parkietje agresief?

Gestart door miloe, december 23, 2007, 15:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miloe

hoi allemaal ;D
wij hebben een parkietje van +/- een half jaar oud
ze is heel lief,maar als ik haar eten geef of aan de kooi kom wil ze me bijten?
is dit normaal?

ook hangt ze soms een hele poos aan haar snavel aan de tralies..?
zou ze zich vervelen??
ik heb genoeg speeltje voor haar die ik regelmatig afwissel!
gr miloe


nick

hoi,
De kooi is het teratorium dus als jij er met je hand bij komt kan ze agresief reageren.
Ik heb ook een vrouwtje en als ik het bakje vul valt ze me ook soms aan, dit gedrag negeren.
Je zegt dat je parkietje vedder heel lief is dus dat zit wel goed.

Gr nick

miloe

bedankt voor je antwoord!

maar weet ook iemand waarom ons vogeltje soms zomaar aan zijn snaveltje hangt..?het is echt een raar gezicht,eigenlijk gewoon een beetje lachwekkend  :D

groetjes miloe :)

DarkWolf

Je parkiet is in de puberteit, bijten hoort daar ook bij.
Hier vind je manieren om bijten af te leren: http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

kirtiz

Ik word soms ook gek van mijn parkietje.. ???
Hij zit vb op me schouder en dan trekt hij hard aan me oorbel en dan zag ik dat dat niet mag en dan begint hij gewoon te bijten of heel hard te schetteren, maar hij blijft de hele tijd bijten hij houd niet op.
En als ik even naar de keuken loop vliegt hij me achterna..soms is echt superirri..
Wat moet ik daar mee?

Mars

Probeer je parkietje te negeren en juist niet te reageren op slecht gedrag. Zit hij aan je oorbel, zet hem zonder waarschuwing terug (in de kooi/op de kooi wat je wilt). Vliegt hij je achterna, precies hetzelfde: zet hem terug en negeer hem.

Wat je eigenlijk nu doet is het negatieve gedrag belonen door aandacht te geven, door tegen hem te praten.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..