Mijn nieuwe parkietje

Gestart door Suuuus, december 24, 2007, 12:39:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suuuus

Heeey,
Ik heb sinds zaterdagochtend een nieuw parkietje. Zaterdag heeft hij de hele dag in een hoekje in zijn kooi gezeten. Dat is natuurlijk niet zo raar. Zondagmiddag ging hij soms even op onderzoek uit in zijn kooi, maar bleef voorderest veel stilzitten en haast niks eten en drinken. Vandaag ging ik voor het eerst met mijn hand in de kooi en hij werd er niet zo heel erg bang voor. Een poosje later probeerde ik hem met trosgierst op mijn hand te lokken en dat lukte redelijk. Maar hij eet nog steeds niet veel en drinkt (dat ik heb gezien) nog niks. Hij zit nu ook bijna de hele tijd rustig op zijn stokje. Ik maak me een beetje zorgen, want hij laat bestveel toe als ik rustig met mijn hand in de kooi ga en bijt of fladdert niet en is heel rustig in zijn kooi.

Mars

Dat is heel normaal hoor!
Als je parkietje wel wat eet, is alles prima. Waterdrinken zul je hem niet zo veel zien doen, want dat doen ze heel weinig.

Dat hij nu al trosgierst wilde eten vind ik echt heel erg snel.

Dus maak je geen zorgen en gun je parkietje wat tijd, probeer hem de eerste dagen ook niet te veel lastig te vallen. Een beetje praten tegen hem is prima, maar laat hem eerst maar even aan alle nieuwe dingen wennen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Suuuus

okee, bedankt voor je reactie :)