wat ontzettend leuk!

Gestart door ilona1979, december 28, 2007, 20:34:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilona1979

ik bedenk me vandaag voor t eerst om te kijken of ik mijn 2 niet tamme parkietjes tam kan maken.en de 1e poging is ongelooflijk.ik legde wat zaadjes op mijn hand en na niet al te lange tijd kwam nummer 1 al op mijn hand ziiten,snel gevolgd door nummer 2.komt dat vaker voor dat poging 1 meteen al zo goed lukt? en wat zegt dit over het verder tam maken,bv door uiteindelijk door de kamer vliegen?zal dit dan even voorspoedig verlopen?ik keek hier echt van op hoe makkelijk t op mijn hand komen zitten ging ;D

Rukia

Super! Echt leuk. Die van mij wil helemaal niet en heb al tallen pogingen ondernomen. Je bent dus volgens mij één van de gelukzakjes onder de parkietenbaasjes. Maar volgens mij gaat het ook wat makkelijker als ze jong zijn, dan als ze wat ouder zijn.

ilona1979

ze zijn al wat ouder.hoe oud weet ik alleen niet

Ricooo

Mooi ;D

En over dat los laten vliegen in de kamer:
Zorg dat de ramen goed gesloten zijn en eventueel gordijnen dicht. Als ze voor het eerst vliegen willen ze nog wel eens tegen de ramen gaan. Je kan ze weer naar de kooi lokken d.m.v. trosgierst of gewoon zaadjes. Na een tijdje zullen ze waarschijnlijk zelf wel de rust weer opzoeken in hun hok :)

Groetjes.

ilona1979

mijn volgende stap is eerst ze zonder eten op mijn vinger laten zitten,want zonder eten doen ze dat niet en als ik dan met mijn vinger in hun buurt kom gaan ze wel weg.hoe krijg ik ze op mijn vinger zonder eten?

Ricooo

Citaat van: ilona1979 op december 28, 2007, 22:47:10
mijn volgende stap is eerst ze zonder eten op mijn vinger laten zitten,want zonder eten doen ze dat niet en als ik dan met mijn vinger in hun buurt kom gaan ze wel weg.hoe krijg ik ze op mijn vinger zonder eten?

Voorzichtig tegen het borstkastje aanduwen.
Als ze dan weer weg gaat weer even met zaden proberen, doet ze dat dan wel weer; zonder. Blijft ze weggaan? Gewoon doorgaan. De aanhouder wint, en dat ben jij.

Groetjes

Parkieten-Freak

Over tam maken en alles wat erbij komt kijken, is al heel erg veel geschreven op het forum en op de website.
Hoe een en ander in de toekomst met je parkieten zal verlopen qua tam maken, is eigenlijk niet te voorspellen.
Dit topic krijgt een slotje omdat er voldoende informatie over dit onderwerp te vinden is op het forum.