Twijfel Aanschaf

Gestart door Marthijn, augustus 01, 2005, 18:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marthijn

Ik Ben Marthijn ik ben 13 jaar.
ik wil graag een parkietje.
en dat mag ook maar ik zit alleen met een paar twijfels. :(
1. hoe zit dat met leren (ik zit op Gymnasium) :mellow:
2. hoe zit dat als ik ouder word? :mellow:

want ik moet hem alleen verzorgen want mijn ouders willen er niks mee te maken hebben! maar dat lukt wel hoor ;) omdat ik echt gek ben op dieren

graag een antwoord

Groetjes Marthijn

Jorijn

#1
CiteerIk Ben Marthijn ik ben 13 jaar.
ik wil graag een parkietje.
en dat mag ook maar ik zit alleen met een paar twijfels. :(
1. hoe zit dat met leren (ik zit op Gymnasium) :mellow:
2. hoe zit dat als ik ouder word? :mellow:

want ik moet hem alleen verzorgen want mijn ouders willen er niks mee te maken hebben! maar dat lukt wel hoor ;) omdat ik echt gek ben op dieren

graag een antwoord

Groetjes Marthijn
[snapback]8984[/snapback]


Hoihoi :)

Allereerst lees dit stukje eens door:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1546

Een parkiet heeft veel aandacht nodig, en kan niet aan zijn lot overgelaten worden. dus zodra jij een parkietje in huis neemt zal je er ook altijd voor moeten blijven zorgen. En een parkiet kan 7 tot 15 jaar oud worden, Mits goed verzorgd natuurlijk :)

hij zal ook voldoende moeten kunnen vrij vliegen, Het is en blijft altijd een vogel.

met leren hoeft dit geen probleem te zijn.
maar ik zou toch aan je ouders vragen of ze je iets steun kunnen geven. een bezoekje aan de dierenarts valt niet te doen met wat zakgeld ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

#2
Welkom Marthijn!
Parkieten hebben niets tegen gymnasiasten.  :)
Sterker nog, parkieten leren ook heel graag! Het zijn slimme vogeltjes!
Tegen ouder wordende mensen hebben ze ook niets...... :D
Het maakt hen allemaal niets uit, of je 8 bent of 80.

Wat grasparkieten wel heel graag willen, is een lieve verzorg(st)er die veel tijd een aandacht aan hen kunnen geven.
Steun van je ouders is eigenlijk wel nodig. Als jij namelijk over een paar jaar met je vrienden op vakantie wilt, zullen je ouders bij moeten springen om jouw gevleugelde vriend te verzorgen.
Ook financieel moeten ze af en toe bijspringen: denk aan kosten voor de dierenarts (hopelijk nooit nodig), aanschaf kooi, speelgoed, voer, e.d.
Kortom: bespreek het eerst nog eens met je ouders! ;)


Marthijn

#3
Qua geld lukt het wel denk ik
en tijdens vakanties kan ik hem bij een paar vrienden van ons zetten die hebben zelf ook een parkiet
en als ik er een neem eet hij denk ik Tico heb ik van jullie site :P
en ik heb een paar mooie foto`s van jullie site hoe ik graag wil dat hij eruit ziet
ik woon in deventer zijn daar kwekers?
dan kan ik eens kijken

groetjes marthijn

-knip-
Lees de Forum Regels even door t.b.v. foto's plaatsen.
Gr J.

Jolinda

CiteerQua geld lukt het wel denk ik
en tijdens vakanties kan ik hem bij een paar vrienden van ons zetten die hebben zelf ook een parkiet
en als ik er een neem eet hij denk ik Tico heb ik van jullie site :P
en ik heb een paar mooie foto`s van jullie site hoe ik graag wil dat hij eruit ziet
ik woon in deventer zijn daar kwekers?
dan kan ik eens kijken

groetjes marthijn

-knip-
Lees de Forum Regels even door t.b.v. foto's plaatsen.
Gr J.

[snapback]9039[/snapback]

Je kan ook kijken op marktplaats, marktplaza enz. Daar zijn vaak wel hobbykwekers die daar parkieten verkopen.

Marthijn

#5
CiteerJe kan ook kijken op marktplaats, marktplaza enz. Daar zijn vaak wel hobbykwekers die daar parkieten verkopen.
[snapback]9117[/snapback]

Is dat wel betrouwbaar dan?
dat je niet in een keer slecht verzorgde parkieten krijgt
ook al zou ik dat niet zoo erg vinden wat dan heb ik er 1 gered

Safrena

CiteerIs dat wel betrouwbaar dan?
dat je niet in een keer slecht verzorgde parkieten krijgt
ook al zou ik dat niet zoo erg vinden wat dan heb ik er 1 gered
[snapback]12013[/snapback]


Hey Marthijn

Je geeft het antwoord zelf al  ;)
Dan heb jij er toch eentje weer een goede thuis gegeven :P

Vele groetjes

jessay

Ik zou zelf nooit kopen van een slechte kweker, Want een ding weet je zeker als een "gek" er geld voor geeft gaat hij gewoon door met op een slechte manier parkieten kweken!!

