Muziek

Gestart door Andy, augustus 01, 2005, 23:03:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy

Hoi allemaal,

vanmiddag zat ik rustig tv te kijken, totdat die bavaria reclame (met Albert West) kwam en Coco (mijn grasparkiet) als een gek begon te tjirpen en te dansen!
Ik vond het op zich wel leuk om te horen en te zien, alleen jammer dat hij zo'n rare smaak heeft hahaha

Wat ik me nu dus afvroeg, wat voor muziek vind(en) jullie grasparkiet(en) leuk en dansen/tjirpen ze op?

Lijkt me wel grappig om te weten :)

Groetjes,

Andy en Coco

Parkieten-Freak

Mijn gevleugelde vriend houdt (net als ik) wel van Steely Dan. (Jazz-rock)
Hij houdt meer van het "oudere" werk, ik van het recentere.

Toch is Croky niet zo'n uitbundige danser of liefhebber als mijn vorige parkietje. Zij kon er wat van zeg :P  Ze hield nogal van Alicia Bridges' "I like the nightlife".
Dit kleine witte vogeltje ging compleet "uit haar dak" bij het horen van bovenstaand nummer. Ze floot vrolijk mee (wel wat vals hoor) en headbangen dat ze kon........ :D
Yeahhhh! :D shake it out ....... ;)


Chantalleke

Hahaha...
Ja ons parkietje Sjefke heeft ook een vreemde smaak. Hij houdt van Whitney Houston. Als ie die muziek hoort dribbelt ie over zijn stokje heen en weer en gaat enorm hard mee zitten fluiten. Mafkikkertje...euh parkietje :P

Gelukkig houdt ie van wel meer muziek. Zolang de radio aan is is Sjefke vrolijk

Chantal

Jorijn

Zodra ik het nummer van Evanescence op zet, Going Under. Gaan ze op en neer rennen en headbangen, een heel grappig gezicht. Dan komt de gitaar solo en dan is het doodstil in de kooi :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hallo allemaal,

Hier is Laura Pausini favoriet.....dan wordt er druk getjilpt en heen en weer getrippeld. :P
Als ik aan Joepie vraag of hij mee gaat dansen, komt hij snel aangevlogen, om op mijn schouder te gaan zitten, en lekker hard mee te 'zingen'.... :D

Groetjes, Sonja.

Goofie

Hoi Hoi,

Bij ons is het voornamelijk de nederlands talige muziek.. jan smit, frans bauer etc! Dan gaat goofie echt helemaal uit zijn dak. Erg leuk om te zien hihi.

Groetjes, Debbie

Jojo

Wij zijn vorig jaar juni naar het concert van Phil Collins geweest en daarvan hebben we de live- dvd gekocht.
Die begint met een super-drum van ruim 10 minuten en is echt opswepend voor alles en iedereen.
Zelfs voor mijn parkietjes.
Ik zet mijn dvd dan op levensgevaarlijk en bij de eerste slagen van Phil begint Nino al in de stemming te komen, daarna begint Paco ook te headbangen.
Geweldig om te horen en te zien, zowel de parkieten als die dvd!!!
:lol:  :lol:  :lol:

Thijs

#7
Hallo  <_<  
Ik weet niet of het zo verstandig is als je je parkiet muziek laat luisteren(waarin gezongen woord) als hij heel jong is.
Misschien raakt hij dan gewend aan die stem en herkent hij jouw stem niet meer...
Ik weet trouwens niet of ik gelijk heb.....

Safrena

#8
Hey Thijs

Neen hoor je mag gerust de radio aan laten voor je parkietje ook als ze nog jong zijn.


Ze zullen jouw stem wel blijven herkennen het zijn echter heel slimme beestjes hoor

vele groetjes

Thijs

Oww okeej  :blush: tja ik probeerde ook m'n best te doen en kheb er nog niet zoveel verstand van.
En het is toch niet zo'n rare gedachten??  :rolleyes:
Toch??  :unsure:
Thijs

Parkieten-Freak

Nee, op zich is de gedachte niet raar Thijs.
Echter, parkieten zijn slim. Ze herkennen de stem van hun verzorger uitstekend, ook al zijn ze jong! :)


Charlie M

Helluuuuh,

Bij ons is UB40 favoriet  :huh: , misschien omdat er zoveel geluidjes van verschillende instrumenten te horen zijn in hun liedjes... :lol:  Ik vind het wel erg toevallig want mijn vriend is helemaal gek van reggae en die speelt zijn muziek vaker boven dan in de woonkamer....

Groetjes, Mandy

Weepeetje

hoi!

Bij mijn W.P is DE favoriet de echte Hollandse hits, helemaal geweldig hoe ze daar op uit haar dak gaat! Bij Kiwi is de voorkeur nog niet bekend maar dat komt vanzelf wel! :)

Lodie

hier is het wel degelijk de favoriet: mijn muziek  :D  :P
ik speel immers piano en dat vindt ie geweldig  :)  ook Soul vinde ze zalig

Wendy

Pietje en ik zijn allebei onwijze Robbie Williams fans!!
Als er een liedje van Robbie op de radio komt gaat hij ook heel hard er doorheen lopen fluiten en roepen en doen. Hoe harder de muziek, hoe harder hij gaat roepen en fluiten.

Als er niemand thuis is laten we ook altijd de radio zachtjes aan voor hem, vind ie hardstikke leuk. En meestal valt ie dan vanzelf met de muziek in slaap.

wendy

Safrena

Hoi

Mijn meisjes horen heel graag het liedje van clouseau - binnen  :D
Dat willen ze dus iedere morgen graag horen hihi is zo een beetje een gewoonte geworden

vele groetjes

Dunja

Ons vogeltjes vinden gewoon muziek leuk, als het maar hard genoeg staat precies hihi, dan beginnen die ook allemaal kabaal te maken en rond te vliegen  :D

Ik zal maar eens proberen om ook een favoriet liedje te zoeken van de vogeltjes

Tanja

Bertus vindt het geweldig als ik meezing met de radio...:headphone: En aangezien ik dat nog al vaak doe... Hij komt altijd gelijk op me zitten als ik zing en dan gaat hij aandachtig naar mijn mond kijken...
Sinds dat hij praat (ook alweer een jaar) maakt hij ook zijn eigen woorden van de verschillende lettergrepen die hij kent, en dan voert hij hele gesprekken met niet bestaande woorden, compleet met adempauzes en intonaties.
Tegenwoordig 'zingt' hij zijn zelfverzonnen teksten... :whistle: er zit iets van een melodie in ook wat ritme en hij maakt sommige lettergrepen langer van toon en andere weer korten...
OK het klinkt voor geen meter, het is net Chinees, maar ik begrijp wel wat ie doet...

Kortom... Muziek is geweldig in elke vorm!   :guitar:

jessay

Dat deed die van mijn vader ook altijd. Fijn lekker  praten tegen zich zelf en hele verhalen. Het lijkt op taal maar uit eindelijk lijkt het nergens naar.

Mijn parkietjes en valke preveren ook nummer live door mij gezongen en opsta geluiden.

Vooral de wekker is aanleiding om alles hiet op zijn kop te zetten. Muziek heb ik niet echt opgelet maar mijn parkieten zijn met zijn velen dus dat kan een rede zijn.
gr jes