Parkietjes..

Gestart door Parakiki, december 29, 2007, 22:50:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parakiki

Ik kom een beetje laat met deze bericht, maar het duurde even dat ik hét kon vertellen zonder te huilen.
20 September, dus 4 maanden geleden, is mijn vogeltje Moti doodgegaan. De dag ervoor had mijn vader gezien dat hij niet lekker in zijn vel zat, en ik zag, nadat ik van school kwam, dat hij ook nog had overgegeven. Ik wou hem gelijk naar de dierenarts brengen maar mijn vader wou kijken of het nog over zou gaan, de dag erna had hij hem naar de dierenarts gebracht toen ik hem had uitgelegd wat er zou kunnen gebeuren. Toch is mijn lieve vogeltje weg. Ik had maar 4 van hem kunnen genieten. Ik heb nog een plaatje van Moti, en die staat onder mijn naam =]

Maar op dierendag kwam Mini, hij lijkt qua gedrag precies op Moti, maar hij kan moti niet vervangen jammer genoeg.

Tweety
Tweety is bijna een maand geleden doodgegaan, op de nacht van 1 en 2 december, mijn ouders vonden haar levenloze lijfje op de grond, we hadden niet verwacht dat het in een dag zó achteruit met haar kon gaan, ze was die zaterdag best wel fit ondanks ze soms op de grond zat te scharrelen, in de avond vond ze haar vaste plekje op de vloer van de kooi, en de volgende ochtend vonden mijn ouders haar levenloze lijkje in de kooi, wat mij opviel was dat ze met open ogen dood is gegaan. Mini was niet echt geschokt, omdat ik hem van Tweety als die tijd had beschermd (ze werkte veel voer naar binnen, en liet Moti en Mini meestal niet eten).

Mini
Het gaat nu goed met Mini, soms bang voor mijn hand of die van mijn vader maar hij vlieg nog altijd vrolijk rond.

Milo-Pixel

het is altijd vervelend om vriendjes te verliezen..

sterkte

Mars

Ja, het is heel vervelend je vriendjes te verliezen.

Ik hoop wel dat je van het verlies van je parkietjes wat geleerd hebt. Want als ik dit zo lees, dan hebben je parkietjes best wel laten zien dat het niet goed met ze ging. Op het moment dat je dat kunt zien, moet je snel reageren, want anders is het te laat.

Een parkietje dat rustig wordt, bollig zit, veel eet, op de grond slaapt, weinig eet of overgeeft is behoorlijk ziek.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Parakiki,

Het is nooit leuk om je parkietjes te verliezen. :(
Ik wens je ook veel sterkte met dit grote verdriet.

en geniet nog maar van mini.
en het vertrouwen van haar komt wel terug.

groeten hilde