2de parkiet vraag

Gestart door SteelTitan, december 28, 2007, 11:01:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SteelTitan

Hoi mensen,

ik heb nu sinds 2 weken een nieuw parkietje en ik heb hierover wat vragen.

hij zit momenteel in zijn eigen kooi, die naast de kooi van Ice staat. Het tam maken wil niet erg vlotten, hij is soms nog steeds fladderig als ik met mijn hand de kooi in ga. Dat maakt in principe niet uit, geduld genoeg. Ik wil graag wachten met hem uit de kooi laten tot hij tam genoeg is om op mijn hand te zitten.

Graag wil ik hem bij Ice in de kooi doen. Ik weet zeker dat ze grote vriendjes zijn, dat is duidelijk. Is dit bezwaarlijk?

Enig probleem is dat ik dan de kooi dicht moet doen als ik Ice eruit gehaald heb, aangezien de nieuwe niet naar buiten 'mag'. Wellicht wordt de nieuwe wel sneller tam als hij vanuit dezelfde kooi ziet dat Ice ook op mijn hand zit en eruit eet.

What do you think?

Thanks ;)

Mars

Ja, hoor, je kunt ze prima bij elkaar zetten. Houd ze wel even in de gaten, een beetje onderling gemopper is ook prima eerst.

Dat je de kooi dicht moet doen is niet heel erg, als je hem maar snel open doet als je parkietje er weer in wil. En je kunt ook kijken of de nieuwe niet toevallig zich heel erg hecht aan je oude parkietje en daardoor misschien wel heel gemakkelijk ook de kooi in wil als de ander er al zit. Dan is het geen probleem om het deurtje open te laten staan.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

SteelTitan

Ok thanks ;)

Ik heb de kooien allebei schoon gemaakt en dat leek me een mooie kans om het nieuwtje van kooi te laten verhuizen. Het koste wat moeite om hem in de andere kooi te laten gaan maar het is gelukt. Ze zijn nu druk bezig met elkaar :D maar soms 'moppert' Ice naar het nieuwtje, door uit te vallen...maar 2 seconden daarna zit hij het nieuwtje weer te krauwen.