Stroomstoring 's avonds

Gestart door Pam, januari 14, 2008, 08:56:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo allemaal,

Zaterdagavond zat ik lekker televisie te kijken en mijn jongens waren zoals gewoonlijk uit de kooi. Okkie zat op de kooi en Gijs zat bij mij. Plotseling was het helemaal donker, de stroom was uitgevallen. Als een speer zaklantaarns gepakt en geprobeerd om Okkie en Gijs in de kooi te krijgen. Gijs wilde ik op de kooi zetten maar hij fladderde in paniek weg, daardoor was Okkie ook in paniek. Gelukkig kwam Gijs in de buurt van de kooi en kon ik hem in de kooi zetten. Okkie was helemaal verdwenen. Het licht sprong na een paar minuten weer aan en toen vond ik Okkie achter de televisie op de grond. Hij had gelukkig niets.
Mijn vraag is eigenlijk als dit nu nog een keer voorkomt wat moet ik dan doen? Gewoon rustig blijven en ze zelf naar de kooi laten zoeken ondanks dat het echt pikkedonker is? Vinden ze dan hun kooi wel terug?
Ik vond het allemaal maar een beetje eng maar het is gelukkig goed afgelopen.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Mars

Over het algemeen denk ik dat ze, als het meteen donker is, snel een plekje zullen zoeken en daar rustig gaan zitten. Juist door met zaklantaarns te gaan schijnen maak je het misschien nog wel wat erger, zo'n schijnende lichtstraal is misschien wel eng.
Ook is het zo dat als jij angstig reageert, je dat overbrengt op je parkieten.

Dus gewoon rustig wachten tot het weer licht is, waarschijnlijk is dat het beste voor je vogels.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..