Niet Op Vinger Willen Zitten

Gestart door Blue Lagoon, juli 30, 2005, 17:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blue Lagoon

Hoi Hoi,

Wij hebben net een parkietje gekocht (ik heb er al een keer 2 gehad) Hij kan al goed door de kamer vliegen.. :D  Maar het probleem is hij wil absoluut niet op je vinger zitten  <_<  Dan gaat ie sjilpen en je bijten ..ik probeer dat bijten hem al af te leren maar op je vinger zitten lukt echt niet :excl:  Hebben jullie mischien tips..??  :closedeyes:

Groetjes Blue Lagoon

Missa

Hallo,

je kan hem altijd proberen lokken met iets wat hij lekker vindt, bijvoorbeeld trosgierst!!! het bijten moet je gewoon negeren want als je je hand zou wegtrekken zal hij dit blijven doen om je weg te jagen!!! Parkietjes zijn immers heel slimme diertjes en hebben snel trucjes in hun kleine lijfje!!! Klein vraagje: krijg je hem dan gemakkelijk terug in zijn kooitje? Normaal is het beter om hem voor het eerst te laten uitvliegen als hij handtam is in de kooi zodat je hem niet hoeft te nemen met je volle hand om terug in het kooitje te stoppen!!! Ik denk dat je over het algemeen veel geduld en liefde zult moeten hebben!!!!
Heel veel succes nog met je parkietje!!!

Groetjes Missa ;)

Dick uit Aruba

Welkom!

Op dit sub-forum "Gedrag / Tam maken" is jouw vraag al vele malen beantwoord. Blader eens even rugtig door de vragen. Wellicht kan je goede bruikbare ideën opdoen.

:-)

Anita & Marisa

Hoi Blue Lagon,

Het klopt inderdaad was Dick zegt, op de sites staat veel informatie en hier kun je veel uit halen.

Het is belangrijk dat je parkietje eerst handtam is, voordat je hem/haar laat vliegen. Dit doe je in zijn/haar kooitje. De tips staan op de site  ;)
Pas wanneer je parkietje handtam is, kun je hem/haar laten vliegen!

Veel plezier met tam maken!

Liefs,
Anita en Marisa.

Blue Lagoon

Dank jullie wel ..

Groetjes Silke en Ybe :P

Parkieten-Freak



Jorijn

Ik maak uit je bericht op dat je je parkietje nog niet zo lang hebt,

Het beste is om je parkiet eerst tam te maken in de kooi voordat je je parkiet los laat vliegen.

Dit zal er ook bij helpen dat hij makkelijker in de kooi gaat ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Net zoals Jorijn al zegt, ik begrijp uit je verhaal dat je het vogeltje nog maar net heb.
Verwacht de eerste weken er zeker niet te veel van.
Je vogeltje moet overal aan wennen en dat kost tijd.
Hij/ zij gaat echt wel wennen aan je vinger en aan je hand, maar heb er geduld mee.
En heel veel 'oefenen', telkens alleen je hand in de kooi houden en verder niets doen. Je vogel krijgt dan vanzelf wel door dat je hand niet eng is en zal er dan vanzelf naar toe komen.
Maar nogmaals: Geduld! :D

Blue Lagoon

Dank jullie wel.. Het gaat al wat beter met haar ..ze gaat al zelf de kooi in en de kooi uit en als je wil dat ze op je hand komt zitten doet ze dat ook gewoon.. :D