maken als ik ze over een paar weken bij elkaar zet?
Zolang wou ik namelijk nog wachten zodat ik de nieuwe al beetje tam kon maken.
Is dat slim?

Mars

Mannetjes zijn over het algemeen erg lief tegen elkaar. Dat levert dus meestal geen problemen op.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Siempke

2 hele mooie mannetjes  ;D
Nee hoor mannetjes zijn best lief tegen elkaar.
;)

Parkieten-Freak



Bliksem

Ik heb ze nu al bij elkaar gezet. het gaat inderdaad wel goed  :D
Maar soms schreeuwen ze tegen elkaar en trapt Bliksem met één pootje naar Sky en probeert hij te pikken.
Het is niet zo erg dat hij gewond raakt en hij lijkt het zelf ook niet erg te vinden.
Proberen ze nu uit te maken wie het hoogst in rangorde staat?

Ilse*

Hoi Bliksem,

Inderdaad 2 kereltjes :)
Mooi dat het goed tussen de heren klikt!
Over je vraag:
Citaat van: Bliksem op januari 29, 2008, 14:32:45Proberen ze nu uit te maken wie het hoogst in rangorde staat?
Dat klopt! ;)

Heb je Sky bij Bliksem in de kooi gezet, of andersom? Als ze toch erg dominant tegen elkaar doen, zou je de kooi waar ze samen in komen te zitten, goed schoon kunnen maken en een andere indeling van speeltjes kunnen maken. Dat helpt meestal ook wel.

Groetjes, Ilse

Bliksem

Ik heb inderdaad Sky bij Bliksem in gezet.
Het is een beetje lastig om nu de indeling te veranderen omdat ze dan wel erg wild worden in de kooi als ik er met mijn handen in ga.
Maar ik ga het proberen.

Ilse*

Citaat van: Bliksem op januari 30, 2008, 13:14:11...Het is een beetje lastig om nu de indeling te veranderen omdat ze dan wel erg wild worden in de kooi als ik er met mijn handen in ga...

Hoi Bliksem,

Ja, daar heb je gelijk in, dat is ook niet zo'n goed plan, om je handen in de kooi te steken, waardoor ze erg bang worden.
Als het goed is, heb je toch twee kooien?
Ik dacht, als je de kooi gaat verschonen, zet je ze beide even in de andere kooi, zodat je de kooi (die je aan het verschonen bent) gelijk anders kan inrichten. Snap je het nog? ;)

Maar je kan het ook gewoon zo laten, als het nu goed klikt tussen de kereltjes :)

Groetjes, Ilse