Vraag: Zit Ayumi nou bol of niet?

Gestart door Angel, december 31, 2007, 20:52:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Sorry, maar de ontlasting van mijn parkietje Ayumi is nogal waterig. De ontlasting is waterig, hij at vandaag voor het eerst. Iemand zei in een ander topic, dat bol zitten ook een symptoom is. Maar ik heb nog nooit een bolzittende parkiet gezien. Dus ik wilde eeven vragen of Ayumi nou bol zit of niet, sorry, ik voel me echt dom. Het is een beetje donker en ik hoop dat jullie het zien. Ik neem liever het zekere voor het onzekere ^.^
Ayumi zit ook niet recht, de hele tijd met zijn hoofdje naar voren.

En myn parkietje Sakura heb ik amper zo gezien.

[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

#1
Ik vind je parkietje hier niet echt bol zitten. kijk anders hier even http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php daar staat een hoop geschreven over ziekten. Waterige ontlasting kan zijn door iets meer te hebben gedronken, maar kan inderdaad ook een symptoom zijn van ziekte.. hier staat nog informatie over uitwerpselen http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

groetjes, Marit

Linkjes aangepast
gr Safrena

Angel

Oh oké, ik maakte me daar een beetje zorgen over.
Ik denk dat de ontlastig gewoon waterig is, omdat ze nieuw is. Bedankt dat je eventjes keek. Voelde me echt dom, dat ik dat niet kon zien  :-[

Milo-Pixel

Dan hoef je je echt niet dom te voelen hoor... Je kan toch gewoon nieuwe dingen leren? Je weet vanzelf steeds weer wat meer ;)

Safrena

#4
Hey Angel

In de eerste link die marit jou al meegegeven heeft zie je een parkietje dat bol zit
ook op onderstaande links zie je een ziek bol zittend parkietje

http://members.home.nl/isd/ziekten.html

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11365.80 (halfweg de pagina)

Waterige ontlastig kun je beste zo goed mogelijk in het oog houden, als dit de hele dag zo blijft, kun je beter de volgende dag meteen een even contact opnemen met een vogelarts

Vele groetjes

Mars

De ontlasting kan ook waterig zijn omdat je parkietje nog niet/weinig had gegeten. En ook stress is van invloed. Kijk het even aan vandaag, is het morgen nog waterig, dan kun je even vragen aan een DA of hij het wil onderzoeken, zoals Safrena al schrijft  ;).

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Angel

Ohh, dus DAT is bol zitten xD
Meestal durf ik niet zo goed te kijken in die 'zieke' hoofdstukken , ik vind het altijd ZO zielig.
Ik nben echtb heel erg gerustgesteld.

Slotje ^^ ?

Mars

Ik zou nog niet meteen om een slotje vragen: je kunt beter eerst even de ontlasting in de gaten houden. Als die morgen nog niet goed is, of wel, dan wil je dat vast hier even melden en dan moet je de beheerders vragen om het topic van slot te halen...

T is maar een advies hoor...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Angel

De ontlasting is nu waterig groen, ipv waterig geel..?

Mars

Dan moet je naar de dierenarts gaan, dit is niet goed. Het liefst ga je naar een vogelarts, maar anders is een DA ook prima.
Stel het ook niet uit, want het kan met parkietjes erg hard gaan!

Laat je even weten hoe het was?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Angel

De ontlasting ziet er weer goed uit  ;D
Ayumi is weer helemaal okee :)