mijn vragen voor een aanschaf

Gestart door deboraaahtje2, januari 13, 2008, 21:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deboraaahtje2

Ik heb twee parkieten en ook al een nestje gehad (5jongen).
Nu ben ik helemaal verliefd erop geraakt. Net een soort verslaving:).Ik vind het heerlijk rustgevend.

Nu willen wij graag buiten een hok bouwen en een binnen verblijf. EN meer parkieten (valkparkieten) erbij nemen. Roodrug parkiet vinden wij  ook erg mooi. WIj hebben nu twee engelse gras parkieten. Een hemelsblauw en een popje olijf kleur.

WIj hebben eigenlijk totaal geen verstand verder van hoe of wat.
Wel lijkt het me helemaal geweldig af en toe nestjes te krijgen. OOk voor mijn kinderen. Wij hebben geen andere huisdieren namelijk. EN wil ze toch laten opgroeien hiermee.

Hoe zouden wij het best kunnen beginnen. Ik woon in Overijssel. EN je hebt hier een grote kweker. Maar als dat echt wat is weet ik niet. Erg groot masseel. Weinig liefde voor de dieren tenminste dat vind ik.

Wat voor soorten kunnen bij elkaar. EN is makkelijk om mee te beginnen.
Hoe doen jullie het met meerdere nesten? Apart zetten of met ze allen laten. ALleen meer broodkastjes hangen.
Heb eigenlijk alle topic's al bijna gelezen. Raak er ook niet van uitgelezen.Vind het ontzetten interessant.
Ik merk ook dat jullie gek op jullie parkieten zijn.

Even voor de duidelijkheid.  Een aantal vragen
-WIj willen dus niet al te veel nesten in 1. Moet ik dus de vogels waar ik geen nest mee wil hebben altijd apart zetten??

- Ik heb nu 1 maal een nestje gehad met twee verschillende kleuren. Kun je het best bij de zelfde kleur laten?

- ik weet dat je met honden en katten ras en stambomen hebt. Heb  je dat met parkieten ook? Wat wil er eigenlijk zeker van zijn bij mijn volgende parkieten

- En mijn laatste vraag. Raken jullie altijd alle nesten kwijt. Wel willen wij eer een aantal zelf houden. Maar niet alles. IS natuurlijk onmogelijk.
Ook voor insect daarna.


Siempke

Wat een boel vragen maar ik zal kijken of ik ze kan beandwoorden  :P
Citaat van: deboraaahtje2 op januari 13, 2008, 21:06:43
Hoe zouden wij het best kunnen beginnen. Ik woon in Overijssel. EN je hebt hier een grote kweker. Maar als dat echt wat is weet ik niet. Erg groot masseel. Weinig liefde voor de dieren tenminste dat vind ik.

Wat voor soorten kunnen bij elkaar. EN is makkelijk om mee te beginnen.
De volgende parkieten kunnen volgens mij bij elkaar, zorg er wel voor dat je een ruime voliere hebt:
-Grasparkieten
-Valkparkieten
-Bourks of een andere neophema soort
-Catharina's
let er op dat je geen overbevolking krijgt, en let er op dat je niet zomaar begint met kweken.

de tralie afstand voor grasparkieten mag niet groter dan 13 mm. zijn [/color]
Hoe doen jullie het met meerdere nesten? Apart zetten of met ze allen laten. ALleen meer broodkastjes hangen.
Heb eigenlijk alle topic's al bijna gelezen. Raak er ook niet van uitgelezen.Vind het ontzetten interessant.
Ik merk ook dat jullie gek op jullie parkieten zijn.
let er op dat je je eerst goed inleest voor dat je gaat kweken het lijkt heel leuk maar er kan een heleboel misgaan !!



- Ik heb nu 1 maal een nestje gehad met twee verschillende kleuren. Kun je het best bij de zelfde kleur laten?
welke kleuren er uit komen is uiteindelijk verschillend, het hangt er vanaf welke kleuren de ouders hebben en welke ze in zich hebben[weet even nie hoe ik het anders moet zeggen]
- En mijn laatste vraag. Raken jullie altijd alle nesten kwijt. Wel willen wij eer een aantal zelf houden. Maar niet alles. IS natuurlijk onmogelijk.
Het kan best zijn dat je niet alle nestjes kwijt raakt !
Een parkiet mag maar 2 nestjes per jaar hebben

groetjes  ;)

deboraaahtje2

bedankt voor je antwoord.
Wij denken zelf aan
4 koppels parkieten
2 koppels valksparkieten
en nog twee koppels welk soort weten wij nog niet.

Ik vind het super al die geluidjes om mij heen.
Moet ik perse lid worden van een vereniging?
Ik vind het ontzettend moeilijk om alle vogels een benaming van kleur te geven.Hoe hebben jullie dat geleerd

Ik heb al 1 nest gehad en dat was helemaal goed verlopen. Ervaring moet je toch op doen. We gaan een groot hok maken buiten.
En willen het rustig opbouwen namelijk.

1 nest paar jaar lijkt mij al genoeg hoor :). Raken jullie ze altijd makkelijk kwijt?
Want anders krijg je over bevolking

Siempke

zelf heb ik nog nooit nestjes gehad, dus meschien dat iemand hier op het forum die al wel nestjes heeft gehad je verder kan helpen  ;)
Nee je hoeft niet persee lid te worden van een vereniging, ik zou niet weten waarom :)
eigenlijk weet ik nog steeds niet alle namen van de kleuren, maar als ik graag wil weten welke kleur, wat is kijk ik naar dit schema :http://www.parkieten-online.nl/kleurslagen.html
er is nog een site waar er volgens mij meer op staan maar die weet ik eventjes niet  ;)
oh ik weet hem weer :
http://www.grasparkiet.com/ en dan links in het menu op kleurslagen.

groetjes simone  ;)

jaspervh

Als je parkieten weg wilt kun je ze verkopen aan een dierenwinkel, soms nemen ze ze aan.