handtam maar vertrouwt mij niet helemaal

Gestart door sergio979, januari 04, 2008, 22:48:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sergio979

hallo,iedereen...
mijn parkiet pino is handtam maar als ik hem wil aaien bij het kopje wordt hij bang en springt dan naar een ander stokje.
het buikje aaien gaat wel een beetje maar hij vertrouwt me niet helemaal(hij gaat wel snel op mijn vinger).
kan iemand mij alsjeblieft een paar tips geven zodat hij niet bang van mij is?

alvast bedankt,
                  sergio

Ricooo

Citaat van: sergio979 op januari 04, 2008, 22:48:52
hallo,iedereen...
mijn parkiet pino is handtam maar als ik hem wil aaien bij het kopje wordt hij bang en springt dan naar een ander stokje.
het buikje aaien gaat wel een beetje maar hij vertrouwt me niet helemaal(hij gaat wel snel op mijn vinger).
kan iemand mij alsjeblieft een paar tips geven zodat hij niet bang van mij is?

alvast bedankt,
                  sergio

Is hij echt bang of vindt hij het kroelen gewoon niet zo lekker.
Niet iedere parkiet vindt het lekker om over zijn kopje e.d. geaait te worden.

Milo-Pixel

Sergio, Niet ieder parkietje houd van aaien en kroelen. Bij sommige komt het wat later, en bij sommigen helemaal niet. Dwing hem iniedergeval nergens toe, wil hij het niet, doe het dan ook niet. En misschien wil hij het dan later ineens wel een keertje.

groetjes, Marit

sergio979

ok,bedankt.
maar dan nog,hij is niet volledig handtam.
als ik een beetje beweeg terwijl hij op mijn hand zit springt hij meteen weer terug.
moet ik hem gewoon veel op mijn hand laten zitten zolang hij mij gewoon wordt of zijn er andere suggesties?

Mars

Handtam betekent niet dat hij super tam is, maar vaak dat ze wat aan mensen gewend zijn. Dat hij uberhaupt al op je hand wil zitten is best mooi.
Dus gewoon met hem oefenen en zijn vertrouwen proberen te krijgen. En dat vertoruwen krijgen doe je meestal niet met aaien.

Maar veel praten, wat lekkers geven en lief zijn, helpen wel...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..