Overal tegen aan vliegen

Gestart door Dolce, februari 14, 2008, 14:17:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

Mijn parkietje vloog in het begin en nu nog af en toe keihard voor mijn gevoel tegen de muren e.d. aan..
Maar hij scheen nooit pijn te hebben en ging gerust vrolijk door..

Kan het zijn dat er dan toch iets mis is? Maar ik merk er niks van dat er iets is dus hoef ik me verder dan niet druk te maken?

ciske

vliegt ie nu nog overal tegen aan? of niet

Safrena

Hey Dolce

Het kan zijn dat jouw parkietje een oriƫntatie probleem heeft.
Bij twijfel kun je hem het beste even laten onderzoeken bij een vogelarts.

Vele groetjes

anna-pukkie

hoi

op een gegeven moment leert ie dat wel af hoor.
ze zijn wel zo slim dat botsen pijn betekend .
want hij zal wel wat voelen toch ???
mijn parkiet heeft 2 x tegen de ramen gevlogen en daarna nooit meer,
terwijl de gordijnen open zijn.
ze leren dus snel van hun fouten.

ik heb ook nooit gemerkt dat ie pijn had of zo, hij heeft er niks aan overgehouden....

groetjes

Dolce

nee ze doet hetnu niet meer, ze zoekt nu volgens mij eerst een landingsplekje, gister vloog ze spontaan uit zijn kooi op mijn schouder :P
wel af en toe maar datis denk ik dan nog even wennnen? tegen mijn spiegel bijvoorbeeld..
En aan het begin toen ze het veel deed dmaakte ze ook een geluidje als ze botste, piep piep.. dus denk wel dat ze iets voelde.. Maar het is dus niet erg ? gelukkig maar..

Mars

In principe is het wel erg als je parkietje ergens tegen aan vliegt: het kan behoorlijk schade oplopen bij een klap (hersenschudding, -beschadiging, nekje breken!). Maar als je parkietje daarna vrolijk weer verder is gegaan dan viel het uiteindelijk wel mee.

Je moet daarom wel altijd de ramen afgedekt houden (of je parkietjes stapje bij stapje laten wennen aan de ramen) en ook een spiegel zou ik afdekken als je parkietje daar blijkbaar niet door heeft dat de wereld op houdt ;)

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Dolce

Ja de gordijnen doe ik altijd dicht maar de spiegels zal ik voortaan ook afdekken, alleen hij vloog ook tegen muren aan ?? Maar dat kan ook inderdaad nieuwigheid zijn, dat is die niet gewend..

Mars

Als hij dat nu niet meer doet, dan is het wel goed. Ze kunnen wel eens uit schrik of enthousiastme ergens tegen aanvliegen, maar als ze eenmaal wat vliegervaring hebben, worden muren meestal wel vermeden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Dolce

#8
Oke bedankt! er mag wel een slotje op ;)

Oke bij deze een slotje  ;D
gr Safrena