Eerste keer

Gestart door Ivo, januari 04, 2008, 12:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ivo

Ik heb voor het eerste een parkietje gekocht, 4 dagen later lag ze dood op de bodem van haar kooi. Nog vol in tranen, heb ik een nieuwe gekregen. Maar hij zit op zijn stokje en eet weinig. Weet de ervaren parkiethouder hoe ik heb kan motiveren om actiever te worden?

En hij bibbert veel, komt dat omdat hij  het koud heeft? :-)

Ricooo

Citaat van: Ivo op januari 04, 2008, 12:51:51
Ik heb voor het eerste een parkietje gekocht, 4 dagen later lag ze dood op de bodem van haar kooi. Nog vol in tranen, heb ik een nieuwe gekregen. Maar hij zit op zijn stokje en eet weinig. Weet de ervaren parkiethouder hoe ik heb kan motiveren om actiever te worden?

En hij bibbert veel, komt dat omdat hij  het koud heeft? :-)

Geef hem wat speeltjes, praat veel met hem, als ie tam is laat hem veel uit de kooi en vooral dus lekker met hem spelen.

En ik geloof dat dat bibberen komt van een versnelde hartslag die de parkiet heeft t.o.v. de mens.

DarkWolf

Wat spijtig dat je parkietje zo snel overleden is. Weet je hoe oud hij/zij was? Misschien te jong om al zelfstandig te kunnen eten. En hoe oud is je nieuwe parkiet?
Je parkiet is nu nog angstig, daarom dat hij/zij nu nog stil op een stokje zit en zich amper zal bewegen.
Strooi wat eten op de bodem en hang trosgierst op naast het voerbakje. Drinken doen parkieten sowieso weinig, dus weinig kans dat ze je eens ziet drinken.

En een tip: als je parkiet sterft, en je krijgt een nieuwe altijd eerst de kooi, de speeltjes, de voederbakjes,... wassen met dettol en goed afspoelen om eventuele ziektekiemen te vernietigen.

chrikske

Dat bibberen komt volgens mij door de stress.

Rustig op zijn gemak laten zitten en zoals DarkWolf zei: wat trosgierst hangen en eten strooien.

Caradow

Verzeker je er in ieder geval van dat hij eet. Als de ontlasting zwart word is het niet goed.

Trillen of bibberen kan duiden op pijn.

Een parkietje moet eerst wennnen aan de nieuwe omgeving voor hij los komt en dat kan enkele dagen duren. Geef hem ook die tijd.