Kalk op poten en snavel

Gestart door MaNoLYa, januari 23, 2008, 14:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaNoLYa

Ik heb een paar parkieten die kalk op hun pootjes hebben en eentje die dat op zijn snavel heeft. In de dierenwinkel gaven ze een soort creme waarmee de kalk op de pootjes wegging. Er staat dat het wondzalf is, het heet Epithol. We hebben het gekocht bij de dierenwinkel. Ik denk echter dat dit niet de juiste middel is.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Mars

Kun je een foto nemen, want ik zit te denken dat er misschin sprake is van schurftmijt.

Dan kunnen we even met je meedenken, wat het kan zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey MaNoLYa

Ben je wel zeker dat het kalk is, als ik het zo hoor lijkt het me meer op schurftmijt

Bij dierenwinkels moet je toch maar voorzichtig zijn hoor, die denken meestal alleen aan verkopen zonder dat ze enige verstand hebben van parkietjes

Het beste lijkt me gewoon om even met je vogeltjes, of in ieder geval het vogeltjes dat het meeste last heeft naar een vogelarts te gaan, deze kan jou dan een juiste en goede behandeling geven, voor allemaal je parkietjes

Vele groetjes

MaNoLYa

Ik kan helaas geen foto van mijn parkietje maken omdat ik geen digitale camera heb. Maar ik heb het opgezocht wat jullie denken dat het is en het lijkt inderdaad op schurftmijt. Aan de zijkanten van zijn snaveltje is er dik/ witachtig spul die door te krabben niet weggaat. Ik zal eens kijken voor een vogelarts in de buurt.

Groetjes,

Manolya

Safrena

Hey MaNoLYa

Meer over schurft mijt kan je lezen op onderstaande link  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

En een lijst met dierenartsen/vogelartsen ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Vele groetjes

Mars

Sterkte er dan mee en laat het even goed behandelen.

Dan weet je overigens maar weer hoe mis ze het kunnen hebben als ze in een dierenwinkel je iets voor kalk mee geven. Ik heb nog nooit gehoord van kalk aanzettingen bij parkietjes en ik vermoed dat het ook helemaal niet bestaat. En zo worden een helehoop parkietjes verkeerd behandeld, die zelfs heel wat zieker zijn dan die van jou.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..