Als je een parkietje vind om marktplaats waar ik ze ook vandaan haal hoor, vraag is of het goed is of ik eerst naar het parkietje kom kijken en terplekke beslis of ik het doe of niet.

Als mensen dan trots alles laten zien en je kunt alle omstandigheden zien waarin de parkieten verkeren kun je vaak een goede indruk krijgen.

PS parkieten worden gemiddel 12 jaar dus je zit er tot je 25ste aan vast denk daar wel aan. het is een ratje of hamster die na vijf jaar een goed leven gehad heeft.
Maar ik ga er vanuit dat je als echte dierenvriend daar geen probleem mee hebt.

Ook nog een kleine tip. Op marktplaats merk je dat veel mensen allergisch zijn voor vogels. Dus voordat je alles aanschaft is het misschien ook een idee om dat uit te testen. Door bv naar die vriend te gaan met parkietjes.

Ik wens je heeel veel plezier met je toekomstige pietje.

gr jess.

Parkieten-Freak

CiteerOok nog een kleine tip. Op marktplaats merk je dat veel mensen allergisch zijn voor vogels.......
[snapback]12096[/snapback]

Dat valt op zich nog al mee.
Het is echter wel een prachtig excuus om van je huisdier af te komen....... :(
Triest, maar waar.


jessay

#9
Toch is het waar hoor. Ik ken mensen die met pijn aan hun hart hij parkietjes weg doen. Met kooi en al naar een goed tehuis. Niet om een slaatje uit te slaan dus.

Ik zelf ben voor alles allergisch behalve vogels, dus ik weet hoe het voelt om dingen weg te moeten doen.

de eerste vogel die wij hadden was ook maar tijdelijk..... die is daarna 12 jaar gebleven en zo weet ik dat ik niet allergisch ben.

Maar ik baal er nog steeds van dat de hond de kat en het konijn weg moesten ookal was ik nog maar 4 jaar toen.

Maar ik moet wel zeggen dat mensen vaak sneller overgaan tot aanschaf van een vogel dan bv een hond en eigelijk blijft de verantwoordelijkheid het zelfde.

gr jess

We zijn een beetje
off topic aan het gaan :thumbsdownsmileyanim:  
Gr safrena

Malinwa

Hey allemaal

Ik heb een vraagje ik zou heel graag een parkiet willen kopen maar mijn vraag is nu of het echt nodig is om de parkiet vrij te laten rondvliegen? Ik heb wel nogal een redelijke grote kooi :blush:

Sonja

Hoi Malinwa,

Welkom op het forum! :)
Een kooi kan wel te klein zijn, maar nooit te groot.
Het blijft belangrijk voor de gezondheid van de parkiet om dagelijks lekker te kunnen rondvliegen, het is goed voor zijn spieren, en conditie.
Bovendien genieten ze er ook heel erg van.
Het zijn ondernemende vogeltjes, die ook graag de rest van de huiskamer verkennen, het zou echt heel zonde zijn, om hem altijd in zijn kooi te laten.
Niet doen, is mijn advies.

Groetjes, Sonja.

nanny

#12
Je kan ook kijken op marktplaats, marktplaza enz. Daar zijn vaak wel hobbykwekers die daar parkieten verkopen.



Is dat wel betrouwbaar dan?
Waarom niet? Niet iedereen die vogels aanbiedt op marktplaats.nl is per definitie een slechte kweker.....
dat je niet in een keer slecht verzorgde parkieten krijgt
Waarom zou dat zo zijn?

Graag volgende keer citaten even quoten Nanny, dan wordt je vraag ook wat duidelijker.......





Hallo,

Ik wil nog effe terug vallen op dit stukje.

Ik vind PERSOONLIJK zelf dat je een vogeltje beter bij een kweker kan halen dan in de dierenwinkel.
Zelf heb ik nogal wat slechte ervaring met de dierenwinkel. Sindsdien kopen we de parkietjes alleen nog maar bij een kweker.

De kweker geeft al heel veel aandacht aan de vogeltjes (mits t een goede kweker is natuurlijk) en gaat t begin van t tam maken al beginnen.


Groetjes en succes met de aanschaf van je parkietje.

Nanny & Pinky

Ik kan het bovenstaande stukje niet terugvinden in dit topic, ik weet dus niet waar ik het moet zoeken.
Is dat een citaat van iemand?
Gr. PF