Zelf een binnenvoliere bouwen

Gestart door Demelza, januari 22, 2008, 11:41:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Het duurt een tijd, maar dan heb je ook wat ;)

Succes, en ben benieuwd hoe die is als het helemaal af is!

Demelza

Nog een fotootje om te zien hoe het er nu bij staat:


Verdere foto's weer hier:
http://www.flickr.com/photos/demelza/sets/72157603968179968/

Jacko


Sanne

Hey,

Mooie voliere ;D

Maar even 'n praktisch vraagje ;) Hoe ga je de binnenkant schoonmaken? De houten latjes zien er niet uit alsof je erop kan staan. En ik denk dat jouw armen niet lang genoeg zijn om bij de "achterkant" te komen... Dus ik ben wel heel benieuwd hoe je dat gaat doen ;)

Groetjes Sanne

DarkWolf

Inderdaad erg mooie voliere, als je hem helemaal ziet zie je pas hoe mooi hij is geworden.
Blijft hij daar staan? Lijkt de keuken of de badkamer? En achter de voliere zit een lichtschakelaar, lijkt me niet handig om die te gebruiken.

Demelza

Citaat van: Sanne. op april 08, 2008, 12:42:31
Hoe ga je de binnenkant schoonmaken? De houten latjes zien er niet uit alsof je erop kan staan. En ik denk dat jouw armen niet lang genoeg zijn om bij de "achterkant" te komen...

Ik kan via het deurtje aan de zijkant naar binnen. Wat je nu ziet op de foto is de bodem van de kooi, je kan gewoon tussen de plankjes staan. Er komt dus nog een la in, maar die moet nog even pas gemaakt worden. Dus om de binnenkant schoon te maken haal ik de la er uit, ga ik via de deur naar binnen en kan ik schoonmaken wat ik wil.

Citaat van: DarkWolf op april 08, 2008, 13:28:24Blijft hij daar staan? Lijkt de keuken of de badkamer? En achter de voliere zit een lichtschakelaar, lijkt me niet handig om die te gebruiken.

Hij blijft daar staan ja. Is mijn keukentje. Maar zit geen kookplaat ofzo. Alleen een koelkast en een wasbak. Woon nog bij m'n ouders thuis, dus koken gebeurd gewoon beneden ;)

Die lichtschakelaar is een beetje lastig ja, maar is niet zo erg, zit nog net genoeg ruimte om met je hand er bij te kunnen om aan en uit te zetten. Onderin zat ook een stopcontact, die hebben we wel weggehaald (op de foto zit er nog geen plaatje over de draden, maar inmiddels zit die er wel)

Hij staat wel vlak tegen de muur, maar heb nu een doorzichtig douchegordijn gekocht die aan de bovenrand van de kooi vastgemaakt gaat worden zodat ik niet de muur maar alleen het douchegordijn schoon hoef te maken. Past precies langs de kanten die tegen de muur staan (als het goed is...)

Demelza


Kleintjes

Ziet er mooi uit, goed werk gedaan  ;D

En nu nog de parkieten erin en genieten maar!

Veel plezier ermee!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Mooi geworden hoor, slim om er ook wieltjes onder te doen! Kun je tenminste ook onder en achter de voliere erbij om schoonte maken!
Have fun!

Mandy

Ik vindt de speeltjes erg leuk, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?!

NaOmi_W

Citaat van: Mandy op april 11, 2008, 10:55:21
Ik vindt de speeltjes erg leuk, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?!

Op internet zijn die zo te vinden. Bijvoorbeeld www.dierenvilla.nl Daar heb ik ook ooit wat aangeschaft.


De groene schommel heb ik ook  ;D Bij de Tom & Co! Maar is dacht ik van Ferplast, dus ook wel ergens anders te vinden :)

Erg leuk zo, maar wel jammer dat er in het onderste gedeelte niets is gebruikt aan ruimte...

