Het Snelst Tam Maken

Gestart door roma, augustus 07, 2005, 14:34:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roma

eeejj,
hoe kun je parkieto's t snelst tam maken???

alvast bedankt man

Ingrid

Hoi Roma,

Dat gaat helaas niet: "snel" tam maken. Je zult nu eenmaal heel veel geduld moeten hebben. Niet alleen omdat je het vertrouwen moet winnen van je parkiet, maar ook omdat de ene de andere parkiet niet is. Het karaktertje van het beestje speelt zeker ook een rol.
En wat is snel, ik had mijn 2 parkietjes binnen 3 weken tam, dat vond ik al zeer rap, zeker omdat ik ze beide tegelijk heb aangeschaft.
Bij het tam maken blijft geduld, aandacht en vooral veel liefde de drie hoofdpunten voor het succesvol zijn.

Lees het stukje tam maken op de site nog eens door: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Succes!

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Roma

Ik sluit me helemaal aan bij Ingrid.

Om een parkietje tam te krijgen moet je eerst zorgen dat je parkietje jou vertrouwd en dat doen ze niet als je ze gaat dwingen.

Hoe snel een parkietje tam wordt hangt inderdaad helemaal af van zijn/haar karakter en het vroegere contact met mensen handen.

De belangrijkste punten zijn zoal ingrid je al zei: GEDULD EN VEEL LIEFDE

Lees ook even de link die Ingrid je heeft meegegeven hoe je beste je parkietje kunt tam maken

Vele groetjes

parkieto

#3
hoi, sorry maar kben roma's broertje,
k kwam prongeluk op die van haar :P  :P  :P
tog bedankt.


Is niet erg hoor
Welkom op het forum
gr safrena

Thijs

#4
Als je hem veel liefde en aandacht geeft wordt hij(meestal) vanzelf tam..
En bij de ene parkiet gaat het wat sneller als bij de ander.
En waarom zou je hem snel tam willen maken? Ik vind het juist leuk om hem tam te maken :) .
Op de site wordt het trouwens heel goed uitgelegd.
Thijs