Vliegen naar lamp

Gestart door Petr@, januari 02, 2008, 18:48:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,,

Ik had een vraagje over een staande lamp en een wandlampje.Vliegen parkieten daar nou ook naar toe als die aan zijn.Vledder is er wel een keer naar toegevlogen maar dat was in de middag.Ik heb het in de avond nog niet van hem meegemaakt maar je weet maar nooit .Vraag me dat gewoon af met lampen die aan zijn en waar ze makkelijk op kunnen zitten.




Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

ciske

die van mij gaan er ook graag opzitten, net als de klok, mischien dat het te maken heeft dat het hoge punten in ene kamer zijn.

Gr bas, en een snaveltje van cis en cis

Jacko

@Petra

Parkieten hebben nou eenmaal iets met hitte. Ik zal je maar niet de belevingen met mijn parkietje vertellen, want dan sla je achterover...
Het klopt dat parkietjes vaak naar lampen toe vliegen. Het zal vast wel iets met hoogte hebben uit te staan o.i.d. en met een bron van licht dat ze wat kunnen zien.

Groetjes,

Jack

Egel007

Ik heb altijd gedacht dat parkietjes op 't licht afvliegen. Vandaar dat ze vaak op lampen, etc. gaan zitten. En wanneer ze op klokken, etc. gaan zitten, proberen ze wel vaak 't hoogste plaatsje op te zoeken, ja. :)

Mijn parkietje gaat ook altijd op 't hoogste stokje in de kooi zitten en wanneer hij uit de kooi is gaat hij op het hoogste stokje zitten van zijn speelboom of op zijn kooi. Op mijn lamp kan hij niet gaan zitten, want dat zijn spotjes. Hij heeft ze weinig ruimte om ertussen te gaan zitten en als hij erop zou gaan zitten zou hij zijn pootjes verbranden, denk ik. Dus absoluut geweldig dat hij er niet op gaat zitten, maarja.

Petr@

Okee toch wil ik nog even iets weten.Onder tussen 6 parkieten waarvan er 5 op de staande halogeen lamp zitten en niet alleen op zitten maar erin gaan.Ze kunnen onder het halogeen lampje komen.Hij is nog niet aan geweest (lang licht buiten)
Nou heb ik hem net even aan gedaan en ging hem schoonmaken want ze laten dus wel wat achter.Ik verbrande dus me hand was behoorlijk heet.Als de lamp nou zou branden weten ze nou dat ze daar niet meer in kunnen omdat hij behoorlijk heet is want dan doe ik die lamp weg.Want vraag me toch af of ze zo slim zijn dat ze weten zo van dat is teheet daar moeten we niet komen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Tjipie lover

Hallo Petra.
Daar hebben ze geen benul van.
Op mijn oude stagebedrijf kwam ik een x terug en toen ik vroeg naar de grasparkietjes kreeg ik schokkend nieuws.
Ze waren dus ook in of bij een lamp gekropen en toen waren ze levend verbrand.
Dat moet inderdaad maar niet bij jou gebeuren.

Groeten Ank.

Petr@

Bedankt voor het antwoord Ank.De lamp gaat de deur wel jammer maar de veiligheid van de 6 staat voorop.



Groetjes Petra


Mag een slotje op
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

carla-dobbe

nog even snel voor het slotje:

misschien zou je de lamp juist moeten laten staan, zodat zij een plakje hebben om op te landen, en ze leren dat dat alleen het plekje is, en geen andere lampen... wel zou ik de lamp "onklaar" maken, dat hij niet perongelijk aangezet kan worden (snoer vlak bij de lamp afknippen) misschien kan je in de schaal van de lamp iets maken, tegen de poepjes, of vogelzand erin?

t is maar een idee!!
groetjes Carla en Noddy

Tjipie lover

ja das wel een leuk idee :D
dan hoeft de lamp ook niet weg.
misschien kun je der wat aanhangen ofzo, gewoon een aparte parkietenspeelplek van maken.
laat je creativiteit maar komen, hihi.

Groeten Ank

Ilse*

Persoonlijk vind ik het maar niets om de lamp om te bouwen voor parkietenspeelplek :-\ Ik vind het te gevaarlijk, misschien komen ze vast te zitten. Maar het is ook allemaal metaal bij de lampenpit. Nee, ik vertrouw het niet zo. Ik zou dat dus ook niet doen.

@Petra: Misschien kun je de lamp in een andere kamer zetten? Of op een andere plek, waar de parkietjes niet komen. Zo hoeft de lamp ook niet de deur uit ;)

Groetjes, Ilse

Caradow

Hier staat ook een staande lamp in de hoek en zodra die aan gaat, willen ze erop.. Ze worden er dan ook voortdurend weg gejaagd. De oudere generatie weet inmiddels wel dat ze daar niet mogen zitten en doen het ook niet zo vaak meer, maar de jongste 2 duveltjes....  Maar we houden stug vol  tot ook zij het afleren ;)

Petr@

Nou ik ga de lamp eerst op een andere plek zetten want hij staat naast de voliere.En luna is er mee begonnen met er in gaan.En ja de andere volgde wel.En op andere lampen landen ze niet want dit is de hoogste lamp.
Gaan ze er dan nog in zitten haal ik hem toch weg ik ga er geen speelplaats van maken want die hebben ze hier genoeg ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

ciske

ik heb ook zo'n staande halogeen lamp. en ciska heeft er veel plezier mee.
heb er ook een schommeltje aan gemaakt.

alleen die komt nooit aal, heb hem alleen voor leeslampje. heb alle kabels ook verwijderd die naar de bovenste lamp lopen.

en is echt gaaf om te zien hoe ze er mee bezig is