Open kooi

Gestart door stefanpoot, december 27, 2007, 15:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefanpoot

Goedendag,

Wij hebben nu 1,5 jaar een parkiet Pica. Het is een mooi en leuk beestje. Zijn kooi staat altijd open hij kan dus vrij vliegen wanneer hij wilt. Ook is hij hand tam. Hij komt gelijk opzitten. maar als je maar een meter van zijn kooi bent dat vliegt hij terug zijn kooi in. Een enkele keer krijg ik hem zover dat hij op mijn schouder wil zitten. maar dat zit hij ook snel weer in zijn kooi.

Erg fijn natuurlijk dat hij zo vertrouwd is met z'n plekje en dat hij kan vliegen wanneer hij wilt (dat doet hij ook wel een enkele keer) maar ik zou het leuk vinden als hij wat meer een makkelijke bij je komt zitten. hij zit wel graag op zijn kooi of in de lamp naast zijn kooi. maar als je in de buurt komt dat zit hij snel weer in de kooi.

Ook kan hij wel eens flink aanhouden met hard fluiten om aandacht. dat proberen we te negeren.

Kortom heeft iemand tips om de vogel wat meer op je schouder te krijgen of bijvoorbeeld om ook in zijn nekje te kroelen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Stefan
Wateringen

Caradow

Niet elke parkiet vind het leuk om op de schouder te komen.. en al zeker niet om gekroeld te worden

Blijf gewoon je parkietje veel aandacht te geven en probeer hem te verleiden met wat lekkers om dichterbij je te komen. Dwing hem niet..
Wie weet komt hij dan ooit toch ineens bij je zitten. En anders is het helaas niet, maar niet alle parkietjes hebben het in zich om echt supertam te worden.