gezinsuitbreiding

Gestart door judithdejong, december 27, 2007, 17:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judithdejong

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik dan eindelijk onze nieuwe aanwinst mogen ophalen. Jong grasparkietje van net iets ouder dan 4 weken, kan wel zelf eten en al op een stokje zitten. Hij is groen en luistert naar de naam Botje (dat visje van de kleine zeemeermin). Hij, want het is een hij volgens mij, zit nog apart in een kooi maar als ie wat gewend is geraakt en als ik hem een beetje tam krijg dan mag ie bij Baco in de grote kooi. Net een nieuwe kooi gekregen voor mijn verjaardag, echt super!!
Dacht dat het wel wat jong was voor grasparkietje om dan al mee te nemen maar hij zat met zo vele in een voilere. En hij kan zelfstandig eten. Baco vind het in ieder geval wel leuk hij is wel een beetje bangig maar ja hij als altijd al een held op sokken geweest haha. Botje niet hoor die fluit nu vrolijk en is zijn kooi aan het inspecteren haha. En dat geeft nogal grappige taferelen op.
Zie hieronder een foto van Botje.

Groetjes,
Judith


[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

weet je wel echt zeker dat hij zelf kan eten??? 4 weken is eigenlijk veel te jong. Ook als ze dan al uit het blok zijn, worden ze nog bijgevoerd door paps en mams, en leren ze nog heel veel van de ouders. Ik zelf heb nog nooit gehoord van een parkietje van 4 weken dat al zelfstandig eet..

het is wel een erg mooi parkietje! alleen is zijn staart (nog) zo rafelig.

groetjes, Marit

judithdejong

Hoi Marit,

Ja hij kan zeker zelfstandig eten, hij kan alleen nog moeilijk op het etensbakje blijven zitten dus zet ik wat eten op de grond voor nu, maar het gaat steeds beter. Tis wel een volhoudertje.
Ik weet dat vier weken nogal vroeg is, maar hij zat daar ook al op stokjes tussen de al wat oudere grasparkietjes, dus dat komt wel goed denk ik. Voor mij voelt het wel goed, en tja ik hoop dat die staart ook nog wel goed komt bij de eerst volgende rui.
Hij is erg levendig en komt al af en toe op mijn hand zitten. Erg leuk!!

Groetjes,
judith

miekie

 ;D Hoi Judith,  ;D
Dus, de knoop doorgehakt en nu een prachtig vogeltje rijker...! Leuk beessie.. en wat mooi blauw boven de snavel.  :-* Nu maar hopen dat Baco en hij het goed met elkaar kunnen vinden, maar dat zal vast wel.
Leuk dat hij al op je vinger komt zitten, veel oefenen dan wordt hij  net zo gezellig tam als Baco.
Succes met Botje, leuke naam!

Goede jaarwisseling en een fijn 2008 gewenst

Bert, Marieke, Saskia en Robin
een snavelkusje van Bobbie, Mylo en meneertje 51 (die regelmatig Bobbie probeert te versieren. Maar je weet..... Bobbie laat zich niet zo gemakkelijk imponeren).

judithdejong

Hoi Marieke,

Ja toch wel hoor, de aanhouder wint. En Jan vind het hartstikke leuk nog een vogeltje erbij.
Het gaat steeds beter maar je moet wel veel geduld hebben en dat heb ik niet altijd.....maar wordt niet boos natuurlijk. Komt wel goed.

Groetjes,
judith

Meltjuh

Hmm ja indd wel heel jong hoor!
Mijn jongste uitgevlogen jong was zo'n 4,5 week maar kon echt nog niet op een stokje zitten of zelfstandig eten. Die heb ik dus gewoon weer het blok in gedaan :D. Macho voerde dit jong zeker nog 1 week bij nadat het een halve week later weer uitgevlogen was. Maar ze zullen vast wel weten wat ze zeggen;).

Gefeliciteerd hoor met de gezinsuitbreiding! Heel veel plezier van je nieuwe ventje!