Vreemd fenomeen, wie heeft dit ook meegemaakt?

Gestart door Mashenka, december 24, 2007, 10:19:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mashenka

Beste pietjesliefhebbers, sinds 4 weken heeft onze kiwi last van zijn snafel. Als hij gegeten heeft zit ie de hele tijd op en neer te 'kauwen' . Zijn naar de dierenarts geweest en hij heeft inmiddels 2 verschillende antibiotica gekregen, maar het wordt er niet beter op. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Zo ja, hoe is het afgelopen?

Groetjes

Masha

roha

En wat had de dierenarts geconstateerd dan? Waarvoor was de antibiotica dan?

Wat is de hele tijd?

Parkieten-Freak

#2
Citaat van: Mashenka op december 24, 2007, 10:19:53
Beste pietjesliefhebbers, sinds 4 weken heeft onze kiwi last van zijn snafel. Als hij gegeten heeft zit ie de hele tijd op en neer te 'kauwen' . Zijn naar de dierenarts geweest en hij heeft inmiddels 2 verschillende antibiotica gekregen, maar het wordt er niet beter op. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Zo ja, hoe is het afgelopen?

Groetjes

Masha

Ja, mijn parkiet doet dit ook. Hij maakt er zelfs smakkende geluiden bij. Hij geeft overigens géén voedsel op, er is ook geen sprake van slijm of iets dergelijks. Hij maakt alleen maar kauwende bewegingen met zijn snavel.
Volgens de dierenarts kon dit "kauwen" veroorzaakt worden doordat mijn parkietje een velletje op zijn tong had zitten. Het smakken zou dan binnen een paar dagen tot weken vanzelf ophouden als het velletje verdwenen was.
Een tweede mogelijkheid bracht hij ook naar voren: een beginnende gedragsstoornis, mogelijk te wijten aan het spiegeltje in zijn kooi.
Het spiegeltje is inmiddels allang uit de kooi, maar mijn parkiet smakt nog steeds bij tijd en wijle. Wel minder, maar het is dus niet helemaal over.


simpy

Hallo Masha

Mijn parkietjes (heb er 6) doen dit allenaam wel eens.
Soms zaten ze met z'n 4'en naast elkaar op een takje allemaal dat te doen  ???
Ik heb er niks aan gedaan, en nu doen ze het bijna nooit meer. Dus niks om je zorgen over te maken dus.  ;D

Groetjes Simone

Mashenka

Nou, wat een fijne reacties . Ja de dokter heeft niet echt iets kunnen vasstellen. Hij dacht dat het misschien aan de luchtwegen lag, toen moest kiwi 10 dagen bytriel en toen het niet overging stapten we over naar vibravet (die smaakt iets beter). nu is het 4 weken verder en kiwietjes doet het nog steeds, inderdaad soms met smakkende geluidjes. De dokter wil een verdere onderzoek, maar kiwi ziet er verder gezond uit, alleen maakt ie minder contact met zijn maatje jopie als hij met zijn snavel bezig is. We overwegen om het gewoon zo te laten, want volgens mij vind ie het veel erger om steeds naar de dokter te moeten en gedruppeld te worden (2x per dag 3 druppels)

NOu we zullen tot donderdag afwachten en dan een besluit nemen, nog maals bedankt voor de reactie, het geeft wat verheldering.

Groetjes en fijne feestdagen

Masha

Parkieten-Freak

Bij Croky heeft de dierenarts destijds direct in de snavel gekeken en zag toen een velletje op de tong zitten.
Toch vermoed ik dat de uitlokkende factor het spiegeltje is geweest.