Voliere Bouwen

Gestart door Siempke, december 25, 2007, 15:04:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siempke

Het zit zo :

Mijn moeder begon erg last te krijgen van de veren die ze lieten vallen.
Ze wil best extra schoonmaken maar ze kan er niet tegen word verkouden etc   :-\
nu wil ze een voliere bouwen, waar ze dan vanaf de zomer in kunnen .
nu wil ik graag wat informatie over een voliere bouwen, het word geen super grote ofzo, maar ze zullen er wel ruim in kunnen vliegen .
Hopelijk kunnen jullie me wat informatie geven over een voliere bouwen .

groetjes simone

Caradow

wel een hele brede vraag..

wat wil je.. welke formaten, materialen Dat zijn toch allemaal dingen die je voor jezelf (samen met je moeder) duidelijk moet hebben. Ook is het handig om een budget af te spreken wat het maximaal mag gaan kosten. Je hebt hele mooie duurzame aluminium volieres, maar die zijn ook weer veel duurder dan een houten. Een houten voliere vraagt weer meer onderhoud..

Is het voordeliger om een voliere te bouwen, of misschien uiteindelijk wel om er een kant en klaar te kopen...

Ikzelf zou kiezen voor een aluminium voliere, waar ik de buitenranden waarschijnlijk wel met hout zou willen bekleden, omdat dat nu eenmaal mooier oogt.

Kijk eens samen rond op marktplaats, niet eens speciaal om te kopen, maar wel om ideeën op te doen. (en wie weet kom je daar wel een droomvoliere tegen voor een zacht prijsje

Siempke

Harstikke bedankt, ik zal het er met mijn moeder over hebben  :)

Jacko

Hoi Siempke.

Wij [ik samen met mijn buuf] zijn beide gek op vogels, van parkieten tot ara's het maakt ons niet uit. Omdat we de vogels niet meer binnen konden houden wegens ruimtegebrek besloten wij dus ook een voilere te bouwen - zelf! Je kunt natuurlijk hele pakketen kopen met een complete voilere maar wij hebben het gewoon gemaakt van hout en kippengaas. Het hout allemaal zelf geschuurd en er een houten dak opgezet, al met al een hele mooie voilere en we zijn er niet veel aan kwijt. :)

Siempke

Bedankt  :)
Wat voor hout heb je er dan voor gebruikt ? kan dat niet [uiteindelijk toch] gaan rotten ?
Ik zal het mijn moeder laten weten  ;)

Jacko

Poeh daar vraag je me wat, geen idee meer eigenlijk, de voilere staat er al een tijdje.
Vlakbij ons staat een houtfabriek daar hebben we het vandaan, maar echt geen idee wat voor soort het is :)

Mocht je wel aan t werk gaan met mijn tip van hout en kippengaas, pas dan erg goed op als je spijkers gebruikt!
Tegenwoordig heb je van die halfronde spijkertjes die je bv om draadjes kunt klemmen en ze zo vast te zetten, dit kun je denk ik beter gebruiken.

Groetjes en succes! ;D

Safrena

Hey Siempke

Kijk maar eens op onderstaande link, daar vind je heel wat tips over zelf een voilere bouwen

http://www.bikebird.com/html/zelfbouwvoliere.html

Vele groetjes

Siempke


FrankvdBee

als je slim bent schilder je de voliere want bij kaal hout kan het nog wel eens gebeuren dat ze daar heel snel aan gaan knagen.

Siempke

In verf zitten vaak giftige stoffen  ;)
Tenzij je diervriendelijke verf neemt , en ik heb nog niks besloten hoor  ;)
Het komt inderdaad wel voor dat ze aan het hout knagen van een voliere, maar als je het gaas aan de binnekant vastmaakt kunnen ze er al minder aan knabbelen.
Aliminiums volieres lijken naar mijn weten 'voor zo ver ik heb gelezen' beter maar ook wel duurder.
Uiteindelijk zal mijn moeder het moeten bepalen [met mijn hulp uitterraard  :-X] dus we zullen zien  ;)