Wil Scotty broeden?

Gestart door Ilse*, januari 11, 2008, 12:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Toppie Ilse ;D

Ben zo blij voor je en voor Scotty :D


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

Hej Ilse,
Heb het je daarnet ook al gezegd, maar toch ook nog even hier.
Ik ben heel blij dat het eitje er nu uit is, dat moet een hele opluchting zijn!
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

O Ilse! Wat een opluchting! Ik ben echt heel blij voor je!  ;D

Ingrid

Wat een opluchting Ilse!! Gelukkig heeft de hormoonspuit van de DA geholpen en is Scotty van dr eitje verlost. Vertroetel haar maar lekker, een nestje is al hard werken en dan ook nog legnood erbij, is niet niks.

Mars

We hadden het er net op msn al over, maar wat ben ik ontzettend blij voor je! En wat zou het mooi zijn als er net uit dat ene eitje een heel mooi ventje kruipt dat je dan zelf zou kunnen houden: het ventje dat het jouw Scotty zo moeilijk heeft gemaakt. Ik vind dat wel symbolisch.

Ik ga dus heel hard met je hopen dat het een mooi bevrucht eitje is!

En vooral: dat Scotty nu niet nog meer eitjes gaat produceren, want er is nu wle genoeg spanning geweest daar bij jou!

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Lieve Ilse,

;D :-*jaaaaaaa wat ben ik blij zeg en opgelucht dat jou lieve Scotty haareitje kwijt is. Ik ga hard voor je duimen weer alleen nu dat er misschien wel een mini Scotty uit gaat komen.

Isis

ik lees dit nu pas allemaal.
dat was zeker wel schrikken.
Wat fijn dat scotty haar eitje heeft gelegd ;D.
ik hoop dat het verder heel goed gaat met het broeden :)

roha

Hey Ilse  :)

Ook ik ben ontzettend blij (maar dat wist je al  ;) ) voor jou en Scotty, dat t eitje er uit is gekomen, goed dat je naar de VA bent geweest!

Verder vind ik de symbolische gedachte van Marcia wel erg mooi, dus ik ga ook duimen dat er in ieder geval een mooi mannetje uit komt  :)

Liefs, Hanneke

Ilse*

#128
Hee allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :-* Dat doet me echt zo goed!
Scotty is weer helemaal opgeknapt! Alleen..... eitje 4 van donderdag is stuk :( Er zat alleen beetje geel in, dus waarschijnlijk ook onbevrucht.

Ik heb vanmiddag de DA gebeld, omdat Scotty gisteravond zo druk in de kooi werd, telkens heen en weer aan het klimmen :-\ Ik heb ze weer bij elkaar gezet (op aanraden van DA), en sindsdien zitten ze telkens te flirten, en Scotty zit lekker te broeden. Ze doet het heel goed, net als Mylo. Mylo zit lekker rustig en lief te kwebbelen, laat het blok met rust, maar houdt wel de wacht. Rust krijgen ze in ieder geval wel. Er wordt alleen 1 xtje 's ochtends en 1 xtje 's avonds in het blok gekeken. Scotty is weer de lieve parkietenmama :-*

Hopenlijk houdt ze dit eitje heel. Ik hoop het echt zo, ook omdat ik zeker weet dat het bevrucht is! Hopenlijk leeft het nog en is het een mannetje. Dan kan en ga ik hem zeker houden, zo mooi symbolisch inderdaad!

Wat ik vergeten ben te vragen aan de DA, maar misschien kunnen jullie me ook wel helpen ::) Moet ik nog nep-eitjes erbij leggen? Ik heb nu 3 echte grasparkieten-eitjes vandaag gekocht en ik had er nog eentje van Mel gekregen. Hoeveel moeten erbij gelegd worden?

Liefs, Ilse

O ja... ik heb nog wat informatie over het preparaat wat Scotty heeft gekregen. Misschien leuk voor de mensen die dit willen weten :) :-\
Het middeltje wat Scotty heeft gekregen is Oxytocine, een hormoon dat de weƫen opwekt en daardoor het leggen van het eitje bevordert. Dit middeltje wordt ook wel bij honden en katten gegeven, en zelfs bij mensen. Het bevat geen calcium..., maar het heeft in ieder geval geholpen.

Groetjes, Ilse

Deze berichtjes mogen wel samen worden gevoegd, kon niet meer editten...

Samengevoegd. ;)
Gr.Sonja



hillie

Wat ontzettend leuk dat er een bevrucht eitje is. ;D
En natuurlijk dat het goed gaat met scotty.
En we duimen dat het eitje gaat uitkomen.... en een mannetje is.


groeten hilde

Mars

Ik zou persoonlijk wel wat eitjes in het nestje er bij leggen, om te hopen dat Scotty zo niet aan heel nieuw nestje door gaat leggen met eitjes. Dat zou namelijk nog uitputtender zijn, als ze nu weer probeert een vol nestje te krijgen.
Persoonlijk zou ik kiezen voor drie extra eitjes, een echte reden heb ik er niet voor... Ik zie alleen af en toe Layla worstelen met haar vijf eitjes om die onder haar te houden.

Jammer dat het andere eitje gebroken is, of je kunt concluderen dat het niet bevrucht was weet ik niet.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Hee allemaal,

Scotty heeft net weer een eitje gelegd! Helemaal goed, dit keer zonder legnood :)

Ben zo blij :-*
Hopenlijk stopt ze nu met eitjes leggen, want dit was nr. 6

Okee, nog een vraagje ;)
Het eitje dat dinsdag is gelegd (wat eigenlijk zaterdag gelegd moest worden), hoeveel dagen oud is die nu? Wat vinden jullie:
2 dagen of 5 dagen
???

