Mag misschien een parkietje.

Gestart door Veerle_ke, januari 05, 2008, 13:37:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veerle_ke

 ;D Ik heb al op veel sites informatie opgezocht, en ben er vrij zeker van dat ik goed voor een grasparkietje zou kunnen zorgen, misschien ook voor twee. :D Ik denk dat mijn moeder er niet om zou kunnen lachen moest ik een grasparkietje door het huis laten rondvliegen. Maar binnenkort mag ik slapen op onze zolder en daar is het heel veilig en groot. Dus zou ik het daar graag laten rondvliegen. Maar als het hok beneden stat en mijn kamer is helemaal boven. Hoe krijg ik het parkietje dan tot daar zonder ongelukken???
Ook zou ik graag weten wat de eigenschappen zijn van popjes en die van mannetjes???

Bedankt
Veerle

chrikske

Om het parkietje het gemakkelijkst boven te krijgen moet je hem/haar eerst tam maken zodat het zonder probleem op je vinger stapt en blijft zitten, dan kun je het op je vinger mee naar boven nemen. ;)

Jacko

HeƩ.

Als je zolderkamer dan zo groot is, waarom neem je dan het hok niet gewoon mee omhoog? ;D

Veerle_ke

Omdat daar weinig mensen rondlopen, en het parkietje dan veel te eenzaam is. En alleen maar went aan mij, want mijn zus mag echt niet iedere dag in mijn kamer zitten hoor  ;) ;) ;)

Jacko

Ja zo kan je het ook zien 8)

De kooi van je parkiet, staat die in de huiskamer of? Het beste is dan, net zoals wat chrikske zegt, hem/haar eerst goed tam te maken.
In de loop der tijd kun je je parkietje dan gemakkelijk mee omhoog nemen :)

Succes en have fun :)

Tjipie lover

hallo daar.
wat leuk dat je een parkietje mag!!
een jong parkietje is meestal makkelijker tam te krijgen, het beste is 8 weken zodat ie ook al goed zelfstandig kan eten.
op dit moment zullen er niet zoveel nestjes zijn.
dat komt rond het voorjaar weer.
waar kom je vandaan?
dan zijn er misschien tegen die tijd ook wel mensen van het forum die een nestje hebben en dicht bij jou in de buurt wonen.
tot die tijd kun je eerst vast veel inlezen op dit forum en nog bepaalde websites.
heb je misschien een bepaalde voorkeur voor een kleur, kunt altijd eens kleurslagen gaan bekijken.
ohja en vast gaan kijken wat voor kooi en speeltjes je wilt voor je nieuwe vriendje of vriendinnetje.

groeten van Ank.