Yno

Gestart door Chicowen, december 31, 2007, 17:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjon03

Volgens mij bedoelt Marcia met AB antibiotica, maar ik kan het verkeerd hebben.

groeten Marjon

Chicowen

Marcia bedoelt met AB inderdaad antibiotica. ;)
En Marcia, ze krijgen inderdaad Baytril, 2,5%, 0,05 ml in hun snaveltje gespoten.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

We duimen hier allemaal enorm met jullie mee Mar...!

En dat AB syndroom, daar komen ze weer overheen. Zelf Moppie durft ons meer te vertrouwens na een jaar lang tobben en vastpakken.

Mars

Even terzijde, maar met mijn vraag zat ik ergens aan te denken.

Ik weet niet hoe lang jullie een kuur voorgeschreven hebben, maar blijf de antibiotica nog wel even doorgeven tot je de uitslag hebt van het onderzoek.
Hoewel de meningen daarover verschillen, gaf Van der Horst aan dat het langdurig geven van baytril (6 weken) ook als medicijn van papegaaienziekte kan dienen. Dus dat Fender nu opknapt kan in die lijn liggen.

Dus geef even door tot je de uitslag binnen hebt, je weet maar nooit  ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Citaat van: Mars op januari 05, 2008, 20:35:15
Ik weet niet hoe lang jullie een kuur voorgeschreven hebben, maar blijf de antibiotica nog wel even doorgeven tot je de uitslag hebt van het onderzoek.
Hoewel de meningen daarover verschillen, gaf Van der Horst aan dat het langdurig geven van baytril (6 weken) ook als medicijn van papegaaienziekte kan dienen.

De Baytril moeten we in totaal 7 dagen geven, waarvan we er (incl. vandaag) voor Fender 4 gehad hebben. Dus dat geven tot de uitslag is geen probleem, want dat is uiterlijk dinsdag en dat is dan ook de laatste dag dat Fender Baytril moet krijgen.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Hee Marjolein,

Ben de laatste week minder op het forum geweest en nu lees ik dit...
Wat erg dat Pucky ook ziek is geworden :(

Het is nu een paar dagen na de laatste update en ik hoop dat het nu wat beter met Pucky, Fender en met jouzelf gaat...
We denken aan jullie!

Beterschap en sterkte!

Een dikke knuffel &
Liefs, Ilse

Jippie

Pfff, lees dit alles nu pas... Wat een ellende allemaal... Hoop dat de uitslag, net als bij Toeter en Dafne, uitwijst dat ze de papegaaienziekte niet hebben! Weet dat je hierover behoorlijk in de rats kan zitten. Heel veel sterkte in ieder geval!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ingrid dV

#47
Hoi Chicowen,

Ik vroeg me af hoe de uitslag van de dieren arts is geweest.
Ik ben diegene die Kruimeltje heeft (van marktplaats).
Zoonlief heeft nog niets gehoord van zijn vriendje. Hopen dat hij vandaag meer hoort.

groetjes van Ingrid

Chicowen

Hej Ingrid,

Leuk dat je je ook aan hebt gemeld. ;)
De uitslag was gisteren helaas nog niet binnen, maar ze verwachtte het wel elk moment. Hopelijk horen we vandaag meer.
Nog steeds even afwachten dus...

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Anita1983

Hallo Marjolein,

Ik zal duimen voor een positieve uitslag en hoop dat hij vandaag komt!
Wat een ellende allemaal zeg  :(
Veel sterkte!

Liefs, Anita

Chicowen

Eindelijk hebben we, na heel wat dagen langer wachten, de uitslag van het onderzoek gekregen. Deze was negatief.
Dat betekend dat Fender dus geen papegaaienziekte heeft en de rest dus hoogst waarschijnlijk ook niet.
De AB kuren van Fender en van Pucky zijn inmiddels allebei klaar, dus ik kan nu langzaam aan beginnen met het opnieuw vertrouwen krijgen van Pucky. Ze vertrouwd me momenteel compleet niet meer en begint al als een bezetene door de kooi te rennen als ik alleen maar met mijn hand de kooi in kom.
En het ziet er nu naar uit dat we toch wel met enige haast op zoek moeten naar een nieuw ventje. Ik merk namelijk dat er af en toe een heftige ruzie is tussen Chico en Pucky. Nog niet zo dat je normaal zoiets zou hebben van: die moet ik uit elkaar halen, maar het is wel degelijk een verandering ten opzichte van daarvoor. Ik ben bang dat dit gedrag steeds iets verergerd, totdat het niet meer kan, maar daarom gaan we toch met enige haast op zoek (wat we in eerste instantie rustig aan zouden doen).

Wat mij betreft kan hier nu een slotje op. De uitslag is bekend, de kuur is klaar en ze zien er nu allemaal goed uit. Laten we hopen dat dit allemaal zo blijft.

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Mar

ik ben heel blij te lezen dat het geen papegaaien ziekte is
Stiekem had ik dit eigenlijk ook niet verwacht ;)

Wel jammer dat ze niet meer onderzocht hebben, wat het dan wel was

Nou ja het belangrijkste is toch dat Fender en Pucky weer helemaal opgeknapt zijn, en jij met een gerust hartje op zoek kan gaan naar een nieuwe mannetje  ;)

Vele groetjes en op jouw verzoek een slotje ;)