Jacko

Toppie, mooie binnenvoliere :)

Misschien is het nog wel leuk om wat mooie dikke takken erin te hangen, maarja dat is je eigen keus ;)
De lade onderin, blijft die zo of komen er nog houtsnippers/wat je erin wilt doen ?

En hoeveel heeft het je in totaal gekost? ::)

Erg leuk  ;D

Milo-Pixel

Ziet er mooi uit! Maar als ik jou was zou ik de zittouwen en speeltjes wat je nu bovenin hebt gedaan, een beetje meer onderin doen, omdat ze dan bovenin een lekkere vliegruimte hebben. Het is maar een idee ;)

Groetjes, Marit

Ilse*

Citaat van: Milo-Pixel op april 11, 2008, 18:30:03
Ziet er mooi uit! Maar als ik jou was zou ik de zittouwen en speeltjes wat je nu bovenin hebt gedaan, een beetje meer onderin doen, omdat ze dan bovenin een lekkere vliegruimte hebben. Het is maar een idee ;)

Dat vond ik nou ook!
En ik mis een paar lange houten zitstokken...
Maar ik ga ervan uit dat de voliere nog niet helemaal ingericht is (aangezien er ook geen bodembedekking is ;))

Demelza

Nee, voliere is nog niet compleet ingericht. Heb het er nu gewoon een beetje in gehangen. Dat sisaltouw komt zowiezo lager. Die schommels en dat andere touw zullen bovenin moeten blijven.

Op de bodem komt een stuk plastic waar houtsnippers op komen.

In totaal ben ik krap 200 euro kwijt. (Excl. inrichting die trouwens van de vogelkelder komt)

Jacko

Nouja, ik hoop dat je nog wel even een foto neerzet als alles echt af is met de vogeltjes erin (?) :)
Ik vind zelf 200 wel wat aan de hoge kant, maarja ik weet ook niet wat je er allemaal in hebt zitten.

Goed maar dat maakt niet uit, je hebt een hele mooie voilere ZELF weten te maken en dat is erg knap :)

Heel mooi,
groet

Demelza

Ik baal nu ook dat ik 210 heb gedaan, 180 had handiger geweest, had ik m nog beter kunnen verplaatsen ;) Maar ja, daarentegen kan ik er nu wel in staan wat weer makkelijk schoonmaken is. (Ben zelf 180...)

DarkWolf

Citaat van: Jacko op april 11, 2008, 22:30:50
Nouja, ik hoop dat je nog wel even een foto neerzet als alles echt af is met de vogeltjes erin (?) :)
Ik vind zelf 200 wel wat aan de hoge kant, maarja ik weet ook niet wat je er allemaal in hebt zitten.

Goed maar dat maakt niet uit, je hebt een hele mooie voilere ZELF weten te maken en dat is erg knap :)

Heel mooi,
groet
Vind jij 200€ aan de hoge kant (voliere + speelgoed)? :o Ik vind het anders erg goedkoop! Denk niet dat je snel zo'n grote voliere zult vinden voor minder dan 200€

NaOmi_W

Citaat van: DarkWolf op april 12, 2008, 11:09:22
Vind jij 200€ aan de hoge kant (voliere + speelgoed)? :o Ik vind het anders erg goedkoop! Denk niet dat je snel zo'n grote voliere zult vinden voor minder dan 200€

Op 2ehands.be  :D Daar staat een advertentie en heb je volièrepanelen die voor buiten geschikt zijn van 200 x 103 voor €25, een deurpaneel voor €35. Ze geven zelf aan: volière met 6 zijpanelen en 1 dakpaneel voor €186,-
Daar gaat onze buitenvolière dus hoogstwaarschijnlijk vandaan komen  ;D ;D

DarkWolf

Maar dan heb je nog geen speelgoed..Dus je zal toch niet ver van de 200€ zitten als je de voliere ook hebt ingericht.