Elektrische kabel

Gestart door Veerle_ke, januari 05, 2008, 16:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veerle_ke

In mijn kamer hangen er lampjes aan een lange kabel, en mijn vader heeft eens gezegd dat daar elektriciteit op staat. Ik krijg misschien binnenkort een grasparkietje en nu wil ik graag weten of dat echt heel gevaarlijk is. Natuurlijk zit er een bescherming rond die kabel, maar als hij er aan begint te bijten, dan heb ik wel een probleem.

FrankvdBee

k zou die kabel weg halen!...maar wat is het nou precies voor kabel iets van kerstverlichting ofzo??

Veerle_ke

Nee, die lampjes zijn er gewoon aan verbonden, om te kunnen branden natuurlijk.

Milo-Pixel

Je laat je parkietje niet los als jij er niet bij bent neem ik aan, en je laat hem denk ik ook pas los als hij/zij handtam is, dus kan het niet zo veel kwaad. stel hij gaat erop zitten, laat je hem opstappen op je vinger en zet je hem op een plek waar hij wel mag zitten. Die kabel is ook beschermd zeg je, je moet hem dus gewoon leren dat hij daar niet mag zitten door hem consequent daar weg te halen.

Parkieten-Freak

Alles wat potentieel gevaar oplevert voor je vogeltje, moet je weghalen.
Als de vogel begint te knabbelen aan de kabel en hij raakt het koperdraad dan wordt hij of zij geƫlektrocuteerd, met de dood tot gevolg.


Veerle_ke

Dat weet ik, daarom vroeg ik het ook. Het probleem is dat ik dan via een klein smal trapje omhoog moet kruipen en dan naar voor moet leunen en hopen dat ik niet val om hem er af te halen.