mijn parkiet wil niet op mijn hand zitten

Gestart door lindavd, november 17, 2007, 09:46:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lindavd

Hoi
Ik heb nu ong. 4 weken een parkietje hij is nu 11 weken. Ik kan hem al bijna overal aaien maar op mijn hand heeft hij nog nooit gezeten. Ook als ik wat trosgierst bij hem houd begint hij er niet aan te knabbelen. Ik wil hem graag een keer in mijn kamer rond laten vliegen, maar dan wil ik hem eerst mak krijgen. Hebben jullie nog tips?
alvast bedankt
Linda

Kelly

Hoi Linda!

Ik denk dat het antwoord hierbij - zoals met veel zaken - weer moet zijn dat je veel geduld moet hebben met je vogeltje. Ik heb mijn parkietje ook bijna vier weken en hij is 'nog steeds' niet volledig tam, maar er zit zeker vordering in. Misschien heeft die van jou net wat meer tijd nodig? Volgens mij is het niet zo'n goed idee om hem nu al los te laten, want daar wordt hij niet tammer van.
Misschien zou je hem wat fruit aan kunnen bieden, die van mij is dol op halve mandarijnenpartjes. Je zou die eerst door de tralies kunnen steken, om te zien of hij dat wèl ziet zitten. Heb je al geprobeerd gewoon zaad op de hand aan te bieden? Wellicht hebben andere forumleden betere tips.
Succes met je parkietje in ieder geval!

Groetjes, Kelly & Pippa 8)

Mars

Gewoon volhouden met de trosgierst, eet hij het gewoon wel?
En beter niet aaien: aaien is best wel een vetrouwensding en als hij uit angst blijft zitten helpt aaien niet om zijn vertrouwen te krijgen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kristi

Ben met 1 van mijn parkietjes al 8 weken bezig  ??? Hij is nog koppiger dan ik  :D
Een andere kwam al van dag 1 op de vinger zitten.

Geduld, de aanhouder wint  ;D

ciske

ciske kwam zodra die in mijn huisje was, (heb hem bij mijn ouders in de buurt gehaald, en bij mijn ouders al even los in de kooi gehad) op mijn vinger zitten, dag 2 ontsnapte die, had hier alles dicht, maar na 10 min rond vliegen en stuntelig landen kwam ie bij me zitten. was toen net 3 dagen uit het nest. dat was in juni. nu vliegt ie altijd los, behalve als ik bezoek heb die er bang voor zijn. gaat zelf de kooi in en uit en zijn slaapplek is boven op de kooi hihihihi.

Gr Bas en ciske

lindavd


milena

mijn parkietje is ook nog niet tam, maar je moet heel veel geduld hebben merk ik al wel. veel succes!! ;D

dsmmeijer

Het ligt natuurlijk ook aan het beestje.
Ricky heb ik nu 4 maanden en is nog steeds erg bang voor mijn hand,
Lara heb ik 2 maanden en eet al trosgierst uit de hand, en durft veel meer dan Ricky.

Ik ben overdag niet veel thuis, en Ricky werd een beetje eenzaam, dus na 2 maanden Lara erbij, dan is hij niet alleen.
Daardoor duurt het lang, maar er zit vooral bij Lara vooruitgang in.
Als ik bij Ricky heel langzaan en voorzichtig de trosgierst dichterbij hem houd, dan wil hij het wel proberen.
Eenmaal een hapje genomen, is het wel weer lekker snoepen.

Bij mij komen ze nog niet op de hand, maar ik denk dat Lara het wel eens kan gaan proberen binnenkort.

Heb geduld, en je parkiet komt op een dag ineens op je hand zitten.

P.s. als je je vinger zachtjes tegen zijn buikje drukt, stapt hij dan op?

Succes. ;D

Angelique74

Ik heb sinds eind septemeber twee parkieten.
Eentje gaat er nu pas heel even op mijn vinger zitten.
De ander wil nog steeds niet  :(.
We blijven stug volhouden met heeeeel veel geduld.