Ik zal je missen Dompey

Gestart door Dompey, mei 01, 2008, 10:05:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dompey

Helaas heb ik vanochtend mijn parkietje Dompey moeten laten inslapen :(.

Het begon afgelopen vrijdag, hij viel toen een paar keer van zijn stokje af. Dat was ik niet van hem gewend, dus ik ging hem de 2 dagen erna goed in de gaten houden. Omdat hij die dagen verder normaal tierig was en ook gewoon bij me kwam zitten en normaal eette, dacht ik dat hij gewoon zijn avond niet had. Dat hij gewoon niet helemaal fit was geweest en dat het nu weer over was. Maar gisteravond viel hij weer een paar keer van zijn stokje. Omdat het al 12 uur 's nachts was en ik niet zo goed wist wat er aan de hand was, wilde ik de volgende ochtend als eerste mijn oom om advies vragen (hij is dierenarts).
Maar vannacht werd ik wakker om 4 uur van Dompey.
Hij lag helemaal te trillen op de kooi.... Ik denk dat hij iets van epileptische aanvallen had.
Ik heb hem toen bij me gehouden, maar ik kon helemaal niks doen...
Ik heb toen alsnog midden in de nacht twee verschillende dierenartsen gebeld met de vraag of ze iets konden doen, maar omdat er volgens hen geen medicijnen echt waren, zagen zij het inslapen als enige optie.

Dit was absoluut niet wat ik wilde horen, ik wilde Dompey niet kwijt!
Ik hoopte heel hard dat de aanvallen zouden stoppen, maar op een gegeven moment kon ik het echt niet meer aanzien.
Hij had om de 10 minuten een aanval, waarbij hij aan het schokken en vaak ook aan het piepen was.
Volgens mij had hij pijn, ik kon het echt niet meer aanzien. Het was zo zielig...
Ik kon hem niet langer laten lijden, dat heeft hij niet verdiend. Hij is 4 jaar lang mijn vriendje geweest...

Ik mis mijn parkiet nu al. Ik weet dat ik geen keus had, dat er niets aan gedaan kon worden, maar het is echt heel moeilijk.
Hij was echt ontzettend tam, hij kwam altijd gezellig bij je zitten, kaas bietsen, hij zorgde ervoor dat je je rustpauzes nam achter de pc (hij ging altijd midden op je toetsenbord zitten), hij hield van douchen onder de kraan en van alles wat glinsterde.
Ik bedenk me nu, dat ik gister rond deze tijd gewekt werd door Dompey. Hij landde midden op mijn dekbed, hij vond dat het wel tijd was om op te staan. 24 uur later is hij er niet meer... :(.

Ik ben nu ook een beetje ongerust over mijn andere parkiet. Sammy is nog nooit alleen geweest (Dompey was 4 en zij is 1,5)..
en ik werk sinds kort 4 dagen in de week. Ik ben een beetje bang dat ze gaat vereenzamen..



(Sorry dat het zon lang verhaal is geworden. Maar ik ben op dit moment zo verdrietig, ik moest het verhaal even kwijt.)





Jasmin

Wat vreselijk zielig. :( Veel sterkte met dit verlies.

groetjes jasmin

Caradow

Heel veel sterkte bij de verwerking van dit verlies.. Hij was nog veel te jong...


Milo-Pixel

Heel veel sterkte met dit verlies... Het is vreselijk om je vriendje te moeten missen!

Sara

Hé wat sneu nu :( Heel veel sterkte met het verlies van je kleine schatje.
Misschien dat je voor Sammy -als je er klaar voor bent- toch ooit een nieuw vriendje kan aanschaffen.
Hopelijk vinden jullie nu toch wat troost bij elkaar, met het missen van jullie kleine parkietenvriendje.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chicowen

Heel veel sterkte met dit verlies. Hij was nog veel te jong.

Liefs,
Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Dompey

Ook namens mij heel veel sterkte met dit verlies. :'(

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Ook namens mij gecondoleerd met het verlies van je parkietenvriendje Dompey. Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent.
Ook voor je andere vogeltje zal het wennen zijn. Wellicht dat je Sammy over niet al te lange tijd toch weer een nieuw parkietenvriendje kunt geven zodat ze gezelschap heeft als jij niet thuis bent.
Sterkte!


NaOmi_W

Vervelend om zo je vriendje te moeten verliezen :(

Sterkte ermee

Ilse*

Wat vreselijk om je parkietje zo te moeten zien..... :'(

Heel veel sterkte met dit verlies!

ciske

veel sterkte  met het verlies van dompey. misschien is het goed je te realiseren dat het parkietje geen pijn meer heeft.

en zoals iemand al zei, misschien als je het kunt opbrengen morgen eens kijken naar een waardige opvolger voor dompey. vervangen kan die hem niet maar wel opvolgen.

Gr, Bas

Caviaplanet

 :( Heel veel sterkte gewenst.

Jolanda

Esra

Hoi

Ik wend je heel veel sterke
Met het verlies van je beste maatje


groetjes Esra

hillie

Het is nooit leuk om je parkiet in te laten slapen.
Maar nu heeft die geen pijn meer moet je maar denken.
Wens je dan ook heel veel sterkte met dit grote verdriet.

groeten hilde

Dompey

Dank jullie voor jullie lieve reacties.
ik heb mijn andere parkietje maar meegenomen naar mijn ouders, zodat ze gezelschap heeft van de 2 parkietjes daar. Ik ben zo weinig thuis de komende week, dat kon ik haar niet aandoen.

Sommige van jullie reacties versterken mijn beslissing dat ik voor Sammy over niet al te lange tijd weer een parietenvriendje bij moet kopen. Vind het een beetje raar om daar nu al over na te denken, maar goed. Ik moet ook aan mijn andere parkietje denken, die nooit gewend is alleen te zijn. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken, maar ik zie wel.

roha

Ik lees het nu pas, ook ik wil je veel sterkte wensen.
Vreselijk om je parkietje zo te moeten zien sterven.