zonlicht

Gestart door parkietengek12, januari 19, 2008, 18:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hallo,

ik heb een paar vragen:

als je een voilere maakt moeten ze dan in een windje staan of helemaal niet?

en moeten ze zonlicht hebben of mag de zon door het dak schijnen(een doorzichtig plastic dak)?

ik heb ook een kruipertje maar ik en mijn vader denken dat hij niet in een voilere kan overleven want hij wil altijd zo hoog mogelijk komen en dan wilt hij proberen te vliegen en dan valt hij met een smak op de grond en in de kooi valt hij soms ook van zijn stokje dus zal ik anders mijn kruipertje(tweety) weg doen????

groetjes Joel


Jordi R.

een vogelsiëre moet gericht zijn waar de zon komt ( voor goed te zijn toch ). Dus niet naar het noorden.
Mijn buiten is gericht naar het westen, is hele dag zon als er tegenwoordig nog zon komt  ;)

Ook is het goed als je zegd dat je bv je dak vervangt door plastic platen. Heb ik ook zo bij mijn 2de vogeliëre.

Enja bij je kruipertje moet je mss eens afwachten hoe hij reageerd in de vogeliëre?

roha

Een plastic dak, wordt dat niet te broeierig/ te warm in de zomer als de zon erop schijnt?

Jordi R.

Ik heb er hier in ieder geval geen last van, natuurlijk spreek ik van een opening van platic niet je hele dak.

Als je erna wilt broeden is het noodzakelijk goede verlichting te hebben.

Mars

Even voor de duidelijkheid: aangezien je parkietjes met een kruipertje in aanraking zijn gekomen zijn ze waarschijnlijk drager van het kruipersvirus. Je kunt dus beter niet met ze broeden, mocht je het van plan zijn, want de kans op kruipertjes is groot.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietengek12

hallo,

bedankt voor de vele reacties ik vroeg dit omdat wij een prieeltje hebben
tussen de hoek van de tuin, die hoek bestaat uit een hek, in die hoek past niet precies dat prieeltje
dus daar zit een ruimte achter dat vonden we zonden dus dachten we laten we een voilere
in die loze ruimte maken. maar dan zijn ze helemaal beschut dus ik dacht kan het wel want daar komt bijna geen wind
en licht dus daarom vroeg ik deze vragen

ik was ook niet van plan om te broeden ik heb nu 2 pietjes en een daar van is dus een kruiper ik ga warschijnlijk als de voilere door gaat nog 2 nieuwe pietjes er bij kopen.

ik wil dat plastic dak wel maken met op 2 gaten daar in, en daar dan gaas natuurlijk .

ik denk dat ik als ik de voilere heb gemaakt dat ik dan de kruiper in de kooi binnen laat zitten en af en toe in de voilere als ik er bij ben.
want mijn vader denkt dat de andere de kruiper willen wegjagen omdat hij anders is.

groetjes joel

Jordi R.

2 gaten erin zou ik ook niet doen, er kun water in gaan dan. Je zou beter gewoon in het midden van je dak ergens een vierkant van platic plaat inzetten en de rest gwoon te maken, te warm gaat het niet worden.

Ook zorgen dat je een goede bodembedekking hebt ( beton ofso) want vocht in een vogeliëre is niet prettig :)

parkietengek12

zou ik anders ook van de bodem een bak kunnen maken en daar schelpenzand in doen???

groetjes joel

Jordi R.

Dat is te zien Begin je met een vogeliëre van nul (niets) of bouw je deze tegen een gebouwtje aan ofso?

parkietengek12

ik bouw hem tegen de rand van het prieeltje aan.


groetjes joel

Jordi R.

Dan raad ik je toch aan om wat beton te gieten ofso. Veel properder voor jouw en de vogeltjes.

En ja kan er een gangetje maken dan zodat de vogeltjes zeker niet kunnen gaan vliegen.

Of je kan iets op deze aard maken aangezien dit toch maar voor enkele parkietjes is.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Vogels_Benodigdheden/8035384/Te_koop_voliere_wegens_beeindiging_hobby.html

Dit kun je makelijk met behulp van je papa in hout namaken.