Leren Praten

Gestart door Cyril-Cobrahm, januari 24, 2008, 21:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyril-Cobrahm

Hey allen,

Ik ben op zoek naar geluiden die ik kan afspelen bij mijn parkiet om deze te leren praten.
Het schijnt dat ze het best naar een vrouw luisteren helaas ben ik dit niet.

Weten jullie of er geluiden in omloop zijn met: Hallo; Koffie; Help etc teksten.

Grt,
CC

Mars

Parkietjes leren vooral woorden als er een leuke gebeurtenis bij hoort. Een bandje afspelen zal dus niet helpen.
Vertel je parkietje bijvoorbeeld steeds het zelfde: als je een kusje krijgt zeg je bijvoorbeeld steeds weer 'lekker kusje'. Zijn naam vertellen als je hem aandacht geeft helpt. En natuurlijk 'hallo' zeggen als je binnenkomt.

Vaak zie je dat vogels dus vooral woorden leren die ze opvallen: bijvoorbeeld de woorden die je zegt als je de telefoon opneemt (he er klinkt een raar geluid en mijn baasje gaat dan altijd iets doen).

Ik geloof dat een bandje afspelen geen zin heeft omdat je er geen aandacht bij geeft. Bovendien moet je je realiseren dat er maar weinig parkietjes zijn die leren praten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cyril-Cobrahm

ze zitten met zijn 2 in een kooi kan dat of is het beter alleen

Mars

Als je twee parkietjes hebt is het leren praten al nog lastiger. Ze hebben dan namelijk elkaar en zullen minder moeite doen om je te immiteren (hoewel die van mij wel de telefoon nadoet).

Probeer gewoon je parkietjes zo tam mogelijk te maken en terwijl je dat doet woordjes te herhalen van wat je dan doet of geeft. Als ze dan zo ver zijn dat ze graag bij je zijn of graag dingen van je eten/kusjes geven, misschien dat ze er dan wel om gaan vragen als ze je erg graag mogen :)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cyril-Cobrahm