Stok voeren

Gestart door Plevier, december 20, 2007, 16:10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plevier

Hoi,

Mijn parkietje besteedt de laatste tijd meer dan een uur per dag aan het voeren van haar stokje (en soms ook mijn oren  :)). Nu zie ik ook veel pluisjes liggen en ze poetst zich vaak. De jeugdrui heeft ze een paar maandjes terug gehad, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn
Ik heb al het eea gelezen en vraag me af hoe je kunt inschatten of dit neurotisch gedrag is uit frustratie over het niet kunnen vinden van een partnertje. Of dat het misschien een "fase" is waar ze even doorheen moet.

Plevier

Grappig.... Als ik haar (NOG) meer aandacht geef, dan besteed ze nauwelijks tijd aan het voeren van haar stokje.
Voor wat betreft de pluisjes; ik denk dat het te maken heeft met de verwarming die continu staat te loeien. Kan dat?

Mars

Als je parkietje geen vriendje heeft dan kan het zijn dat het andere dingen gaat voeren. Als je dat wilt voorkomen zul een maatje voor hem of haar moeten kopen.

Over de pluisjes:
De volgende rui? Parkieten ruien binnenshuis zo'n vier keer per jaar: de een wat vaker, de ander wat minder.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Plevier

Hoi Mars,

Je hebt gelijk, ze is in de rui. Inmiddels is ze ook 2 staarveren verloren en krijgt ze veel nieuwe pennetjes Ik wist niet dat ze zo vaak konden ruien.

Een vriendje erbij kopen, daar heb ik over nagedacht. Het is wel erg leuk 2 van die apenkoppen, maar het heeft me zes maanden gekost om deze pop het roepen af te leren.  Met 2 parkietjes lijkt het me erg moeilijk om het geluidsniveau acceptabel te houden. Of zijn daar ook trucjes voor?

Mars

Vaak zijn twee parkietjes rustiger dan 1 luidruchtige. Het roepen komt van het zoeken naar aandacht. Daar heb je bij twee parkietjes over het algemeen geen last van.

Je zult wel sneller gebabbel hebben, maar dat is een stuk rustgevender dan het roepen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..