Vervoer

Gestart door parrot fruitcake, augustus 02, 2005, 14:34:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parrot fruitcake

hier ben ik weer,

zeg gewoon even voor de nieuwsgierigheid:
hoe vervoer je best een parkiet?
ik weet wel dat er tasjes bestaan voor dit doel (heb al op de site gekeken ;) ),
maar bij ons in de dierenwinkels hebben ze dit niet.  wat is dan de beste manier als ik bv. naar de dierenarts moet?

Carla

Ikzelf zorg ervoor dat alle 'losse' speelgoed en schommel verwijderdt zijn. Ik leg een grote handdoek over de kooi zodat de parkiet niet teveel tocht vangt. En voorzichtig rijden  ;)

vBoven

Hoi Parrot fruitcake,

Bij de dierenwinkel heb je ook van die kartonnen doosjes. Die krijg je als je daar een vogeltje koopt. Je kan die doosjes ook los kopen/krijgen.

Sander.

Chantalleke

Hoi,

Wij vervoeren Sjefke ook altijd gewoon in zijn kooi. Al het speelgoed eruit inderdaad, geen water en buiten een doek om de kooi. Sjefke vind autorijden helemaal het einde en dan haal ik in de auto de doek van zijn kooi af zodat hij naar buiten kan kijken.  :D (Let wel op: niet alle parkietjes willen tijdens het reizen naar buiten kijken :excl:  Sommige vinden dat harstikke eng juist. Dan laat je beter de doek om zijn kooi)

Maar misschien heb je ook wel een doos die groot genoeg is waar je vogeltje met zijn kooi en al in kan.

Groetjes,
Chantal

Sonja

Hallo allemaal,

Als wij onze parkietjes naar hun logeeradres brengen, laten we ze ook altijd gewoon in de kooi (na de speeltjes eruit gehaald te hebben). Ze vinden dat helemaal niet erg, en praten zelfs gewoon door onderweg! :P
Gelukkig hebben we ze nog geen van 2-en ooit naar de dierenarts hoeven brengen (afkloppen!), maar ik denk wel dat, als dat nodig mocht zijn, ik er voor zou kiezen om ze dan in een vervoersdoosje of tasje te doen.
Als de vogeltjes ziek zouden zijn, lijkt het me beter, omdat ze dan toch gevoeliger zijn dan anders, en minder kunnen hebben.

Groetjes, Sonja.

vBoven

Laatst was ik met 1 van mijn parkietjes naar de dierenarts.
Had vroeg aan mij of ik hem wilde vervoeren in een klein doosje/bakje.

In een kooi kunnen ze namelijk paniekerig gaan vliegen als de dierenarts ze wil pakken.

Sander.

Annemarie

Ik ben student en ga in het weekend altijd terug naar mijn ouders. Sjors (parkietje) gaat altijd mee. ik heb zo'n klein reisbakje voor kleine dieren waarin ik hem meeneem. Ik gooi dan houtsnippers en eten op de bodem en hij vind het prima om zo mee te reizen. Hij kan wel wat zien door het doorzichtige dekseltje, maar niet zoveel dat hij zenuwachtig wordt. Werkt perfect..
Nadeel is alleen wel dat je een hok moet hebben op de plaats van bestemming, maar dat geluk heb ik!

jessay

zelf heb ik een reis kooitje voor vogels.
Ik breng daar mijn vogels in naar de dierenarts. Die past namelijk in de tas want ik heb geen auto. met een kruik erbij blijven ze ook in de winter lekker warm.

Je moet eens navragen bij een aantal dieren winkels want ze hebben ze wel.
Ik heb er ook nog ergens een van hout.

Dus ze zijn er wel blijven zoeken dus.

gr jessica

kirsten

hey,

ik heb een klein vraagje ivm het tasje dat op deze site staat

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

ik zou graag ook zo een tasje willen kopen voor prutske(mijn parkietje) want mijn kooi is een klein beetje te groot om mee te nemen,ik heb gelezen dat deze te verkrijgen zijn in de winkel 'Interflower' in lokeren, maar dat is een beetje te ver voor mij want ik ben van limburg. ik heb hier overal al gekeken in de dierenwinkels maar nergens vind ik deze tasjes. weet iemand misschien een winkel, dichterbij limburg, waar ze deze soort tasjes ook verkopen? en hoeveel kosten deze ongeveer?zijn deze tasjes wel goed om te reizen? en krijgen ze er geen schrik in ofzo?

groetjes kirsten & pruts  :heart:

Safrena

Hey Kristen

Ik gebruik dit tasje altijd als ik met een van mijn parkietenmeisjes naar de dierenarst moet gaan.

In het tasje leg ik een klein handdoekje en een stukje trosgierst.
Ze kunnen dan door het kleine raampje kijken als ze willen.
Het is veilig ze kunnen hun nergens pijn aan doen en bang zijn mijn meisjes nog niet geweest mede ook denk ik omdat het er een beetje donker in is en ze dus heel rustig zijn en ik steeds tegen hen bezig ben ;)

Voor het tasje heb ik 13euro betaald

vele groetjes

kirsten

hey safrena,

bedankt voor het snelle antwoord!! de prijs van zo'n tasje valt ook héél goed mee! ik dacht dat het véél meer kwam!! nu enkel nog een winkel vinden waar ik zo'n tasje kan kopen en dan kunnen wij ook gerust reizen!

groetjes kirsten & prutske

ps ik moest van prutske een Snavelkusjes terug doen aan Winnie & Poeken  ;)

Plumeau

Toen Macha van mijn moeder naar mij verhuisde hebben we haar gewoon in de kooi gelaten. Daar voelt ze zich het meeste thuis.

Naar de dierenarts toe leek het me echter wel onhandig om zo'n grote kooi mee te hebben. Ik heb toen een theedoek onderin een doorzichtige hamsterreiskooi gelegd en een tweede doek om het doorzichtig deel heengebonden. Boven een deel van het bovenrooster heb ik een luchtig doekje gelegd om haar donker en rustig te houden.

Carla

Ik heb me een reiskooitje aangeschaft. Dit kooitje heeft twee vaste zitstokjes en is aan drie zijden gesloten. Qua tocht is dit heel goed. Ook heeft Peewee nu een paar dagen alleen in dit kooitje vertoeft. De DA stelde voor om hem eventjes in dit kleine kooitje te laten. Zodat hij meer tot rust kon komen.