Wil Scotty broeden?

Gestart door Ilse*, januari 11, 2008, 12:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Hoi Ilse,

ik ga heel erg hard voor je duimen dat Scotty snel eitjes legt en dat er schattige parkietjes gaan komen. En we weten allemaal wel dat jij net zomaar een nestje begint. Soms kan je de natuur niet remmen. Ik heb hier ook een koppel zitten die er echt zin in hebben en er al flink op los gepaard hebben en heb dus ook een nestkastje opgehangen na het zien dat ze dikker werd bij haar poeperd. Wie weet hebben we straks tegelijk eitjes.

Groetjes Diana

Ilse*

Toen ik vandaag thuis kwam, zag Scotty er aanmerkelijk beter uit! :)
Ze zat niet in het blok, dus heb ik stiekem even een kijkje genomen en.......

er ligt een eitje in! ;D

Ik ben zo blij, zo klein wit eitje :) :-*
Twee foto's hieronder: 1 van het broedblokje en 1 van het 1e eitje!
Nog een vraagje: Kan het eitje daar zo blijven liggen? Er zit een holling in de bodem, daar horen officieel de eitjes in. Gaat ze zelf het eitje daar heen rollen als ze erop wil broeden?

Verder gaat alles goed met heer en dame! Mylo wou dolgraag vliegen, dus die vliegt nu even los. Dat kan toch wel? En zal ik Scotty maar in de kooi laten, of mag zij ook vliegen?

Ohh ik ben echt zo blij! Nu weet ik zeker dat ze geen legnood had, daar dacht ik gisteravond nog aan.

Liefs, Ilse

[verwijderd door de beheerder]

Diana

Hallo Ilse,

oh jeetje wat schattig zeg :-*. Ik wil ook een eitje zien whaha maar ik heb geduld nu hebben onze foto's wel op dezelfde dag gepaard whaha wie weet word ik ook wel snel verrast met een eitje.

Caradow

Scotty, mag zelf kiezen of ze wil vliegen of niet.
Ook het eitje mag je gewoon laten liggen, ze rolt het vanzelf weer de goede kant op als dat nodig is.

Super Ilse!

Safrena

Hey Isle

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de woorden van Renate

Scotty zal haar eitje zelf wel in het kuiltje gaan leggen, of waar het voor haar makkelijk is om te broeden ;)

Laat haar maar lekker doen, komt helemaal goed ;)

Heb jij de lichturen ondertussen wel terug opgetrokken naar 15 u of meer ;)

Vele groetjes

Ilse*

Citaat van: Safrena op februari 08, 2008, 21:38:28...Heb jij de lichturen ondertussen wel terug opgetrokken naar 15 u of meer...

Ja, 's ochtends gaat om ongeveer half 8 de doek eraf en 's avonds om ongeveer 11 uur gaat de doek weer over de kooi.

En ik zal het eitje lekker laten liggen. Ik vertrouw in Scotty dat ze hem zelf gaat rollen als ze wil broeden.
Dank voor jullie reacties :)

Mars

Wauw wat leuk voor je Ilse... Spannend!

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hartstikke leuk Ilse! ;D

Met spanning zal ik dit topic blijven volgen. :)

Groetjes, Sonja.

Isis

wat leuk hoop dat het goed gaat :) :D

Milo-Pixel

Wat spannend zeg!! succes!!  ;D

Groetjes, Marit

hillie

Hoi Ilse,

Wat leuk zeg dat er een eitje is.
En nu hopen dat het goed blijft gaan.
Succes er mee.

groeten hilde

Ilse*

En ja hoor, het tweede eitje!! ;D

Scotty is een hele goede mamma, zit nu al veel meer in het blok :-*
Heb een stok voor het broedblok vastgezet, waar Mylo op kan zitten, en dat doet hij ook. Scotty zit te schooien om eten bij hem, en Mylo geeft het soms ook al aan haar :-*
Eerste foto: Scotty die haar eitjes beschermd.
Tweede foto: Eitje 1 (rechtsboven) en Eitje 2 (linksonder). De foto is gemaakt, snel nadat Scotty even uit het blok was ;)

Ben zo blij dat het tot nu toe zo goed gaat :-*
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Ilse

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Oh wat schattig Ilse!
Volgens mij heb je echt een super-parkietenmamma hoor. ;)

Geniet er maar van!

Groetjes, Sonja.

Diana

Hoi Ilse,

oh wat schattig :-*. Nou ga ik maar Prunus in de gaten houden misschien komt eitje 2 van mij er ook aan dan lol.


Chicowen

Ow wat schattig Ilse!!
Scotty de Supermama... en lieve kleine Mylo superpapa...
Ik ben zo benieuwd naar de kleintjes...
(ik wil ook!!! :P hahaha :-*) Helaas is hier noukie nog te jong en is het niet zo handig om er nu nog 2 bij te nemen van al die lieve nestjes!  :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Siempke


Mars

Leuk hoor! Ik ben nog niet thuis, dus weet niet of hier ook al goed nieuws is, maar ik hoop het!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

mooi dat het zo goed gaat en dat ze zo'n super mamma is! en Mylo een superpappa! Ben benieuwd hoe het verder gaat ;)

roha

Echt wel super!!  ;D

Liefs Hanneke

Ilse*

Scotty is weer dik, dus er komt weer een eitje vanmiddag :-*

Maar ik zie Mylo, Scotty nooit voeren ??? Nu ben ik wel overdag weg en ik zie hem wel eens naast het broedblok zitten, maar hij gaat er nooit in...
Ook zit Scotty niet altijd op de eitjes, wel steeds meer, maar toch heb ik soms het gevoel van dat de eitjes straks koud worden.
Weet iemand hier raad mee, is dit normaal?