Re: kleurslag Fay

Gestart door Trippy, december 23, 2007, 18:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Volgens mij is Fay een regenboog? Ik weet het niet zeker omdat ze niet echt duidelijke verschillen heeft WBT kleur... Dit is de enige duidelijke foto zo bij de hand. Hierop zie je haar staart niet maar die is donker grijs/blauwig. Meer grijs.

topic gesplitst,
Gr PF






[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Trippy

als ik me niet vergis is jouw Fay geen regenboogje

Mars houd zich met de kleurslagen van parkietjes bezig, zij zal je hierin zeker kunnen verder helpen

Vele groetjes

Mars

#2
Nou ik moet eerlijk zeggen, dat ik nooit zo goed weet wat voor defenitie aan het woord 'regenboogje' wordt gegeven, officieel bestaat die tem niet echt als kleurslag volgens mij.
Een regenboogje is in ieder geval een licht blauw parkietje (pasteltinten) met een doorlopend geelmasker type II waar dan de groene gloed op het borstje van komt, maar Meltjuh (leuk al die verwijzingen naar elkaar!) weet daar altijd een goede omschrijving van te geven.

Als je mijn omschrijving van de kleurslag zou willen, hoewel het niet heel duidelijk te zien is:
grijsvleugel- hemelsblauw met een geelmasker type II,
mogelijk is het ook nog opaline, maar daar moet ik de vleugels voor zien.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Citaat van: Mars op januari 03, 2008, 14:33:42
Nou ik moet eerlijk zeggen, dat ik nooit zo goed weet wat voor defenitie aan het woord 'regenboogje' wordt gegeven, officieel bestaat die tem niet echt als kleurslag volgens mij.

Officieel bestaat die wel ;). In een eerder topic over een regenboogparkiet elders op het forum heb ik ook al eens dit bericht geplaatst:

CiteerEen technisch stukje over de regenboogparkiet (helaas geen foto):

Kleurstandaard Regenboog

De regenboog is een combinatie van opaline, witvleugel, geelmasker en de blauwfactor. Deze combinatie dient te voldoen aan de standaard van de opaline, witvleugel, hemelsblauw, kobaltblauw, mauve, violet of grijs en geelmasker. De intenisteit van het geel is afhankelijk van de gebruikte geelmasker factor. Bij de geelmasker type 1 is de kleur citroengeel. Bij de geelmasker type 2 is het diep geel en bij de Australische geelmasker is de kleur diep goudgeel. De witte delen van de grasparkiet in de blauwserie op het front, masker en de nauwelijks zichtbare ondulatie tekening op de achterschedel zullen een gele waas tonen, behorende bij het gebruikte type geelmasker.

Tekening:
Op wangen, achterhoofd en nek, zijn de zomen van de ondulatie tekening vaag, met geel bewaasd, op een ondergrond in de lichaamskleur.
Vleugels:
Gebroken wit
Primaire velugelpennen:
Gebroken wit
Primaire staartpennen:
Blauw
Secondaire staartpennen:
Uiteinden blauwgrijs. Een gele waas, anders dan op de witte delen, is toegestaan.

Bron: http://www.nbvv.nl/standaardeisen/pdf/grasparkieten.pdf

Mars

Heel goed!

Weten we dat ook weer...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..