mijn parkietje is ziek!!

Gestart door veerle, december 25, 2007, 11:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

veerle

hallo,

deze morgen kwam ik in mijn volière en ik zag 1 parkietje op de grond liggen.
ik heb hem in een doekje gewikkeld en in een kooitje gelegd en bij de stoof gezet.
hij is ook heel mager en ik wil hem "vloeibaar" eten geven met een spuitje maar hoe doe je dat??
ik heb geen brinta in huis en aangezien het kerstdag is denk ik niet dat er een winkel open is...

Siempke


Caradow

Het is verstandiger om met het vogeltje naar een vogelarts te gaan dan om op eigen initiatief te gaan bijvoeren zonder dat je weet wat er feitelijk aan de hand is.  Ik weet het, het zal niet makkelijker zijn om een arts te vinden, maar er hebben er altijd wel dienst.
Je kan hem wel wat makkelijk te eten trosgierst aanbieden of mogelijk wat eivoer wat wat vochtig gemaakt is, maar als hij het zelf weigerd te eten, zal hij daar een goede reden voor hebben. Dan zul je je dus ook moeten afvragen of het zinvol is. Voeden met een spuitje bij een vogel dat dat niet gewoon is, geeft alleen nog maar meer stress voor het beestje en dat zal hem nu meer energie kosten dan dat hij heeft.. Zet hem lekker warm en kijk of hij straks zelf wat wil eten. En kijk of je een arts te pakken kunt krijgen voor advies.

Milo-Pixel

Als ik jou was zou ik maar een VA gaan bellen en kijken of er een VA een afspraak wil maken met je op deze dag, ondanks dat het kerstdag is. Ik ben bang dat je parkietje het nu niet red met alleen vloeibaar eten, hij klinkt al goed ziek als je hem op de grond aantrof...

succes,

Marit

veerle

ik weet eigenlijk niet of er in belgie veel vogelartsen zijn
ik kan wel eens naar onze dierenarts bellen maar ik weet niet of ie veel van vogels weet


veerle

ok, bedankt!!!

hij reageert nu toch al op de omgeving, als er iemand passeert kijkt hij op !!

Caradow

Warmte doet vaak al heel goed, maar neem toch even contact op :)

veerle

 :'(

mijn parkietje is gestorven...
ik had gebeld maar ik kon niet langskomen omdat hij er niet was, bij familie omdat het kerst is
en omdat mijn parkiet uit een volière komt met 18 vogels heb ik ook niet echt iets anders gezien of bepaalde symptomen waaruit niet kon afleiden wat hij had.

toch bedankt voor deze snelle reacties!!!

hillie

Hoi veerle,

sterkte met het verlies van je parkietje :(

Ingrid

Een dierenarts heeft altijd een vervanger die bij spoedgevallen dienst heeft, het lijkt mij raar dat dat in België anders zou gaan. Jammer genoeg is het voor je parkietje nu te laat  :(

Milo-Pixel