AU mijn nek!

Gestart door malleJIP, januari 23, 2008, 13:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Citaat van: malleJIP op januari 30, 2008, 18:23:01
Volgens mij is de antibiotica omdat hij zwaar ademde en de vitamines en korrels voor in zijn water en om te eten. Ik heb op internet gezocht naar de best beschreven vogelarts in amsterdam en hij had er wel degelijk verstand van dus ik denk dat het wel goed gaat...altans ikhoop het.Toch bedankt voor je bericht.

Heeft de arts nog uitgelegd waar de korrels voor dienen? Ik denk nl. ook dat het pellets zijn, maar kan me niet voorstellen dat een vogelarts dit zonder uitleg meegeeft.

malleJIP

Volgens de vogelarts mocht ik niks anders dan die pellets in t voerbakje doen, maar volgens mij eet hij het echt niet en t lijkt alsof hij heel erg honger heeft. kan ik het niet mixen ofzo?

Safrena

Hey malleJIP

Dat lijkt me niet logisch dat jouw vogelarts zoiets zegt, jouw parkietje pellets laten eten moet in stappen gebeuren
Daar kan je ook veel meer over lezen hier op het forum

Kijk maar eens bij de zoekfunctie onder pellets

Vele groetjes


Mars

Heb je de zoekfunctie gebruikt? Want dan kun je even wat manieren vinden om een parkietje op pellets te krijgen.
Ik weet niet hoe lang je het nu geeft, maar laat je parkietje nu wel even wat zaadjes eten, het liefste uit je hand.

Ik heb zelf mijn parkietjes ook op pellets, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever niet een parkietje overzet dat ziekjes is. Het is erg goed om te geven, maar het vergt enig doorzettingsvermogen en parkietjes zijn in staat flink honger te lijden. Voor een ziek parkietje is dat niet ideaal.

Je kunt het overzetten op verschillende manieren doen: op de harde manier, dus 's avonds een beetje zaad geven en de rest van de dag niet. Of op de zachte manier: eerst met zaad mengen en dan de hoeveelheid zaad met de dag verminderen. Hoewel ik over het algemeen geen voorstander ben van de zachte manier, omdat het bij mij echt niet werkte, zou ik jou adviseren om die manier te proberen. Vooral omdat het denk ik eerst zaak is dat je parkietje opknapt en dan pas om 'streng' voor hem te zijn.

groetjes Marcia

tegelijk met Safrena
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..