Teen nageltje.

Gestart door simpy, januari 20, 2008, 20:29:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy

Hallo iedereen.

Bij mijn parkiet Tweety is vorig jaar een teennageltje afgebroken. Het is waarschijnlijk gekomen omdat onze 'vakantie-oppasser' haar moest vangen met een net.
Het nageltje heeft wel even gebloed, maar niet zo heel erg. Nu (2 jaar later) is het nageltje nog steeds even kort. Volgens mij is het nauwelijks aangegroeid.
Tweety heeft gelukkig nergens last van. Maar ik vroeg me gewoon af of dat nageltje nog zal gaan groeien of niet.

Weten jullie het misschien...??

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Simone

Safrena

Hey Simone

Als het nageltje nog steeds even kort is als twee jaar geleden, dan zal dit nu ook niet meer gaan groeien

Echter als ze zelf daar geen last van heeft, hoef je je daar ook totaal geen zorgen om te maken

Vele groetjes

Moppers

Tja dat kan gebeuren, en niet alleen bij parkietjes.
Het kan dat het groeimechanisme van het nageltje beschadigd is, om het zo maar even te noemen. Dat kan onder andere op zo'n manier gebeuren dat het nageltje nooit meer groeit.
Als het hele nageltje eruit getrokken is, dan groeit het ook nooit meer terug. Maar het lijkt me sterk dat dat hier het geval is, want door vangen met een netje verwijder je echt geen hele nagel.

simpy

Heel erg bedankt voor jullie reactie's!  ;D

Het nageltje is er niet uit, maar wel heel erg kort. De rest van de nageltjes is nog perfect, gelukkig.

Ik maak me er ook geen zorgen over, ik wou het gewoon weten.

Groetjes Simone