Nieuw parkietje

Gestart door milena, januari 05, 2008, 17:31:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

milena

Hallo allemaal! :D

Ik heb sinds 4 weken een parkietje, maar wil er graag nog eentje bij..
Nu is mijn vraag of ik beter een popje of een mannetje kan nemen?! (ik heb zelf een mannetje).
En of ik dan een jonge of juist een iets oudere kan nemen.. ::)

Groeten,
Milena :-*

Tjipie lover

dan maakt het niet uit wat je neemt.
ga eens nadenken of jij ooit graag een nestje zou willen, dan zou ik voor een popje gaan.
maar wel eerst als je dit wilt goed gaan inlezen erover.
ze hoeven niet perze jongen te krijgen hoor.

maar een mannetje is ook erg leuk erbij.

veel plezier.

en als je een jong parkietje wilt dan is het wat lastiger vanwege de periode.
dan kun je bv wachten tot het broedseizoen er weer is.

milena

Okej, liever heb ik geen nestje. Heb er nog niet zoveel verstand van.
Maar ik lees vaak dat mannetjesparkieten dominant zijn, maar is dat ook zo?
En als ik er eentje bij haal, moet ik dan de spiegeltjes uit de kooi halen? (heb ik ergens gelezen ;))
Maar als ik dus een iets oudere neem dan is die toch ook tam te maken?

Groeten,
Milena :-*

Tjipie lover

als je geen nestkastje ophangt dan komen der ook (meestal) geen jongen.
dus je kunt ook een popje nemen.
2 mannen kan net zo goed gaan als jou man met een vrouw.

ja het spiegeltje moet inderdaad weg!

schrik niet kan in het begin best wel even wat bekvechten worden, bij mij 2 x voorgekomen.
kan ook wel een beste poos zo zijn.
als ze elkaar maar niet ernstig gaan verwonden.
bijde xen kwam het na een poos toch goed, zijn echte stelletjes geworden.

kan ook meteen liefde op het eerste gezicht zijn, dan zijn ze dus meteen gek op elkaar.

een voorbeeld: mijn eigen gekweekte kimi vooraan op de foto met zijn vriendin nanouk.
die heb ik voor dit jaar in de nestplanning.

Ook Lucky achter op de foto met haar man Spetter heb ik in de nestplanning.

milena

Jah, ik ben inderdaad wel een beetje bang voor het bekvechten..
Maar omdat ik tegen verwaarlozing ben enzo, wil ik graag een parkietje van bijv. Marktplaats vandaan halen..
Is dit verstandig?
Want ik liep namelijk een keer in een dierenwinkel en ik zag een paar zieke parkieten (veel ontlasting aan de kont etc)

Groeten,
Milena :-*

Tjipie lover

hm ik weet niet of het verstandig is.
hij/zei kan net zo goed ontlasting aan de kont hebben hangen.
je weet dan ook helemaal niet zeker hoe oud ie is.
soms worden er op dit forum ook weleens parkietjes aangeboden door omstandigheden.
je kunt ook eens gaan zoeken naar kwekers bij jou in de buurt.
uit welke woonplaats kom je, misschien weet iemand van het forum nog wel een goede winkel of kweker.

groeten Ank.

milena

Jah, dat is waar..
Maar kwekers kunnen ook zieke parkieten hebben, lijkt mij ;)
Ik kom uit Wezep (omgeving Zwolle)

Groeten Milena

Caradow

Wanneer je een parkietje van Marktplaats overneemt, neem je ook ene risico mee. Je weet niets van het verleden van het vogeltje en het kan zeker ziekte met zich mee dragen, ook als dat van de buitenkant niet zichtbaar is. In het merendeel van de gevallen zul je van de verkopers ook geen eerlijk verhaal krijgen, mocht er wel iets in het verleden zijn gebeurt.
Ja ook in een dierenwinkel loop je hier tegenaan, maar dan  heb je wel je "garantie" En toch ook vaak een eerlijker beeld. Zo zal de dierenwinkel niet eerst een poeperd schoonmaken voor er een klant komt kijken, een verkoper op marktplaats kan wel proberen het vogeltje zo goed mogelijk eruit te laten zien.

Het is een nobel idee om een opvangertje te nemen via marktplaats, maar of het verstandig is, vind ik te betwijfelen. Je zou dan mogleijk nog eerder een opvang parkietje zoeken via een dierenambulance of asiel, of via een advertentie op forums zoals hier. Iemadn die via ene forum een goed tehuis zoekt voor zijn vogeltje, is er vaak toch net iets eerlijker in als iemand die een advertentie op marktplaats zet. Hij doet er dan in ieder geval al net iets meer moeite voor..

milena

Het is wel zo dat je in de dierenwinkel ''garantie hebt'', maar als je dan bijv. die ene parkiet neemt die geen ontlasting aan de kont heeft, kan die net zo goed ziek zijn toch?
Maar waar staat op het forum dan een advertentie?

