Herkauwen

Gestart door Pascalle, januari 09, 2008, 22:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo,

Ik heb weer eens een vraagje, maar ik kan het niet bij de zoekfunctie vinden.

Sinds half december lijkt Tijger wel verliefd op zijn etensbak, zit de hele dag te eten en lijkt ook te herkauwen nadat hij al zeker 5 minuten z'n bak uit is. Daarnaast lijkt hij zijn pellets te vermalen en zie je dat dan echt aan de zijkant van zijn snavel zitten. (geen slijm ofzo) Verder is hij vrolijk, doet alles wat hij normaal doet en is nog net zo eigenwijs.

Net voor kerst kwam hij alleen nog maar heel kort zijn kooi uit, maar dat is nu ook weer helemaal over. Ook lijkt hij iets minder vastgeplakt aan zijn bakje. Hij is niet vermagerd en zijn snavel lijkt niet te lang. Nou gaan jullie natuurlijk weer zeggen: ga naar de dierenarts, maar ik heb daar het idee dat ze gewoon voor alles AB geven, dus ik wil gewoon liever eerst wat tips van jullie!

Groetjes

Pascalle

nb. Indy heeft er geen last van.

Parkieten-Freak

Ik herken het wel.
Croky doet het ook en ook hij had af en toe een vieze snavel. Geen slijm, ook niet ziek, maar hij smakte en kauwde maar door......
Ik noem het smakken omdat Croky er ook nog eens geluid bij maakt..........
Ik ben er trouwens wel mee naar de dierenarts geweest........
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15524.0


Caradow

Bij Moppie gebeurt het ook nog al eens dat ze haar hele snavel onder heeft zitten na het eten. (ook pellets) Bij de anderen zien we dit eigenlijk nooit. ik zou wanneer een van de anderen dit zou hebben waarschijnlijk al eens contact hebben gezocht met een VA om dit na te vragen, maar Moppie is hier dan weer een gevalletje apart dat al een hele ziektegeschiedenis achter de rug heeft en waarvan we nu dergelijke eigenaardigheden accepteren, omdat verder onderzoek voor wat ze precies zou hebben geen optie is voor deze dame.

Wat het overmatig eten betreft, dit is toch vaak ook een ziekteverschijnsel. (ik neem aan dat de dagportie dus ook nog aangevuld moest worden omdat het al vroeg helemaal op was?)Een ziekte parkiet gaat extra veel eten om genoeg energie te hebben voor de alledaagse dingen. Misschien dat je voor de zekerheid toch eens je vriendje na zou kunnen laten kijken door een vogelarts.

Pascalle

Hoi,

Ik heb dus zelf niet het idee dat Tijger meer eet qua hoeveelheid, meer dat hij er meer moeite mee heeft het weg te krijgen en daarom er langer over doet ofzo. Maar hij is verder zo levendig. Weet iemand misschien een goede vogelarts in de omgeving Rotterdam want onze dierenarts vind ik niet echt super.

Alvast bedankt!

Groetjes

Pascalle

Pascalle

Misschien dat iemand deze berichtjes even kan samenvoegen?


Ik heb trouwens de link bekeken en daar spreken ze over een gedragsstoornis. Nou heeft Indy sinds 2 maanden enorm last van zijn hormonen, van 's ochtnends vroeg tot 's avonds laat wordt tegen werkelijk alles aangerijd. Het is echt niet normaal meer. Zou Tijger zich misschien eenzaam voelen o.i.d. en daarom zich zo gedragen?