Poepjes Aan Achterste Van Rocky

Gestart door angeliqe, augustus 01, 2005, 19:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

He mensen!!!

Vandaag ben ik toch maar voor de zekerheid met wat ontlasting lang de dierenarts gegaan, omdat Rocky nu al een tijdje elke keer ontlasting aan zijn achterste had hangen.
Verder was ze wel actief en at en dronk ze goed en ze was ook niet mager ofzo, maar toch maar gedaan voor de zekerheid.
En gelukkig had ze niks!!!!! Geen wormpjes. en ze is op nog iets getest wat ze dus niet had.
De dierenarts verklaarde al dat het kon komen door dons veertjes wat ze ook erg veel heeft bij haar achterste en doordat ze kieskeurig eet misschien?! Ze eet het lekkere er misschien tussen uit.

Hoe dan ook het is dus niks ernstigs, misschien tijdelijk. Ik maak het gewoon een keer in de twee dagen lekker schoon!!!!  ;)

En ik heb binnenkort mooie foto´s van het vijftal! Eindelijk mooie scherpe foto´s!!!!
Ook van het nieuwe tweetal: Freddie en Ricky.  :D

Groetjes,

Angélique

Jorijn

Het beste kun je je parkiet niet meer voer geven als nodig is, Dus 2 schepjes, Indien je extra vital gebruikt. zo eet je parkiet alles op en gaat hij niet al het lekkere ertussenuit halen ;)

fijn om te horen dat alles goed is :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

jeroen

hallo
als je met ontlasting naar de dierenarts gaat hoe kan je dat het beste opvangen en meenemen???  en kan de vogel dan gewoon thuis blijven ??

angeliqe

He Jeroen,

als je met ontlasting naar de dierenarts gaat, maakt het niet uit of je harde of zachte ontlasting meeneemt. Dus je kan gewoon wat poepjes uit de kooi pakken en in een doosje meenemen.
De vogel kan dan in eerste instantie thuis blijven!

Groetjes,

Angelique

Carla

De DA heeft mij vertelt dat je op de bodum van de kooi een plastiekzak of folie moet leggen. Omdat het schelpenzand teveel vocht van de poepjes opneemt.

Parkieten-Freak

Klopt Carla.
Het beste kun je gewoon even een schoon stukje plastic op de bodem van de kooi leggen.
De ontlasting valt er vanzelf op, en je hebt geen verontreiniging van zand.
Tevens kan de dierenarts dan beter de totale ontlasting beoordelen (b.v. hoeveelheid vocht).


Ingrid

Tenzij je vogels, zoals de mijne, helemaal panisch worden als het plastic door het vliegen gaat knisperen, zou je als alternatief bakpapier (neemt geen vocht op) kunnen gebruiken.

Groetjes, Ingrid

jeroen

nou mijn vogeltje had ook dat zijn poepjes aan zijn kontje bleven plakken en verder at hij goed en zag er goed uit en was actief... toch naar de da geweest en er zaten toch bacterien in zijn ontlasting heb nu dus een kuur voor 5 dagen en poeder voor door het drinken....hopen dat het nu goed komt..