jim,te dun

Gestart door pj_duffel, januari 02, 2008, 21:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

hoi,hier ben ik weer,maar met een erg grooot probleem :( .ik heb vier parkietjes,alledrie goed,maar eentje is te mager.heeft iemand tips??p.s. trosgierst hangen helpt niet want daar eet ie toch nie van ??? hij is tam,dus ik wil hem niet missen :-* .ook nog een gelukkig nieuwjaar  :-\

hij is al zon drie maanden oud,waarschijnlijk ouder.vroeger at ie nog normaal,maar nu issie mager,je kan zijn ribben voelen(die harde bot daar in het midden van de buik)

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi pj_duffel,

Hoe gedraagt je parkietje zich verder, eet hij (behalve trosgierst) wel andere dingen? Hoe ziet zijn ontlasting eruit, etc.etc.
Zit hij lusteloos en/of bol?

Als je het niet vertrouwt is het verstandig om met je parkietje naar een vogelarts te gaan. Je kunt altijd beter het zekere voor het onzekere nemen.

Groetjes, Sonja.

pj_duffel

hij zal niet ziek zijn,is zoals normaal hyper-kooivliegend actief :P .ik weet niet hoeveel hij eet want ze zitten namelijk met zen vieren,dus kan ik dit niet zeggen.

Isis

als je het niet vertrouwd kan je hem apart zetten zodat je beter kan observeren.
Als hij dan toch ziekjes oogt raad i kje ook aan om  contact opnemen met een VA of DA.

ik hoop dat er niks aan de hand is met je pietje ;)

Mars

Als ik je berichtje goed begrijp is je parkietje maar drie maanden oud.
Als dat zo is, dan is het normaal dat hij zijn groeispurt nog krijgt en dus nog flink groter en breder wordt. Jonge parkietjes zien er altijd erg dun uit.

Als hij er ineens dun uit is gaan zien of hij is al ouder, dan kun je beter even naar de da. Ook kun je je parkietje even wegen op een elektrisch keukenweegschaaltje. Zet er een schaal op, druk op nul en parkietje in de schaal of het bord: je ziet meteen hoe zwaar hij is. Dit kun je sowieso wel even doen, dan kun je zijn gewicht wat in de gaten houden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pj_duffel

#5
dank je,zal van de spurt zijn ofzo,maar de veertjes onderaan de snavel,die staan altijd recht.is dit normaal??ik heb nu drie kleintjes en een grote,maar met grote is die wel bijna duubel zo groot,maar wel twee en een half jaar oud. :o .het is ook opgevallen dat hij de hele tijd trilt,maar dat ie wel gewend is aan alles en iedereen omdat ie regelmaatig bij mij zit enzo.

ps hij heeft soms zo eenplof of zoiets als ie ademt,het gaat als tsss

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Mars

Ik denk dat je maar even langs een dierenarts moet, want zo'n geluid klinkt niet goed. Kan deze meteen even kijken of het vogeltje erg dun is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey pj_duffel

Ik kan je maar een advies geven bij een parkietje dat te mager is

Naar een vogelarts ermee, om te laten onderzoeken waarom je parkietje te mager is

Vele groetjes

Ow gelijk met Marcia  ;)

pj_duffel

#8
ok,dank je,zal het laten lezen.maar moet ik hem appart zetten of niet??

nog een vraagje vooriemand ofzo,ik woon en belgie en ik ga zaterdag naar de tom en co in de westland shopping center,moet ik iets extra menemen;en is eivoer dan goed voor zo'n beesie??hij zal ouder zijn dan 3 maanden want ie heeft zijn eerste rui al gedaan.

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Safrena

Hey pj_duffel

Zoals je al vaak is geadviseerd, lees eens heel goed het forum en de site door, en dan zal je al heel veel antwoorden op je vragen vinden.
En dan zou je meteen ook antwoord weten op deze vragen

Als je parkietjes goedkope zaadjes krijgen, is het heel belangrijk en zeker nodig om ze eivoer bij te geven.

Je moet je parkietje momenteel niet apart zetten, dat brengt teveel stress mee, laat hem maar lekker zitten, geef hem extra warmte en zo snel mogelijk naar een vogelarts ermee

Ik lees dat je in Belgie woont, ik weet een hele goede vogelarts in Belgie

Vele groetjes

pj_duffel

#10
ja,ik woon in belgie,galmaarden.

Stuur je effe pb
gr Safrena