Neusdop ingestort

Gestart door Moppers, januari 09, 2008, 16:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Afgelopen maandag zag ik ineens dat Deuntjes neusdop aan een kant donkerder was dan normaal. Ik keek wat beter en zag dat deze helft ook ineens een stuk kleiner was. De dop was niet vochtig, de kleur was gewoon echt de dop zelf, geen bloed gelukkig. Een half uur later was de hele dop donker gekleurd, en een stuk kleiner. Hij was zeg maar ingestort ofzo, alsof er eerst lucht in zat en hij is leeggelopen. Sindsdien is de neusdop gebleven zoals na de implosie zegmaar.

Ik heb getwijfeld om naar een arts te gaan. Maar de neusgaatjes zijn gewoon nog vrij. Ze heeft er ook geen pijn aan. Een uur later ging ze uitgebreid in bad, dus ze voelt zich nog prima (en ze eet, drinkt, poetst etc nog zoals gewoonlijk). Een stressvolle trip naar de arts leek me dus niet nodig.
De neusdop was dus behoorlijk verhoornd, of hoe dat mag heten, en wel 2 keer zo dik als een normale neusdop. Maar ze heeft er nooit last van gehad.
Heeft iemand enig idee wat er hier gebeurd is? Is dit misschien gewoon een van haar ouderdomsverschijnselen?

Safrena

Hey Ingrid

Dat de neusdop donker bruin is geworden, is niet erg, dit is normaal en komt door de hormonen van je popje

Verder zou ik zeggen, als de neusgaatjes mooi vrij zijn zou ik me niet meteen zorgen maken ;)
Waarschijnlijk lijkt de neusdop kleiner doordat die nog meer rimpeliger is geworden  ;)
Dit lijkt me ook gewoon door de hormonen te komen
Maar misschien kun je even een foto plaatsen van de neusdop van Deuntje ;)

Vele groetjes

Caradow

De neusdop, zeker die van de popjes groeien aan, verhoornen en ja, dat valt er ook een keer af :)

Heb het bij Coco ook al vaker gehad, die kreeg soms ook een enorm dikke neusdop, die er later vanaf viel.Heb het bij andere dametjes ook al vaker gezien en gehoord, dus het lijkt mij niet dat je je zorgen moet maken.

Moppers

Bedankt allebei, vooral voor het bevestigen dat het niets ergs is.  :D
Volgens mij is het er niet afgevallen, maar echt gekrompen. Ik vond het alleen vooral vreemd dat het geheel binnen een uur gebeurd is.

Een foto van haar neusje gaat me niet lukken ben ik bang. De camera die ik op mijn telefoon heb is daar niet goed genoeg voor, en ze is niet tam genoeg om goed te blijven zitten mocht ik een goede camera kunnen regelen. Dat worden dan alleen maar bewogen foto's.