Liefs, Ilse

Meltjuh

Hey lieverd,

Ik ben blij dat Scotty het eitje heeft gelegd!

5 dagen. Dit eitje heeft zich lijkt mij binnen in scotty gewoon verder ontwikkeld. Hij zal dan ook als hij uitkomt over 13 dagen uitkomen lijkt mij :). De vraag is alleen of het binnen in scotty niet te warm in geweest voor het embryotje

Ilse*

Nu we weer 2 dagen verder zijn, Scotty's kontje toch weer dikker is geworden en er nog steeds geen eitje is gekomen vandaag, begin ik me weer zorgen te maken.....

Heeft ze calciumgebrek of een ander vitaminen- of mineralen gebrek? Is ze echt zo gestressd dat ze haar eitje niet kan leggen? Of is het wat anders?
Een gebrek kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen. Ze eet goed (Xtra-Vital), ze hebben een 2-in-1 mineralensepia, een jodiumblokje, snoepbakje met grit, een bakje met een beetje eivoer en ze krijgen 1x in de twee dagen een stukje verse groentjes of fruit.
Is ze misschien dan toch gestressd?
Ik kijk 2x per dag in het broedblokje ('s ochtends en 's avonds) en alleen als ze uit het blok is. Vandaag heb ik een keertje extra gekeken, toen ze aan het eten was.

Ik maak me weer zo'n zorgen om mijn meisje. Straks gebeurd er weer hetzelfde net als dinsdag! :(
Wat kan ik nu doen?

Mars

Probeer haar wel even de tijd te geven. Dinsdag heeft ze het eitje pas om half zes gelegd, dus ze kan nu wat aan de late kant zijn.

Daarnaast kun je haar warm zetten en eventueel opnieuw wat met olie inwrijven. Ik denk persoonlijk dat een tweede spuit voor Scotty niet goed zal zijn, dus zou je eens kunnen kijken naar andere manieren van opwekken. Wel allemaal enge overigens, als je het nog nooit gedaan hebt: stoom of een afwisselend warm/koud dompelen, kijk eens rond op internet, ik kwam er een paar tegen deze week toen ik voor je keek.

En misschien kun je even naar de dierenarts bellen (Beijer) om te vragen wat hij voor tips heeft. Als zij nu geen dienst hebben, zou je het hier in Leeuwarden even kunnen proberen, maar dan moet je me even bellen.

groeten en probeer een beetje rustig te blijven,
Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Bedankt Marcia,

De olijfolie heb ik gister al voorzichtig geprobeerd, ik laat haar nu zoveel mogelijk met rust.
Ik heb haar nu apart zitten, in een warme kamer, maar ze wil niet meer in het blok :( Ik heb er een stukje trosgierst in liggen, dan klimt ze er even in, maar na een paar hapjes gaat ze er weer uit.
Straks zorgt ze niet meer voor de eitjes... Het enige wat ze wil is uit de kooi! Ze hoort en ziet Mylo niet.

Vanmiddag maar een stoombadje, of een warm-koud-badje. Ze eet nog goed en ze is verder nog heel actief, dus daar maak ik me geen zorgen om, wel om het feit dat dat ei straks weer blijft hangen.

Ik zit nu echt in de stress...
En ik probeer echt rustig te blijven...

mijn ouders zijn boos, dat dit nu weer gebeurd... En dat raakt me zo... :(

Ricooo

Heel veel sterkte en succes ermee Ilse!
Hoop dat alles goed komt, ook met je ouders.

Mars

Ik was er al wat bang voor dat het weer zou gebeuren. Maar omdat het vorige eitje wel goed ging, had ik goede hoop gekregen.
Zoals je zelf waarschijnlijk ook al op internet tegen was gekomen raden ze aan een jaar niet te kweken met een popje dat legnood heeft gehad, dat is natuurlijk niet voor niets. Maar helaas, je kunt de eitjes niet tegen houden en Scotty was blijkbaar nog niet van plan op te houden met eitjes leggen.

Dit is gewoon een hele vervelende situatie. Ik snap de reactie van je ouders wel (die van mij hadden precies zo geregeerd: 'het is altijd wat met die beesten' ;) ), maar helaas valt er niets tegen te doen. Heb je de VA gebeld voor informatie?

Als ze onrustig wordt van het missen van Mylo dan moet je hem er bij zetten. Als dat niet het geval is, dan weet ik het ook niet.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Nou... toch maar weer een update :-\
Ik heb met Marcia over Scotty gepraat, en na nog een keer voorzichtig gevoeld te hebben, voelde ik niets meer! Haar buikje hangt nog wel, en ze heeft hier aardig gepoept ::) Maar misschien is haar kontje daardoor nu juist leeg?!

Hier een filmpje van haar:
http://s149.photobucket.com/albums/s67/Scotty-Keecko/?action=view&current=MOV06508.flv

Ze zit weer bij Mylo in de kooi, want anders wil ze niet meer in het blok... :-\ Gelijk even geknuffeld met hem en daarna gelijk in het blok. Mylo is ook weer blij, zat haar ook al te zoeken...
Ik dacht dus dat er wat in haar buikje zat, zo leek het gisteravond, maar dat waren dan gewoon een hele hoop poepies...
Sorry dat ik zo gestressd was... maar ik wou echt niet dat haar hetzelfde overkwam zoals dinsdag... waarschijnlijk was ik daarom zo gestressd... :-\

Liefs, Ilse

Mars

He gelukkig maar!
Ik schreef ook al naar Ilse dat het gewoon heel moeilijk te zien is of er nog een eitje komt. Voor layla verwachtte ik stiekem gister ook nog een eitje!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..