niet uit kooi

Gestart door pietju, december 27, 2007, 11:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietju

mijn grasparkiet wil niet uit zijn kooi als ik het deurtje openzet dan blijft hij gewoon in zijn kooi zitten
meestal laat ik hem dan op mijn vinger zitten en dan haal ik hem eruit en zet hem dan ergens neer
maar dat blijft hij heel stil zitten en doet hij niks soms vliegt hij wel weer terug naar de kooi en dat deed hij net ook maar toen wilde ik hem we weer uithalen en toen beet hij mij.
weet iemand hoe ik hem uit zijn koi kan krijgen (dat hij er zelf uit gaat natuurlijk )

Mars

Hoe lang heb je je parkietje nu?
Is hij in de kooi ook erg stil?

het klinkt alsof hij het buiten de kooi gewoon heel erg eng vindt. Dat geeft niet, dan is de kooi zijn veilige plekje. Hang bijvoorbeeld eens een lekker stukje trosgierst buiten de kooi. En laat ook dagelijks het deurtje van de kooi even open staan, zodat hij misschien vanzelf wel heel nieuwsgierig wordt. Ook kun je hem naar buiten lokken, door je hand plat voor het deurtje te houden en wat lekker vast te houden in je andere hand.

Geef hem gewoon wat tijd en probeer niet op het bijten te reageren.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pietju

ik heb hem nu 5 weken en in de kooi speelt hij gewoon met zijn speeltjes
maar ik zal het gaan proberen met de trosgierst hopelijk lukt het

roha

Hoi,

Je kan het buiten de kooi ook antrekkelijk maken voor je parkiet, door bijv. een parkietenboom te maken met allerlei speeltjes en een stukje gierststrengel, of speelgoed aan het plafond hangen.
En er zelf ook mee spelen evt.
Succes, hoor!