Ik ben bang(ze bijt zo)

Gestart door Petr@, november 23, 2007, 16:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Ik heb sinds Zaterdag een nieuwe parkiet erbij een popje.Onze vorige nieuwe parkietje heeft helaas maar 24 uur bij ons mogen zijn.Ik had dus trostgierts in me vinger om tekijken of ze wou komen.Ze bijt en goed ook.Heb ook al de zoek functie gebruikt en weet dat je je vinger niet moet terug trekken.Ik heb me vinger maar met pleisters in getaped ik durf haar anders niet op me vinger telaten komen.Me hand gaat trillend de kooi in en ook weer trillend eruit.En dat is niet de bedoeling.En deze angst had ik dus ook toen ik nog kind was.Vledder het mannetje heeft mij nog nooit gebeten.Ik weet niet hoe ik nu van die angst kan afkomen ben echt bang(sorry).En als ze dan op me vinger zit begin ik tezweten en te trillen.Net zat ze dus trosgierst te eten op me vinger bijna op en dat toch geef te een beet.En dan schrik ik zo en zij weer van mij.


Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

NaOmi_W

Goed dat je ondanks je angst het toch probeert! Vind ik wel knap van je.
Nu voel je eigenlijk ook heel goed wat zij voelt, zo kan je beiden werken aan het vertrouwen in elkaar krijgen. Veel oefenen en ik hoop voor je dat je je angst kan overwinnen! (al doe je dat nu al, maar dan dat je helemaal niet bang meer bent :) )

Caradow

Ach jee...

Petr@ probeer niet bang te zijn (makkelijk praten hier)
Je doet ontzettend je best, maar probeer niet te schrikken als ze bijt. Ze zal alleen maar leren dat bijten een reactie bij jou oproept en elke reactie is leuk.

Probeer jezelf goed in te prenten dat ze jou niet (ernstig) kan verwonden. De pleister is al een goed begin. Voor Vledder heb je geen angst, dus het is puur de angst voor het bijten? kun je voor jezelf proberen te verwoorden waar je precies bang voor bent?

Angst is heel erg moeilijk om af te leren, je was al er met Vledder overheen, maar nu komt het met je nieuwe popje allemaal weer bovendrijven. Heb je de angst alleen bij het popje of nu ook weer bij Vledder?

Probeer het vol  te houden om toch steeds weer te gaan proberne met het popje, want ik ben bang dat als je daar mee stopt, dat je er dan nooit overheen komt!

Je kan het Petra!

Sterkte!

Petr@

Ik ben zo bang voor haar snavel die lijkt groter dan die van vledder,komt door de kleur .Van Mitzi is de snavel oranje.We hebben haar maar weer Mitzi genoemd.Ben zo bang dat ze in me vinger vast blijf haken en dat ze dan gaat fladderen.Ze net wel weer al 2x op me vinger gekomen om te eten(wel met pleisters he).Maar weet je waar ik ook zo van schrik, als ze op me vinger zit is ze heel alert, ze gaat dan ineens schuin zitten als of ze me wil aanvallen.En ze trekt ook zo aan die trosgierst.Ze is ook geen jonkie hoor,moeilijk tevinden nu.Ik schat haar 4 of 5 maanden dus dat maakt het ook wat moeilijker voor haar.
Vledder was 8 weken en daar ben ik nooit bang voor geweest en hij is zo in love.
Ik laat haar nu weer even met rust.Morgen doe ik het weer en zal het proberen zonder pleisters.


Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Ik ken het hoor...
Jim beet in het begin ook (nog wel eens) en dat vond ik heel erg eng. En dus ga je half schuddend je hand in de kooi steken.

Probeer jezelf te bedenken dat het vogeltje nog niet eens zo groot is als je hand en jij veel groter. Moet jij dan bang voor haar zijn? En ook het bijten kan venijnig zijn, maar geloof me: het valt reuze mee!

Dus haal diep adem, verman jezelf en zet even door! Geloof me, het is even een weekje doorzetten en dan ben je niet bang meer voor haar. En het grote voordeel: als ze ziet dat jij niet op het bijten reageert zal ze het steeds minder doen. Hoe meer jij er nu op reageert, hoe meer ze zal blijven bijten.

Kom op je kunt het! (het doet echt niet zeer! Het is meer de schrik).

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjipie lover

Petr@ hallo.
Ik moet je nog wat zeggen, jij doet je hand waarschijnlijk al de kooi in met het gevoel ze gaat bijten.
Datgene wat in je hoofd zit en waar je bang voor bent voelt ze al aan en doet het dan juist!!
Ik ben met hoogtevrees eens op een gevoelig paard gaan zitten met het gevoel hij luisterd toch niet en hij doet dit en dat, nou dat gebeurde dus ook werkelijk totdat ik dat gevoel los liet en er vrijwel alles mee kon doen en dat paard ook werkelijk deed wat ik wou.
Het is een soort van telepathie met dieren, probeer een leuk beeld te creeren zoals jij zou willen dat ze zich gedraagd.
Dan ga je het op die manier proberen, komt de angst tussendoor terug dan heb je het nog niet helemaal.. blijven oefenen.
T was met dat paard ook echt niet zomaar weg hoor, dat moest ik ook een poosje oefenen!!

Veel succes.
Komt wel goed, heb vertrouwen in jezelf en je parkietje!!

Petr@

Ik probeer ook dat vertrouwen in me zelf te hebben.Net had ik weer trosgierst in me hand en ik had deze keer niet me vingers ingetaped.en ze zat de hele tijd naar me vinger tekijken en ik zei tegen mezelf volhouden.En toen sprong ze dus op me vinger zonder tape.En daar kwam dat gevoel weer bij mij he zo van nu gaat ze me aan vallen en door dat me hand dan weer zo gaat trillen springt ze er weer vanaf.Maar ik weet zeker dat het me gaat lukken anders zou ik nooit me hand meer in de kooi doen.



Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Het gaat steeds beter tussen mij en Mitzi.Ze komt al op me vinger en ik tape het niet meer in.Ik heb al een beetje meer vetrouwen.Net zat ze ook op me vinger en toen schrok ze van Vledder want die begint dan gelijk even te tettteren en toen beet ze me heel zachtjes.Maar heb me hand niet terug getrokken.En als het stukje trosgierst op is laat ik haar zelf naar het stokje gaan,breng haar er zelf niet heen.


Bedankt voor de steun hier,want voor het bijten was ik altijd erg bang  ;D


Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

super dat het beter gaat petr@! ga gewoon zo door, je zal zien dat je dat steeds meer vertrouwen in haar krijgt, en zij in jou ;) echt heel goed dat je je hand niet hebt teruggetrokken.

groetjes, en succes nog verder!

Marit

Caradow

Het gaat helemaal goed komen Petr@ en als Mitzi straks helemaal tam is ben je je angst helemaal vergeten :)

Petr@

Ik wil toch nog even hier zeggen dat het helemaal met Mitzi en mij is goed gekomen.Ze kwam vanaf november op me vinger met trosgierst met alle angst die ik had.Vanaf vandaag komt ze op me vlakke hand eten.Ben zo blij dat ze vertrouwen in me heeft gekregen en ik in haar.
Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de steun toender tijd en met name Renate ;)


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Geen dank  :-\

Dan sluit ik deze nu maar af met een slotje :)
Ben trots op je Petra :)