Groeten Milena

Caradow

Ja tuurlijk! de vogel hoeft geen ontlasting aan de kont te hebben om zien te zijn, ik bedoelde te zeggen dat ze niet even extra worden opgepimpt omdat er een mogelijke koper komt ;)

Je zou op het prikbord kunen kijken, maar volgens mij staan er hier nu geen parkietjes op...

milena

Jah okej.. maar zien de verkopers in de dierenwinkel zelf dan niet, dat er zieke tussenzitten? denk dat ik nog een keertje een kijkje neem en ze daar even op aanspreek ;)

Groeten Milena

hillie

Hoi milena,
Citaat van: milena op januari 05, 2008, 19:10:26

Ik kom uit Wezep (omgeving Zwolle)


er zijn bij jou in de buurt genoeg kwekers.
Alleen of ze jongen hebben weet ik niet.
moet je zelf even achterkomen.

groetjes hilde

milena

Dankjewel :D

Ik zal even naar kwekers zoeken ;)
Maar ik hoef net persé een jonge hoor ;)

Groeten
Milena :-*

Mars

Ik ben het niet helemaal met het eerder geschrevene eens.
Ten eerste kan het met de garantie van een dierenwinkel nogal tegen vallen, een dierenwinkel of een kweker zien parkietjes vaak toch als koopwaar. Niet alle natuurlijk, maar veel wel. Daarnaast vind ik het wel een nobel idee om een parkietje op te vangen en zitten er volgens mij nauwelijks meer risico's aan.

Ja, je kunt zeggen dat je niet weet wat voor voeding een wat ouder parkietje heeft gehad. Maar je kunt wel zeggen dat hij al een tijdje bij zijn baasje woont, meestal, en dat hij niet (meer) bij een grote groep andere parkietjes die bij heel veel verschillende kwekers vandaan komen zit, met kans op veel ziekten. Dus ik vind de kans op ziekten ongeveer gelijk...

Je kunt even rondkijken op marktplaats, wat dierenwinkels af gaan, wat kwekers enz. Ook zou je even kunnen informeren bij de dierenopvang of -ambulance. Een van onze forumleden werkt bij de dierenambulance Den Haag en deze dierenambulance vangt de vogeltjes zelf op. Dat topic zou je ook even kunnen nalezen, maar dat is misschien erg ver reizen.

Groeten en succes,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

milena

Dankjewel :D

Ik heb gisteravond een aanbod van mijn tante gekregen die ik gewoon niet af kón slaan! Ik mag haar parkiet hebben :D
Zij heeft hem genomen, maar heeft er niet echt veel tijd voor en vond dat die bij mij in goede handen is ::)
En toevallig zocht ik ook een parkietje :D

Dus wat dat betreft kan hier wel een slotje op ;D

Groetjes Milena :-*

Safrena

Citaat van: milena op januari 05, 2008, 18:45:40
...
En als ik er eentje bij haal, moet ik dan de spiegeltjes uit de kooi halen? (heb ik ergens gelezen ;))
....

Citaat van: Tjipie lover op januari 05, 2008, 18:56:27
...
ja het spiegeltje moet inderdaad weg!
...

Hey Milena en Ank

Waarom denken mensen altijd als je twee parkietjes hebt dat je meteen ook alle spiegeltjes moet gaan weghalen
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.

zelf heb ik altijd twee parkietjes gehad, nu een koppeltje, maar heb nog nooit een spiegeltje weg gedaan omdat ze samen zijn. Zolang ze goed met elkaar kunnen opschieten en geen ruzie beginnen maken, hoef je dat dus niet weg te doen.

Vele groetjes

milena

Okej!
Dankjewel!
Want ik lees het inderdaad wel veel ???
Dus ik kan wel gewoon de spiegeltjes laten hangen (heb er 2, maar doe er eentje uit, zodat Snowy's lievelingsspeeltje er over een week of 2 in kan). Heb nu de 2 kooien naast elkaar staan, zodat ze aan elkaar kunnen wennen :D

Groetjes Milena :-*

Tjipie lover

#17
hoi milena.
is je nieuwe parkiet een vrouwtje of mannetje en wat voor kleur heeft het.
leuk in ieder geval dat je er nu al een bij hebt, en je hebt er nu zoals je wou ook een opgevangen!!

veel plezier met je 2 schatjes.

groeten Ank.

Deze vragen kun je ook via pb vragen
gr Safrena

milena

Via pb beantwoord ;)

Krijg alleen de foto er niet op ??? ;)

Groetjes Milena :-*

Siempke

Dat kun je doen door op Extra opties te drukken en dan bij bijlage browse.
je kunt ook meer bijlagen er in zetten
groetjes  ;)

milena

Ja, dat weet ik.. Alleen dan klik ik op verstuur en dan zegt die dat er een fout is opgetreden ;)

Sorry, volgens mij is dit offtopic ::)

Groetjes Milena

Safrena

Citaat van: milena op januari 06, 2008, 15:14:55
Ja, dat weet ik.. Alleen dan klik ik op verstuur en dan zegt die dat er een fout is opgetreden ;)

Sorry, volgens mij is dit offtopic ::)

Groetjes Milena

hey Milena


als je fout melding krijgt, kan dit komen doordat een foto te groot is, dus foto eerst verkleinen,
echter, foto's mogen enkel ter verduidelijking van een vraag geplaats worden

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0

Wil je gewoon je parkietje tonen, dat is heel leuk, maar dat doen we in onze fotoalbum

http://album.parkietenweb.nl/index.php

en nu weer ontopic graag ;)

Vele groetjes