Mijn lieve parkiet heeft een tumor

Gestart door Hetty, januari 12, 2008, 23:32:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hetty

Ben vandaag met mijn parkiet Pippie naar een vogelarts in Amersfoort geweest, want ze heeft al tijden een erge dikke buik en wat ik al dacht, ze heeft een hele dikke tumor op haar buik. De dierenarts zei dat hij er niks meer aan kon doen. Dus ik heb hem gevraagd wat het beste was en volgens hem kon ze nog wel een tijdje leven. We moeten kijken tot het echt niet meer gaat en dan zal ze een spuitje moeten hebben! Dus dit is wel een domper! :( :(

milena

Ohh,, dat is heel slecht nieuws! :o

Ik wens je heel veel sterkte toe, en je parkietje ook..
Ik hoop dat je nog veel van je parkietje kan genieten en die nog een fijne tijd bij je heeft ;)

Veel liefs
Milena

Milo-Pixel

Wat vervelend zeg.

Sterkte, maar misschien is ze er nog een tijd!

Groetjes, marit

Moppers

Is er ook bekend of het om een goedaardige of een kwaadaardige tumor gaat?
Vroeger thuis hadden wij een parkietje Poulie, overgenomen van een kennis. Zij had toen we haar overnamen een tumor op haar buik, groter dan een knikker. De dierenarts constateerde dat het een goedaardige tumor was, laten zitten was het beste. We hebben nog heel veel jaren van haar kunnen genieten (weet niet meer precies hoelang, maar in ieder geval meer dan 5 jaar).
Dus dat je parkietje een tumor heeft, wil nog lang niet zeggen dat het einde in zicht is.

Caradow

Hoi Hetty,

Ik kan helemaal met je meeleven. Mijn Binkie heeft ook een forse tumor in de buik. Voor zover mijn da het heeft kunnen voelen zit het bij Binkie aan de lever vast.

Binkie is er al heel erg ziek van geweest, maar wonder boven wonder weer opgeknapt en heeft op dit moment nog een redelijke kwaliteit van leven.

ik wens je heel vele sterkte en hoop dat je nog lang zonder al te veel problemen van Pippie mag genieten.

Hetty

Bedankt voor jullie medeleven. Het is een kwaadaardige tumor, er is niks meer aan te doen. Nu vallen allemaal puzzelstukjes in elkaar. Ik heb al een aantal keren een nestkastje opgehangen ( ze zit samen met Cocco, een mannetje) en er kwamen maar geen eitjes, als ze wil vliegen, is het een klein stukje en dan ploft ze op de grond, ik mag haar niet zo vaak meer aanraken. Nu weet ik dat het einde nadert, het is triest, maar hopenlijk hebben we nog even met haar!! :( :(

Moppers

Dat is naar  :(
Heel veel sterkte, ik hoop dat ze nog een tijdje van het leven kan genieten.

Sonja

Hoi Hetty,

Wat verschrikkelijk dat Pippie een tumor heeft... :'(

Hoe moeilijk ook, ik hoop toch dat zowel jij als Pippie nog een poos van elkaar zullen mogen genieten.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Sonja.

roha

Ow, das geen leuk nieuws.
Maar geniet zoveel mogelijk van elkaar!
Sterkte met t verloop van deze nare ziekte!

Safrena

Hey Hetty

Ook van hieruit heel veel sterkte

Vele groetjes

Ricooo


Mars

He wat een vreselijk nieuws.
Geniet nog maar eventjes van haar zo lang het nog kan.

Sterkte er mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Hetty,

Jeetje dat is me schrikken wat je te horen gekregen heeft.
Ik wens dan ook heel veel sterkte met je vogeltje
en hoop dat je er nog lang mag van genieten.


groeten hilde

Isis

wat erg dat je pietje een tumor heeft :'(.
geniet nog maar even van hem
heel veel sterkte

Idske

Heel veel sterkte gewenst en blijf genieten van Pippie zolang ze er nog is!


Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ingsu

Dat is echt vreselijk zeg, heel erg veel sterkte!  :(

Hetty

Nogmaals bedankt allemaal, op het moment gaat het nog aardig goed!  ;D

Caviaplanet

Bah wat een vervelend bericht, wat zal je geschrokken zijn. Hopelijk heeft ze er geen last van en kan ze nog een tijdje mee.
Groetjes
Jolanda

smartie

Ook van mij veel sterkte gewenst!

De vorige parkiet van mijn ouders (toen woonde ik nog thuis en was helemaal verzot op het dier) had ook een tumor in zijn buik. Eerst leek het op jeuk bij zijn poeperd en dachten we aan wormpjes. Verder bleef ie vrolijk en levendig. Toen het na een paar dagen nog zo was zijn we naar de dierenarts gegaan. De vogelarts dacht meteen aan een tumor maar hoopte eerst dat het een ontsteking was en heeft antibiotica meegegeven wat we een week moesten geven. Helaas werd onze schat steeds zieker en zwakker en waren we genoodzaakt om na een week de arts weer te bellen. Hij kwam bij ons thuis en constateerde inderdaad dat het heel hard achteruit gegaan was ondanks onze pogingen hem met antibiotica erbovenop te helpen. In zijn eigen huis heeft ie toen een spuitje gehad en is ingeslapen. Ik vond het vreselijk, maar het was het beste wat we nog voor ons vriendje konden doen: een dierwaardig afscheid, want zo door laten leven tot het bittere einde was geen optie en een wonder zat er helaas gewoon niet meer in!

Ik hoop dat jullie lieve schat nog wat langer levenslustig blijft! Geniet gewoon van elk moment: meer kan je niet doen...

Sterkte!!

groetjes, Anita, Pino en Lucky